National Repository of Grey Literature 27 records found  beginprevious18 - 27  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Charakteristika produktů pro Data Capture
Zimák, Radek ; Lukašovská, Renáta (advisor) ; Raška, Ondřej (referee)
Existuje alternativa ručního přepisování dat z listinných dokumentů do informačních systémů? Tato práce přináší pohled do problematiky automatického vytěžování dat z dokumentů pomocí skenerů a speciálních aplikací umožňujících rozpoznávání textu, čísel, zaškrtávacích polí a čárových kódů v naskenovaném obrazu dokumentu ? aplikací Data Capture. Práce zahrnuje přehled současné nabídky těchto aplikací na českém trhu, prostřednictvím praktických zkušeností s vybranými aplikacemi odhaluje samotný proces automatického vytěžování dat z listinných dokumentů a vyjadřuje odlišnosti ve způsobu vytěžování dat z rozdílných typů dokumentů (strukturovaných, polostrukturovaných a nestrukturovaných) s kterými se organizace při každodenní činnosti musí umět vypořádávat.
Software as a Service, Comparison With Outsourcing
Krahulec, Jan ; Kunstová, Renáta (advisor) ; Raška, Ondřej (referee)
Bakalářská práce obsahuje charakteristiku modelu SaaS, představuje přehled jeho výhod a nevýhod a popisuje jeho ekonomické a technické předpoklady. Poskytuje také srovnání s outsourcingem a modelem ASP, diskutuje využití přístupu SaaS pro různé druhy aplikací a charakterizuje zahraniční a český trh dodavatelů SaaS. Zmapováním firem působících na českém trhu jsem udělal přehled aplikací, které lze v současnosti pořídit formou služby v České republice.
Zefektivnění prodeje SW produktů prostřednictvím Internetu
Ovesný, Tomáš ; Kunstová, Renáta (advisor) ; Raška, Ondřej (referee)
Tématem této práce je zefektivnění prodeje softwarových produktů prostřednictvím internetu. Celá práce je vztažena na konkrétní firmu, která má v této oblasti problémy. Cílem je firmě pomoci formou návrhů možných změn, které povedou ke zefektivnění prodeje jejích softwarových produktů. V první části práce je nastíněna problematika elektronického obchodování a internet marketingu. Zahrnuje definici těchto pojmů a zabývá se používanými metodami. Nechybí zde vysvětlení pojmů internetová reklama, email marketing, optimalizace pro vyhledávače a další. Další části práce se zabývají již samotnou firmou. Analyzují a hodnotí její současný stav. Nachází se zde porovnání webových stránek s konkurencí a s webem společnosti, která patří mezi nejznámější internetové prodejce. V poslední části jsou uvedeny návrhy a nápady, které by měly firmě zajistit zlepšení prodeje prostřednictvím internetu.
Using XUL to accelerate the develepoment of user interface
Veselý, Tomáš ; Raška, Ondřej (advisor) ; Mareš, Pavel (referee)
This bachelor thesis introduces the XUL language and related technologies. It is intended to people, who are intersted in web applications and their development. Next, this thesis compares XUL with competing technologies. The aim is to review XUL's suitability for fast development of user interface.
Usability of web pages and applications and its testing and measuring
Hnízdil, Jan ; Raška, Ondřej (advisor) ; Sládek, Zdeněk (referee)
This bachelor thesis is divided into three standalone parts. First of them serves as an introduction to the topic of web usability. It also mentions web accessibility which may also affect usability, but is not a subject of this thesis. Next part offers an overview of issues web developers could run into when working on their projects. It tries to describe possible problems and proposes suitable solutions. Interesting sections are those related to text writing and web forms creating. It's necessary to work properly with on-line text and its formatting, because it is the most important part of web content. Also forms are important thanks the fact they are used to gather user's input. Due to that there is a necessity to have them easily fillable and error proof. The goal of the third part was to conduct usability testing of real server -- Nepropasni.cz. It's main use is searching for various cultural actions and performances. Two tests were run -- usability testing with real users and heuristic analysis. Results of user usability testing are discussed in final report, which is also attached to this thesis. Last part further describes other methods often used to measure and asses web pages.
Web 2.0 applications
Lednický, Miroslav ; Raška, Ondřej (advisor) ; Koláček, Libor (referee)
Following pages will be about abounded term "Web 2.0". I will try to explain the core characteristics of "Web 2.0" applications. This explanation will be followed by some existing examples of these applications. Main target is to explain the term "Web 2.0".
