Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návraty forem a stylů ve výtvarném umění: Současný hyperrealismus jako produkt postprodukce či komentář k nástupu nových médií
Hrnčířová, Markéta ; Borecký, Felix (vedoucí práce) ; Šafaříková, Radana (oponent)
Výchozím textem k diplomové práci bude kniha Umění jako postprodukce francouzského estetika Nicolase Bourriauda, který definuje současné umění jako produkt-montáž, jenž vzniká reinterpretováním, reprodukováním či novým vystavováním již vzniklých uměleckých děl. Je zřejmé, že předpoklad originální koncepce je v současné době umělců - sémionautů (cestovatel světem znaků) již zcela nerelevantní. Na příkladu hyperrealistické malby, která se v posledních letech opět objevuje v portfoliích světových i českých výtvarných umělců, se budu snažit ukázat, zda je její návrat vystupňován nástupem nových médií, která ještě více než v sedmdesátých letech simulují realitu či zda souvisí právě s pojmem postprodukce, kdy si umělec pouze propůjčí formální, v tomto případě hyperrealistické, znaky. Práce bude doplněna případovou studií obrazů českého hyperrealitického umělce Jana Mikulky.
Člověk v prostoru, prostor v člověku. Procházka městem jako manifestace prostorovo-pobytového celku, chápaného za pomoci principu dějinného vědomí
Černá, Hana ; Švantner, Martin (vedoucí práce) ; Borecký, Felix (oponent)
V rámci této práce je kladen důraz na vztah člověka a prostoru, jež je utvářen momentem jejich setkání. Cílem práce je vystižení vztahu prostoru a člověka v existenciálním rozměru vzájemného utváření a utváření se, které se děje nepřetržitě v podobě hermeneutické spirály. Výsledkem této práce je pokus o smazání potřeby objektovo-subjektové terminologie, v rámci problematiky vztahu člověka a prostoru, za pomoci aplikace principu dějinného vědomí. Na příkladu procházky pražskou ulicí je manifestován pojem žitý prostor, ve významu vztahu člověka a prostoru, ve kterém člověk a prostor nefigurují jako oddělené jednotky, ale jako neustále se měnící celek. Klíčová slova člověk, hermeneutický kruh, objektivismus, pohyb, princip dějinného vědomí, procházka, prostor, subjektivismus, vzpomínka, vztah
Problém autenticity fotografie: svědectví a dějinné vědomí
Černý, Vladimír ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Borecký, Felix (oponent)
Diplomová práce poukazuje na negativní jev popírání holocaustu, objektivní hlediska svědectví, autenticitu fotografie a východiska dějinného vědomí v kontextu postmoderní situace. I přes potřebu objektivního svědectví fotografie, jako pádného argumentu proti popírání holocaustu, je zpochybněna autenticita fotografie. Možnosti manipulace fotografie, jak obsahové, tak významové, jsou zkoumány prostřednictvím Peircovy sémiotiky, především skrze trichotomii ikón, index a symbol. Jako možné východisko zkoumání historických pramenů, včetně fotografie, v dnešní pluralitní době je navrhováno dějinné vědomí. Klíčová slova fotografie, autenticita, manipulace, Peirce, dějinné vědomí, holocaust
Imaginárno ve filmu: vnímání filmu divákem
Remešová, Iveta ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Borecký, Felix (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá filmem ve smyslu psychologicko- sémiotickém. Zaměřujeme se na vnímání filmu divákem a vyzdvihujeme pojem imaginárna, který se snažíme vysvětlit jako pouhý obraz (imago) k realitě skutečných gest a pohybů, který si divák většinou neuvědomuje. Cílem diplomové práce je rozebrat film z pohledu vnímání filmového diváka a zjištěné poznatky aplikovat na recepci filmového snímku Kill Bill, vol. 1 a 2. Chceme zjistit, zda a za jakých podmínek si divák uvědomuje imaginárno, které je ve filmu všudypřítomné. Pátráme po divákově sémiotickém a poznávacím postoji k filmovému umění. Snažíme se zároveň popsat vliv prvků, které na diváka při recepci filmového snímku působí, jako jsou například emoce, pohyb, konotativní významy ve filmu, kladné a záporné postavy a mnoho dalších.
