|
Nápravy osobních a závodních automobilů
Ševčík, Jan ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na porovnání různých typů náprav s důrazem na změnu geometrie během propružení.Ve studentské verzi Autodesk Inventor Professional byly vytvořeny modely náprav a virtuálního testovacího polygonu. Výstupem z programu jsou série obrázků zobrazujících nápravy během propružení. Změny geometrie jsou okótovány, popsány a rozebrány. V závěru práce jsou porovnány nároky na civilní a závodní zavěšení.
|
|
Neúspěšné koncepce spalovacích motorů
Martinec, Jiří ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na studium neúspěšných koncepcí spalovacích motorů. Udává stručný přehled slepých cest ve vývoji spalovacích motorů, třídí je dle použitých konstrukčních řešení, zároveň vyjmenovává možné příčiny jejich neúspěchu. Objasňuje princip činnosti jednotlivých koncepcí a shrnuje případné klady a zápory uvedené konstrukce.
|
|
Konstrukce malosériových sportovních automobilů
Brhel, Štěpán ; Beran, Martin (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vypracování přehledu použitých řešení podvozků a karoserií malosériových sportovních vozů. Dále volba vhodných hnacích ústrojí, tedy motorů a převodovek. Poslední část je pak věnována legislativě upravují schvalování malosériových vozů pro běžný silniční provoz. Závěr obsahuje přehled nejčastějších řešení.
|
|
Zavěšení, odpružení, tlumení závodních vozidel
Šťastný, Jan ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Hlavním tématem této bakalářské práce je přehled konstrukčních řešení systémů zavěšení, odpružení a tlumení závodních vozidel. Pozornost je věnována především automobilovým soutěžím pod záštitou AČR (Autoklubu České republiky). Předně je zařazena část, která stručně popisuje hlavní druhy a princip činnosti náprav, odpružení a tlumení. V následující části je přehled technických omezení a předpisů pro konstrukční řešení závodních vozidel. V dalším odstavci je detailněji pomocí obrázků rozebráno několik v současnosti nejpoužívanějších typů konstrukčních řešení pro danou soutěž. Poslední část se zabývá tendencí vývoje v oblasti konstrukce systémů zavěšení, odpružení a tlumení závodních vozidel.
|
| |
| |
|
Systémy rekuperace energie pro osobní a sportovní vozidla
Marada, Ondřej ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá metodami snižování energetické a ekologické zátěže automobilů. Zvláště pak se věnuje systémům rekuperace brzdné energie (KERS). Práce shrnuje typy KERS-jejich stavební prvky tj. zařízení pro akumulaci energie a její přenos. Následuje přehled známých realizací KERS a v závěru se zabývá jejich přínosem při nasazení ve sportovních a osobních automobilech.
|
| |
|
Palivové články v osobní dopravě
Říha, Stanislav ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na historický vývoj palivového článku, celkový rozbor palivového článku, popsání jednotlivých typů článků a shrnutí výhod a nevýhod, se kterými se palivové články potýkají. V další části práce jsou uvedeny důvody pro nutnost zavádění alternativních paliv, stručný rozbor trhu s automobily a možný odhad budoucnosti palivových článků v osobní dopravě. Konec práce je věnován automobilům s palivovými články řazené dle jednotlivých automobilek.
|
|
Moderní trendy ve vývoji osvětlovací techniky
Mareš, Milan ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Úkolem této bakalářské práce je zmapovat Moderní trendy ve vývoji osvětlovací techniky. Práce je rozčleněna na osm částí, které jsou zároveň hlavními kapitolami. Úvodní část popisuje mezinárodní předpisy a popis světelných zdrojů. Další část popisuje jednotlivé konstrukce ve světelné technice. V závěru práce je zhodnocení systémů a výhled do budoucnosti.
|