National Repository of Grey Literature 246 records found  beginprevious202 - 211nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Impact of Subjective Visual Perception on Automatic Evaluation of Dashboard Design
Hynek, Jiří ; Herout, Adam (referee) ; Kuric,, Eduard (referee) ; Hruška, Tomáš (advisor)
Analýza vlastností uživatelských rozhraní založená na použití metrik a kvantitativních pravidel grafického designu se zdá být slibným přístupem pro automatické hodnocení vizuální kvality uživatelských rozhraní. Přestože tento přístup nemůže plně nahradit uživatelské testování, může poskytnout dodatečné informace o možných problémech návrhu uživatelských rozhraní v počátečních fázích vývoje a ušetřit tím čas a výdaje v budoucnu. Příkladem je analýza použitých barev a rozvržení grafických elementů na obrazovce. Návrháři uživatelských rozhraní mohou měřit vlastnosti uživatelských rozhraní za použití známých metrik založených na analýze pixelů bitmapy (např. barevnost) nebo grafických elementů (např. vyvážení, symetrie). Problémem použití metrik nicméně je, že tento přístup zpravidla nezohledňuje subjektivní vnímání uživatelů (např. subjektivní vnímání barev nebo grafických elementů rozmístěných na obrazovce). Dnešní uživatelská rozhraní (jako například rozhraní dashboard) jsou komplexní. Skládají se z několika barevných vrstev, obsahují překrývající se grafické elementy, což může zvyšovat nejednoznačnost vnímání tohoto rozhraní uživateli. Může být proto komplikované vybrat takové grafické elementy, které odpovídají elementům rozpoznaným uživateli v souvislosti s principy shlukování vnímaných tvarů (jak je popsáno Gestalt psychologií). Vývoj objektivních metrik a kvantitativních pravidel grafického designu obvykle vyžaduje dostatečně velkou trénovací množinu vzorků uživatelských rozhraní anotovaných dostatečným počtem uživatelů. Tato práce se zaobírá automatickým ověřováním vzhledu uživatelských rozhraní dashboard. Práce kombinuje obecné znalosti týkající rozhraní dashboard s poznatky z oblasti vizualizace dat, vizuálního vnímání a ověřování kvality uživatelských rozhraní a následně zkoumá myšlenku automatického hodnocení vzhledu rozhraní dashboard s využitím metrik. Práce analyzuje vybrané metriky založené na analýze pixelů bitmapy a grafických elementů. Konkrétně zkoumá, jakým způsobem uživatelé rozpoznávají grafické elementy v rozhraních dashboard a výsledky aplikuje pro hodnocení schopnosti metrik (analyzujících grafické elementy rozhraní) objektivně rozpoznávat dobře navržené vzorky rozhraní dashboard. Dále představuje framework pro návrh a vylepšení metrik, který využívá pro vylepšení vybraných metrik. Následně navrhuje metodu pro segmentaci rozhraní dashboard do regionů, které mohou být použity jako vstupy pro tyto metriky. Závěrem práce porovnává vybrané metriky s hodnocením rozhraní uživateli a pokládá otázky vhodné pro budoucí výzkum.
CodAL Language Editor in Eclipse Framework
Hynek, Jiří ; Dolíhal, Luděk (referee) ; Přikryl, Zdeněk (advisor)
The Master thesis is focused on creation of an editor of CodAL language for the development toolkit of the project Lissom which is based on Eclipse framework. The goal of this thesis is to analyze the problem of editor creation and the features in existing editors which add some value to their usability. The outline of parser creation and subsequent code analysis of the source codes written into the editor is described in the theoretical part. It also explains the syntax and semantic aspects of the CodAL language. In the practical part the new CodAL language editor is designed and developed. The new CodAL language editor integrated into the development toolkit of the project Lissom is the final outcome of this thesis.
Software Pipelining in the LLVM Compiler
Glasnák, Ondrej ; Hynek, Jiří (referee) ; Masařík, Karel (advisor)
This thesis discusses a design and implementation of the Software Pipelining, a optimization technique of loops in a program, which tries to exploit instruction-level parallelism. It is achieved by scheduling instructions in a way to overlap iterations of the loop and therefore execute them in a pipeline. This way optimization speeds up the final program. There is a detailed description of design and implementation of Swing Modulo Scheduling algorithm, an effective and efficient method for finding near-optimal plans for software-pipelined loops. This work has been done as a part of a larger project, the development of Codasip Framework. Part of this framework is the retargetable C compiler based on compiler architecture LLVM, in which this work is implemented.
