Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  začátekpředchozí19 - 28další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Multiplikace tvaru jako prostředek ke konstruování reality
Málková, Helena ; Magidová, Markéta (vedoucí práce) ; Čech, Viktor (oponent)
Málková, H.: Multiplikace tvaru jako prostředek ke konstruování reality. [Závěrečná diplomová práce] Praha 2017 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 123 s. Diplomová práce se zabývá tématem utváření systémů, struktur a konstrukcí ve vizuální realitě. V teoretické části se zaměřuje na možnosti multiplikace, její narůstání do prostoru či plochy, a to za použití objektové tvorby vybraných umělců z oblasti výtvarného umění. V praktické části představuje autorské pojetí tématu prostřednictvím fotografického média. Struktura je důležitým fenoménem v možném chápání vizuální reality. Má předpoklady pro rozvíjení transcendentálního myšlení. Objevujeme ji v rámci celého universa, jako jeho jednotící prvek. Východiska pro didaktickou část čerpají z teoretické části. V didaktické části jsou představeny realizované výtvarné úkoly, které jsou součástí následného výzkumného šetření. Práce přináší zjištění a závěry v rámci tvůrčího řešení a výuky na téma prostorové kompozice multiplikovaného tvaru v rámci uceleného objektu. KLÍČOVÁ SLOVA: konstrukce, struktura, pohyb, tvar, prostor, variabilita, racionalita, fotografie, objektová tvorba, žák, výuka, výzkum.
Teorie metafory a současné umění
Magidová, Markéta ; Dadejík, Ondřej (vedoucí práce) ; Dvořák, Tomáš (oponent) ; Fulková, Marie (oponent)
Název práce: Metafora a současné umění Autorka: Mgr. et MgA. Markéta Magidová Katedra: Katedra estetiky Vedoucí disertační práce: Mgr. Ondřej Dadejík, Ph.D. Abstrakt V této práci představuji argumenty pro platnost estetické koncepce umění (koncepce založené na pojmu estetické zkušenosti) i vzhledem k vývoji uměleckých směrů v posledním půstoletí. Činím tak na základě výkladu estetického rozměru umění skrze teorii umění jako rozšířené pojetí metafory. Dokládám, že je to právě živá metafora, která funguje v dílech (nejen) současného umění jako jejich estetický model. Tuto myšlenku rozpracovávám prostřednictvím propojení tří konvergentních a v současnosti vlivných koncepcí: hermeneutické teorie živé metafory Paula Ricoeura, estetiky jevení Martina Seela a teorie umění jako podivného nástroje od Alvy Noëho. Stanovuji klíčové podmínky a vlastnosti procesu vzniku metaforického významu a dále je napojuji na charakteristiku uměleckého jevení. V perspektivě umění jako živé metafory lze redefinovat mýty a nedorozumění mezi estetikou a uměleckou praxí způsobené proměnou umělecké produkce zvláště s příchodem neoavantgard, přetrvávající až do současnosti. Toto nedorozumění lze vyjádřit dvěma hlavními problémy. Prvním problémem je propojení estetických teorií a předpokladu mediální esenciality uměleckých děl. Ukážu zde,...
Současná typografie v souvislostech výtvarné výchovy
Němec, Jan ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Magidová, Markéta (oponent)
Cílem této práce bylo shrnutí teoretického obsahu hodiny Typografie/ Písma. Teoretická část se zaměřuje na světovou a českou typografii ve 20. a 21. století. Shrnuje její nejzásadnější osobnosti a přidává nové, kte- ré ještě nejsou uvedeny ve všech publikacích o vývoji písma. Též sezna- muje čtenáře s aktuálními trendy, akcemi a publikacemi. Součástí teo- retické části je i rekapitulace vývoje typografie od poloviny 15. století. Vývoj zahrnuje zásadní osobnosti a technologické pokroky. Z teoretické části vychází didaktická i praktická část. Didaktická část je věnována vyhledávání spojitostí oboru typografie v RVP. Následně byly prozkoumány a porovnány jednotlivá ŠVP střed- ních uměleckých škol se vzdělávacím oborem grafický design. Důraz byl kladem na časovou dotaci tomuto předmětu. Ze získaných informa- cí byl navržen tématický blok, zpracovávající téma současné typografie skládající se ze tří částí - výklad teorie, diskuse a praktické využití. V rámci praktické části byl navržen digitální dotazník, který zjišťuje informace o znalostech z hodin Typografie. Digitální podoba byla zpra- cována pro snadnější vyplňování během distanční výuky. Ze získaných informací byl navržen digitální pracovní list, který reaguje na předchozí dotazník. V pracovním listu jsou nejvýznamnější čeští typografové půso-...
