Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 195 záznamů.  začátekpředchozí193 - 195  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Profesní orientace žáků ZŠ praktické
Němec, Zbyněk ; Hendl, Jan (vedoucí práce) ; Suchý, Jiří (oponent)
Název práce: Profesní orientace žáků základní školy praktické. Cíle práce: Cílem magisterské práce je zjistit, jaká je profesní orientace žáků základní školy praktické, kdo, případně co ovlivňuje jejich volbu povolání (žák, škola, rodiče) a jaké škole dávají absolventi základní školy praktické přednost při volbě profese? Metoda: K vypracování magisterské práce byly použity metody kvalitativního a kvantitativního výzkumu s využitím technik analýzy odborné literatury, analýzy školního zařízení, analýzy dokumentů, pozorování a strukturovaný dotazník a rozhovor. Výsledky: Z výzkumu vyplynulo, že na rozhodování o budoucí profesi žáka se nejvíce podílejí rodiče, až poté škola, jen v několika málo případech je na žácích samotných. Dále vyplynulo, že nejčastěji zvolenou školou jsou střední odborná učiliště s oborem kuchař-číšník. Klíčová slova: kasuistika, mentální retardace, školní vzdělávací program, profesní orientace, mentální postižení, základní škola praktická, střední odborné učiliště.
Vzdělávání dospělých v učící se organizaci
Němec, Zbyněk ; Sycha, Martin (oponent) ; Beneš, Milan (vedoucí práce)
Žijeme ve společnosti, která je označována za společnost znalostí, nebo společnost vědění. Tlak, který na nás vyvíjí turbulentní prostředí této doby, nás nutí neustále se vzdělávat a rozvíjet se. O tom, že i stát považuje vzdělávání dospělých za stále důležitější, svědčí vzrůstající zájem o vzdělávací politiku a rovněž angažovanost státu na vzdělávacích programech zaštítěných mezinárodními organizacemi. Vzdělávání dospělých se začíná chápat jako součást celoživotního vzdělání a učení se. Potřeba lidí dále se vzdělávat a rozvíjet roste, čímž vytváří prostor k rozvinutí dalšího subsystému naší vzdělávací soustavy - vzdělávání dospělých. Pro většinu z nás, se další vzdělání po ukončení školního docházky, odehrává na úrovni podnikového vzdělávání. Organizace si uvědomují, že jen správnou investicí do lidského kapitálu mohou své společnosti udržet náskok před konkurencí. Učící se organizace je pak označována za současný ideál ve vzdělávání v organizaci. Jedná se o ekonomický a hlavně efektivní model vzdělávání. Koncept učící se organizace klade důraz na proces tvůrčího a aktivního osvojování si nových poznatků tj. "učení se" ("learning"), než na dříve primární, ale podstatně pasivnější proces "výuky či učení" někoho ("teaching").

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 195 záznamů.   začátekpředchozí193 - 195  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Němec, Zbyšek
4 Němec, Zdeněk
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.