Information System for a Seller of Bar Feeders for Lathes
Kaleta, Pavel ; Hynek, Jiří (referee) ; Bartík, Vladimír (advisor)
The aim of this bachelor's thesis is to design and implement an information system for monitoring the status of orders, keeping documents related to them and to further facilitate the work of employees of the company engaged in the sale of bar feeders for lathes. The Laravel web application allows users to authenticate, create new orders, edit previously created ones, clear view of all orders and efficient searches, upload documents to orders and view statistics on all orders. In the content of the thesis, the whole development cycle of the system is described. The result of this work is a fully functional and deployed information system.
System for Quality Control Management of Devices
Černý, Lukáš ; Hrivňák, Ján (referee) ; Hynek, Jiří (advisor)
This diploma thesis describes both the theoretical and practical part of the process of design and implementation of interactive computer software for the~management of~the~quality control of the~devices, assigned by SIGMA GROUP a.s., more precisely its Energo division, which is engaged in the maintenance and repair of pumping equipment. The theoretical part explains the concept of user experience, its acquisition methods, specification of~requirements and interface design methods. The next part is focused on the description of the~formats used by common text editors. Within the theoretical part is described the design of the interactive application itself. In the practical part there is a description of the main parts of the system and the conclusions from the system testing.
Web Simulator of Football Leagues and Championships
Urbanczyk, Martin ; Holkovič, Martin (referee) ; Hynek, Jiří (advisor)
This thesis is about the creation of a simulator of football leagues and championships. I studied the problematics of football competitions and their systems and also about the base of machine learning. There was also an analysis of similar and existing solutions and I took inspiration for my proposal from them. After that, I made the design of the whole simulator structure and of all of its key parts. Then the simulator was implemented and tested. The application allows simulating top five competitions in UEFA club coefficients rating.
Interactive Form for Tax Returns
Hél, David ; Hrivňák, Ján (referee) ; Hynek, Jiří (advisor)
This bachelor's thesis deals with the design and development of a interactive forms for tax returns in the Czech Republic which are easy to fill in for every taxpayer. For tax returns, official web application is provided. This official app contains imperfections, which are analysed in this thesis. The main goal of this project is to develop simple yes/no forms which will guide users through the whole tax return. Based on user's answers, application generates form, which can be submitted at revenue authority. At the current stage, the application successfully generates the Personal Income Tax form. In the next phase, we expect the involving forms for other types of taxes.
Visualization of Czech Statistical Data
Rybnikářová, Hana ; Bartík, Vladimír (referee) ; Hynek, Jiří (advisor)
This bachelor's thesis describes design and implementation of information system, which visualizes Czech statistical data of employment, unemployment and average salary. The goal is to approach these informations to students who need to determine their future job. Data are taken from Czech statistical office and Ministry of Labour and Social Affairs. For visualization was chosen information dashboard which is visual display of the most important information arranged on a single screen.
Game Server Status Monitoring Portal
Skála, Dominik ; Hynek, Jiří (referee) ; Burget, Radek (advisor)
The main goal of this thesis is the development of a game server monitoring application which handles collecting and visualisation of collected data. The thesis compares and looks into existing solutions, their pros and cons. The solution is built upon this observation, specifically the design of the monitoring application and a modern web application with API access. The API is created using the Yii PHP Framework. The user interface is created using the ReactJS JavaScript library. The monitoring application itself is an independent application build in PHP. In the conclusion of the thesis, the evaluation of achieved results and the effectivity of the monitoring application is discussed. Based on the results, other implementations of monitoring applications and other extensions of web application are proposed.
Flexible Layout Implementation in a CSS Rendering Engine
Ondrák, Lukáš ; Hynek, Jiří (referee) ; Burget, Radek (advisor)
This bachelor thesis is about studying architecture of experimental rendering engine CSSBox and his extension of a new way of layouting web content called flexible layout. It pays attention to designing, implementation details and testing using reference test set. In conclusion achieved results are evaluated and intimated possible future development.

National Repository of Grey Literature : 246 records found   beginprevious202 - 211nextend  jump to record:
See also: similar author names
11 HYNEK, Jan
4 Hynek, Jakub
11 Hynek, Jan
3 Hynek, Jan Jaroslav
2 Hynek, Josef
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.