Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 251 záznamů.  začátekpředchozí198 - 207dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj komunikace u dětí s poruchami autistického spektra
Králová, Zuzana ; Klenková, Jiřina (oponent) ; Kopečný, Petr (oponent)
NÁZEV: Rozvoj komunikace u dětí s poruchami autistického spektra AUTOR: Mgr. Zuzana Králová KATEDRA: Katedra Speciální pedagogiky VEDOUCÍ: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. Abstrakt: Předkládaná práce se zaměřuje na problematiku rozvoje komunikace u dětí s poruchami autistického spektra. Konkrétněji bylo cílem práce a výzkumného projektu analyzovat rozvoj komunikace u dětí s poruchou autistického spektra v rámci klinické logopedie. K tomuto účelu bylo vytyčeno pět hypotéz týkajících se klientely s PAS, míry informovanosti o dané problematice, počtu dětí s určitou diagnostickou kategorií, interdisciplinární spolupráce a využití alternativní a augmentativní komunikace. Vlastní výzkum je realizován dvěma způsoby - kvantitativním pomocí dotazníku klinickým logopedům a kvalitativním, který je zaměřen na vyhodnocení logopedické intervence u klientů s PAS v ordinaci klinické logopedie. Při zpracování byly využity techniky analýza dokumentů, analýza výsledků činnosti, rozhovor s rodiči a třídními učiteli a pozorování. Cílem rigorózní práce je zjistit stav logopedické intervence u klientů s PAS v klinické logopedii a ukázat, jakou formou mohou být terapie vedeny. Klíčová slova: komunikace, pervazivní vývojové poruchy, poruchy autistického spektra, alternativní a augmentativní komunikace, klinická logopedie
Analýza narušené komunikační schopnosti u dětí při zápisu do běžných základních škol
Přikrylová, Zuzana ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kopečný, Petr (oponent) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
NÁZEV: Analýza narušené komunikační schopnosti u dětí při zápisu do běžných základních škol ABSTRAKT: Rigorózní práce analyzuje a vyhodnocuje povědomí pracovníků (logopedů, pedagogů na běžných základních školách a pracovníků pedagogicko - psychologických poraden) o problematice narušené komunikační schopnosti u dětí při zápise k povinné školní docházce. Práce je členěna na dvě části. První část je teoretická a zahrnuje zpracování odborné literatury v oboru pedagogiky a speciální pedagogiky. Druhá část je empirická. Orientuje se na rozbor a evaluaci dotazníkového šetření se zaměřením na děti při zápise k povinné školní docházce. Analyzuje nejčastější narušenou komunikační schopnost u dětí a další rizikové oblasti, které se u zápisu nejčastěji objevují. KLÍČOVÁ SLOVA: Odklad povinné školní docházky, dítě v předškolním věku, zápis k povinné školní docházce, školní zralost, složky školní zralosti
Diagnostické markery specificky narušeného vývoje řeči z pohledu logopeda
Veselá, Šárka ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kopečný, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou specificky narušeného vývoje řeči. Teoretická část představuje související terminologii, klasifikaci, etiologii, symptomatologii a problematiku diagnostiky. Výzkumná část analyzuje jednotlivé jazykové roviny u vybraného vzorku dětí a věnuje se společným specifickým odchylkám ve verbální produkci, které by mohly být navrženy jako diagnostické markery. V rámci kvalitativního výzkumu byla provedena analýza verbální produkce 9 dětí ve věkovém rozmezí 5,4 - 5,7 let se specificky narušeným vývojem řeči. Ve všech výpovědích se projevily deficity při používání sykavek, vynechávání hlásek v první pozici, narušení rozumění v různém rozsahu, nepřesná pojmenování a obtíže s výbavností slov a narušení plynulosti řeči a dalších prozodických faktorů. Oblast morfologie a syntaxe se vždy profilovala nejvýznamnějším narušením, které však bylo velmi heterogenní. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Terapie poruch hlasu
Horáková, Michaela ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
NÁZEV: Terapie poruch hlasu AUTOR: Michaela Horáková KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Miroslava Kotvová ABSTRAKT: Předložená diplomová práce se věnuje poruchám hlasu a možnostem jejich terapie. Jedná se o práci převážně teoretického charakteru rozdělenou na čtyři hlavní části. První z nich rozpracovává anatomii a fyziologii hlasotvorného ústrojí jakžto východisko pro pochopení mechanismu vzniku hlasových poruch, druhá poruchy hlasu a jejich kategorizaci a třetí pak jejich terapii, jak ji reflektuje zejména česká odborná literatura. Čtvrtá část této práce se pak zabývá terapií hlasových poruch v USA a to s praktickým zaměřením na logopedický program Lee Silverman Voice Treatment (LSVT), jenž je v zahraničí hojně užíván při terapii poruch hlasu zejména u osob s Parkinsonovou nemocí, jimž byl při svém vývoji primárně určen. Program je považován zahraničními odborníky za velice efektivní a za hranicemi České republiky se těší velké oblibě. V českých podmínkách však prozatím není (až na výjimku) využíván a v českém jazyce o něm lze získat jen omezené množství informací. Z tohoto důvodu se práce opírá o analýzu a komparaci dostupných odborných zahraničních textů s cílem představit daný program české veřejnosti, jíž přináší základní informace o jeho teoretických východiscích, struktuře a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 251 záznamů.   začátekpředchozí198 - 207dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.