Simulace živých organismů v digitálním umění a jejich estetické inspirace
Brožíková, Simona ; Svoboda, Aleš (vedoucí práce) ; Borecký, Felix (oponent)
Tato diplomová práce se soustřeďuje na vybranou oblast digitálního umění. Hlavním cílem je zde poukázat na prolínání oblasti digitálního, respektive počítačového umění s přírodními vědami. Hlediska tohoto procesu jsou zde představována na vybraných projektech počítačových expertů a umělců, zejména z oblasti "genetického umění". V práci jsou zohledněny a sledovány estetické a vizuální aspekty těchto směrů. Práce je podložena širokým teoretickým rámcem, který umožnil konkrétnější probádání dané tématiky.
Teorie ozvěnovitosti. K Patočkově filosofii umění
Borecký, Felix ; Zuska, Vlastimil (oponent) ; Ševčík, Miloš (vedoucí práce)
Tato práce je zamyšlením nad estetickou teorií, kterou Patočka nastínil ve studii Spisovatel a jeho věc a kterou nazval "teorie ozvěnovitosti". Jedná se o Patočkův originální náhled na podstatu spisovatelství moderní doby a ačkoliv je ve Spisovateli jen stručně nahozen, obsahuje ohromný potenciál, který se práce pokouší vložit do širšího kontextu Patočkova vrcholného díla, tedy především do souvislosti s jeho asubjektivní ontologií přirozeného světa, koncepcí o třech pohybech, pojetím dějin (jak dějin obecně, tak dějin umění), jazykem. Snažíme se kriticky zdůraznit její klady a poukázat na její meze. Práce, starost o bližní, placení účtů, zažehnávání vegetativních potřeb, emočně silné zážitky, neporozumění, smutek a naopak spříznění, radost. To je jen ubohý výčet toho, čím se člověk neustále zabývá a co ho provází na cestě životem. Všechny tyto životní intence, které vkládá do světa a kterými jej osmysluje, ale povětšinou netematizuje, figurují ve světě jako jakési ozvěny a jsou živnou půdou pro spisovatele, který je zaznamenává a jako důvtipný pozorovatel odhaluje. Pomocí literárního jazyka se intence původně nereflektované a k dílčím smyslům zaměřené, známé z běžného života, obracejí ke smyslu celostnímu. V literárním textu má čtenář odhalovat a reflektovat vlastní život. Není v tom vystihnuta pravá...
Role imaginace v estetické zkušenosti u Mikela DuFrenna
Borecký, Felix ; Ševčík, Miloš (vedoucí práce) ; Fulka, Josef (oponent) ; Hrbata, Zdeněk (oponent)
1 Resumé: F. Borecký, Role imaginace v estetické zkušenosti u Mikela Dufrenna Cílem předkládané dizertační práce je představit Dufrennovu originální koncepci imaginace a poukázat na její význam pro filosofickou estetiku. Soustředíme se na kritickou interpretaci dvou variant, které Dufrenne ve svém díle promýšlí. První vychází z perspektivy teorie poznání, druhá z perspektivy ontologické. V obou případech Dufrenne obhajuje stanovisko, že imaginace je produktivní, realizující aktivita, jež se formativním způsobem podílí na poznávání apriorních pravd lidského bytí ve světě. Takové poznání se nejplněji uskutečňuje v estetické zkušenosti. Jedině v ní se totiž člověk otevírá vnějšímu světu a přitom s tímto světem udržuje vztah původní tělesnosti, která je jim oběma - jak člověku, tak světu - společná. Právě imaginace a její korelát imaginárno se v estetické zkušenosti vzájemně podněcují k rozezvučování nejvlastnějších možností lidského bytí ve světě a umožňují člověku, aby se dostal z povrchní empirické roviny do hlubinné roviny a priori, v níž lze zakoušet původní tělesnou jednotu, jež je stejného rodu jak pro subjekt, tak pro objekt. Klíčová slova: Mikel Dufrenne; fenomenologie; estetická zkušenost; imaginace; imaginárno; reálno; smyslové pociťování; a priori; poznání; cit; bytí ve světě; Příroda; hloubka
Etika a etický kodex ve veřejné správě
Pavlíčková, Romana ; Brabec, Jan (vedoucí práce) ; Borecký, Felix (oponent)
Téma diplomové práce se nazývá Etika a etický kodex ve veřejné správě. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy veřejné správy, etiky, korupce a etického kodexu. Práce se opírá o studium relevantní literatury. Praktická část obsahuje šetření, ve kterém se využívá kvantitativní metoda(dotazník). Cílem diplomové práce je zhodnocení uplatnění a dodržování etického kodexu úředníků a zaměstnanců veřejné správy v Královéhradeckém kraji. Cílem práce je formulace nových návrhů a podnětů, které vedou ke zlepšení dodržování etického kodexu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.