Comprehensive Website Analysis
Štrupl, Václav ; Raška, Ondřej (advisor) ; Tichý, Jan (referee)
The main aim of this bachelor thesis is to describe points of view from which you can analyze web pages and what methods you can use. In practice, the target group of this text would be rather managers than technical workers, because this work is not meant to be a compact "cookbook" after reading which you are able to analyze web sites by yourself. Instead, I'm trying to involve all the web site qualities and help with setting priorities in analytical activities which are fundamental when you are designing a new or running an existing web site. Writing my work I was coming first of all from my own experience having been gained by long self studies and work in consulting companies "H1.cz" and "Dobrý web". The analysis of web pages has been one of the most important services provided by both of these companies and it has been ordered by hundreds of both individual and enterprise clients until these days. The work is divided into major thematically designated parts, each focused on a specific quality of web pages (e.g. usability, accessibility, search engine optimization etc.) with its own particular analytical procedures and methods. I consider this way of division to be the most transparent, even though you can find other possible ways such as dividing all the analytical methods into groups according to the part of the life cycle in which the analyzed web site is situated. Some of the analytical procedures and methods are easier to understand from examples than from the text description and that is why I have used some well-known web sites of University of Economics' institutions as examples.
Analysis and prediction of the digital music market
Pulda, Michal ; Raška, Ondřej (advisor) ; Mutl, Michal (referee)
This paper analyzes the conditions and functions of the present music market, with the main focus on the distribution of music in digital formats. It discusses fundamental concepts as well as the law framework which is used in the Czech Republic and worldwide. Firstly, the paper discusses technological aspects, including various music formats, the realization of sales via the Internet, and the usage of file sharing networks. Secondly, the paper discusses important services already available on the Internet, which have had a significant impact on the market, and whose influence will continue well into the future. To better understand the present situation, an analysis of piracy phenomena is crucial. This analysis is based on many published studies and has attempted to reflect the attitudes of customers, musicians, and the music industry in general, towards the present state of the market. Finally, various opportunities are discussed for designing potentially usable services, which could possibly create value for consumers and the music industry in the future. These models include protectionist services transformation, supply diversification, subscription approach and streaming. New models are globally compiled together with outlined relations between them.
Community web services and their business usage
Lapotka, Aliaksandr ; Raška, Ondřej (advisor) ; Zakharenkava, Sviatlana (referee)
The bachelor thesis deals with the community web services and their business usage. It is divided into four parts. The first part is an introduction in which it discussed the issue and derivation of the community web services, on what they are based. The second part of the thesis is an about accessibility and the usability of the web services. Part of the chapter are graphic features, functionality and selection of the address of website service. Another part is based on the classification of web services, a description of social networks as one of the elements of community services. An example of the Facebook is used for a wider understanding of the possibilities of community web services. Also in this section are analyzed the future and the development of web services. One of the most interesting part of the bachelor thesis is the last fourth part. It is about the development phase, ensuring the good will and image of the community web services.
SAP SMB: The solution for small and midsize businesses
Drugda, Marek ; Basl, Josef (advisor) ; Raška, Ondřej (referee)
Malé a středně velké podniky tvoří významnou součást celosvětového podnikatelského prostředí. Jako rostou, potřebují jejich řídící pracovníci podporu v jejich snaze tyto podniky efektivně vést. Proto tyto podniky v rostoucí míře poptávají robustní řešení informačních systémů. Jedním z nejvýznamnějších výrobců informačních systémů je společnost SAP. Tato dnes nabízí produkty speciálně určené pro segment malých a středně velkých podniků. První z produktů, mySAP All-in-One, je primárně určen středně velkým podnikům, které vyžadují vysokou úroveň jeho přizpůsobení jejich požadavkům. Další z produktů, SAP Business One, je určen podnikům malým, vyžaduje relativně nízké náklady na pořízení a implementaci, a nabízí značnou funkcionalitu v oblastech jako jsou řízení skladu, CRM, účetnictví, a umožňuje celkovou vynikající práci s podnikovými informacemi. Ve svém zkoumání 33 případových studií nacházím odpověď na otázku, ve kterých aspektech je SAP Business One pro podniky, které ho zavedly, největším přínosem. Ve svém zkoumání se soustřeďuji na důvody k potřebě nového informačního systému, na požadavky které na něj podniky kladou, a hlavně na zlepšení, které jim jeho zavedení přineslo. Výsledkem je závěr z větší části shodný s marketingovými tvrzeními společnosti SAP, a to že tento systém přináší pro podniky největší zlepšení v podpoře jejich rozhodování, v zefektivnění podnikových procesů a v možnostech dalšího rozšíření nevyžadujícího další velké investice.

National Repository of Grey Literature : 27 records found   beginprevious18 - 27  jump to record:
See also: similar author names
2 Raška, Otakar
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.