Hermína Týrlová a její loutkový svět
Koberová, Pavlína ; Magidová, Markéta (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Bakalářská práce se soustředí na interpretaci tvorby významné české animátorky Hermíny Týrlové. V kontextu produkce zlínských filmových ateliérů i dobové situace v animovaném filmu analyzuje snímky Týrlové a její autorské pozice. Práce se dále soustředí na technické aspekty loutkové tvorby pro film. Nabyté poznatky pak převádí do pedagogické praxe za účelem inovace a analýzy výuky animace ve filmové výchově. Autorské dílo, které bude součástí bakalářské práce, bude inspirováno stylem Hermíny Týrlové.
Videoart a veřejný prostor
Shcherbak, Viktoriia ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Magidová, Markéta (oponent)
Práce se věnuje videoartu a problematice související s prezentací videoartu v galerijním i negalerijním prostoru. V teoretické části jsou definovaná základní pojetí, jako nová média, analogové a digitální video, videoart. Dále je zkoumaná polymorfie videa, jako média, ovlivňovaného a modifikovaného dalšími médii. Závěr teoretické části je věnován prostorovým formám videoartu, jako videoperformance a videoinstalace, zároveň je zde vyznačeno specifikum videa pracujícího s trojdimenzionálním prostranstvím. V praktické části práce je realizován výzkum diváckých postojů (N=65) k místu sledování videoartu. Respondenti upřednostňovali prožívání videoartu v temné, "kinu podobné" místnosti před ostatními danými možnostmi (v pořadí popularity: videoinstalace v galerii, YouTube a projekce na veřejném náměstí). Pro většinu respondentů podstatnými charakteristikami prostoru, v němž na videoart nahlížejí byly: dobrá akustika, vysoké rozlišení videa a cenová dostupnost přehlídky. Dále je v praktické části realizovaná a popsaná série videoinstalací a performancí. Předložené projekty pracují s experimentální ambientní hudbou, videoinstalací a negalerijním prostorem. Poslední - didaktická část práce je představená shrnutím kladů využití videoartu ve školství, konkrétně u hodin výtvarné výchovy a následujícím návrhem...
Móda jako nástroj feminismu ve 20. století
Kosinová, Monika ; Svatošová, Zuzana (vedoucí práce) ; Magidová, Markéta (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou prvních dvou vln feminismu, který se odráží na módě 20. století. Vysvětluje, co je feminismus a jaké jsou jeho historické kontexty. Přehled vývoje módy 20. století bude členěn po desetiletích a bude ukazovat její zásadní proměny a dopady na společnost v souvislosti s rozvojem ženských hnutí. Práce diferencuje mezi módou světovou a tuzemskou a akcentuje postoje klíčových osobností módního návrhářství k této problematice. Historický přehled bude doplněn o návrh a reflexi částečné realizace vlastního pedagogického projektu zaměřeného na propojení oboru oděvního návrhářství a feministické problematiky.
Multiplikace tvaru jako prostředek ke konstruování reality
Málková, Helena ; Magidová, Markéta (vedoucí práce) ; Čech, Viktor (oponent)
Málková, H.: Multiplikace tvaru jako prostředek ke konstruování reality. [Závěrečná diplomová práce] Praha 2017 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 123 s. Diplomová práce se zabývá tématem utváření systémů, struktur a konstrukcí ve vizuální realitě. V teoretické části se zaměřuje na možnosti multiplikace, její narůstání do prostoru či plochy, a to za použití objektové tvorby vybraných umělců z oblasti výtvarného umění. V praktické části představuje autorské pojetí tématu prostřednictvím fotografického média. Struktura je důležitým fenoménem v možném chápání vizuální reality. Má předpoklady pro rozvíjení transcendentálního myšlení. Objevujeme ji v rámci celého universa, jako jeho jednotící prvek. Východiska pro didaktickou část čerpají z teoretické části. V didaktické části jsou představeny realizované výtvarné úkoly, které jsou součástí následného výzkumného šetření. Práce přináší zjištění a závěry v rámci tvůrčího řešení a výuky na téma prostorové kompozice multiplikovaného tvaru v rámci uceleného objektu. KLÍČOVÁ SLOVA: konstrukce, struktura, pohyb, tvar, prostor, variabilita, racionalita, fotografie, objektová tvorba, žák, výuka, výzkum.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   začátekpředchozí19 - 28další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.