Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 207 záznamů.  začátekpředchozí188 - 197další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Arnošt Hofbauer (1869 - 1944)
Novotná, Tereza ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Pravdová, Anna (oponent)
Téma této diplomové práce vychází z mého zájmu o umění kolem roku 1900 a navazuje na mou bakalářskou práci. V chronologicky řazených kapitolách přibližuji Hofbauerovy životní osudy a jeho jednotlivá tvůrčí období, zohledněn je přitom například vznik S. V. U. Mánes a časopisu Volné směry, plakátová tvorba aj. V závěru práce přikládám pro ucelený pohled na Hofbauerovo dílo katalogy jeho děl ze státních i soukromých sbírek. Mým cílem je představit Hofbauerovo dílo v co nejucelenější podobě a v kulturně- historickém kontextu, zhodnotit jeho význam pro vývoj výtvarného umění v českém prostředí.
Street art - vandalismus nebo umění?
Grabmüllerová, Eva ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Wohlmuth, Radek (oponent)
Diplomová práce "Street art - vandalismus nebo umění?" se zabývá celosvětovým fenoménem současného umění, nastiňuje definici street artu a podrobně rozebírá jeho vztah ke graffiti. Práce dále mapuje historii street artu, jeho vznik a vývoj a poukazuje na odlišné formy a podoby, se kterými se u streetartových děl můžeme setkat. Pozornost je věnována také několika nejznámějším světovým představitelům tohoto fenoménu a situaci street artu v České republice. Sledováním podobností s reklamou a souvislostmi s některými tendencemi umění 20. století se práce pokouší zachytit složitou pozici street artu, který se nachází na rozhraní mezi vandalismem, komerčním světem marketingu a světem výtvarného umění. Klíčová slova Street art, graffiti, Banksy, Blek le Rat, Shepard Fairey, vandalismus, reklama, umění 20. století, současné umění
Václav Radimský - opomíjený český impresionista
Černá, Jana ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Vlček, Tomáš (oponent)
Resumé Václav Radimský - opomíjený český impresionista / Václav Radimský The omitted Czech impressionist Bakalářské práce se zabývá především umělcovým životem a dílem, jeho srovnáním s českými umělci i francouzskými impresionisty a Radimského pozicí v českém malířství. První kapitola se zabývá fenoménem impresionismu, jeho reflexí na českou výtvarnou scénu a také problematičností jeho zjednodušující aplikace na české dějiny umění. Kapitola, která pojednává o umělcově soukromém i profesním životě, se snaží objasnit dosud neprobádanou oblast, jež se týkala Radimského studia na českých a německých výtvarných Akademiích a především jeho studia na Akademii ve Vídni u prof. Eduarda P. von Lichtenfelse. Zaměřuje se také na jeho pobyt ve Francii v Giverny a jeho uměleckou tvorbu. V další kapitole se rozebírá vztah Radimského a francouzských impresionistů (C. Monetem a P. Cézannem) se kterými se měl umělec dokonce osobně setkat. Je zde představeno několik vybraných Monetových děl, ve kterých je Radimského inspirace jasně zřetelná. Podobně je tomu tak i v následující kapitole názvem: Srovnání díla Václava Radimského s českými umělci (A. Chittussim, A. Slavíčkem, A. Hudečkem). Bakalářská práce je zakončena kapitolou, ve které se autorka snaží objasnit pozici Václava Radimského v českém uměleckém prostředí. Zabývá se...
Ateliér Ladislava Šalouna v Praze na Vinohradech
Slachová, Markéta ; Novotná, Eva (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
RESUMÉ V této bakalářské práci se zabývám objektem ateliéru Ladislava Šalouna v Praze na Vinohradech. Mou snahou bylo přiblížit vznik a osud této stavby. Nezaměřila jsem se na podrobné zpracování sochařova života ani díla, uvádím však důležitá fakta a okolnosti, které s jeho ateliérem souvisejí. V době, kdy se Šaloun rozhodl pro realizaci vlastního ateliéru, byl zaměstnán svou největší zakázkou, vytvořením pomníku Mistra Jana Husa pro Staroměstské náměstí. Ačkoliv neměl architektonické vzdělání, navrhl si objekt ateliéru sám podle své představy. Pracovní prostor pro sochařskou tvorbu pojal téměř jako svatyni, doplněnou symboly a sochařskou výzdobou reflektující jeho zájmy a myšlenky. Zahrada a vybavení interiéru se samotným ateliérem vytvářely umělecký celek. Snažila jsem se zjistit a v této práci uvést vlivy, které ho v pojetí podoby ateliéru ovlivnily. Ať to byly osobní vztahy s architekty Janem Kotěrou a Antonínem Pfeifferem, cesty do Itálie, či zájmy o starověké kultury, je patrné, že dospěl ke svému individuálnímu vyjádření. Neobvyklý je typ stavby, jako samostatného ateliéru, postaveného roku 1911 původně bez spojení s obytnou funkcí. Až o dvě desetiletí později, roku 1934 se Ladislav Šaloun rozhodl stavbu rozšířit o obytnou přístavbu. Na návrhu spolupracoval se svým zetěm, architektem Josefem Černým....
Antonín Střížek - malíř, kreslíř, grafik, fotograf
Kobrynová, Šárka ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Novotná, Eva (oponent)
Resumé Tato bakalářská práce se zabývá výtvarníkem Antonínem Střížkem. Práce je rozdělena do několika kapitol. V úvodu jsou nastíněny cíle práce, metodické postupy a její struktura. Zpočátku se zaměřuje na historický kontext doby, ve které Střížek tvořil. Dále navazují malířovy životopisné údaje. Následují kapitoly, které mají vztah k jeho výtvarné práci. V bakalářské práci se uvádí, že Antonín Střížek je umělcem patřícím k postmoderní generaci českých výtvarníků. Jeho umělecká kariéra začala v osmdesátých letech. Nejprve pracoval v duchu neoexpresionismu, ale později přešel k realistické tvorbě, kterou užívá dodnes. Podle autorky zachycuje Antonín Střížek na svých obrazech reálné věci, které nás běžně obklopují. Dále uvádí, že zátiší, městské scenérie, krajiny, barevné pozadí jsou charakteristickými prvky a náměty, které se v jeho dílech často opakují. Zdůrazněna je přitom barevnost jeho obrazů, která je často ovlivněna zahraničními pobyty. Bakalářská práce se nezaměřuje jen na Střížkovu malbu, ale zabývá se také jeho fotografiemi, kresbou a grafikou.
České umělecké skupiny současnosti
Nývlt, Matěj ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Štroblová, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce popisuje současné české umělecké skupiny a s nimi bezprostředně související témata. V úvodu charakterizuje obecnou problematiku tvorby v rámci umělecké skupiny a zasazuje jí do historického kontextu vývoje českého umění za posledních dvěstě let. Dále je téma uměleckých skupin rozšířeno o výběr některých světových uměleckých seskupení. Současným českým uměleckým skupinám je věnováno několik medailonů představujících nejmladší generaci skupin, které se aktivně podílejí na současném umění. V závěrečných dvou kapitolách se zabývá přiléhajícími tématy angažovaného umění a vztahu některých skupin ke galerijnímu provozu. Klíčová slova umělecké skupiny, současné české umění, angažované umění, galerijní provoz
Ilustrace k dílu Karla Hynka Máchy Máj - nekončící pramen inspirace
Slačálková, Marta ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Rous, Jan (oponent)
Resumé Marta Slačálková Ilustrace k dílu Karla Hynka Máchy Máj - nekončící pramen inspirace bakalářská práce Bakalářská práce se zabývá knižními ilustracemi k básni Máj od Karla Hynka Máchy, vybranými výtvarnými pracemi s básní bezprostředně spjatými a básníkovými fiktivními portréty. Uvedenou problematiku sleduje od doby prvního vydání Máje až do současnosti. Chronologicky řadí jednotlivé umělce, kteří se básní inspirovali a výtvarně ji zpracovali. Přibližuje jejich život a stylový charakter ilustrací Máje. Zaměřuje se především na ty, kteří k výtvarnému zpracování Máchova Máje přistoupili originálním způsobem. Popisuje jednotlivé ilustrační soubory, jejich vzájemný vliv a schopnost umělecky interpretovat uvedenou báseň. Autorka se okrajově zabývá také jejich dobovou podmíněností. Klíčové pojmy: Karel Hynek Mácha, Máj, knižní ilustrace, české umění devatenáctého, dvacátého a jednadvacátého století

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 207 záznamů.   začátekpředchozí188 - 197další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
11 PECH, Martin
8 PECH, Michal
4 PECH, Milan
1 PECH, Miloslav
2 Pech, Marek
11 Pech, Martin
8 Pech, Michal
4 Pech, Miroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.