Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 292 záznamů.  začátekpředchozí160 - 169dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika implementace vzdělávacího oboru výchova ke zdraví do přírodopisu
Barešová, Petra ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Duschinská, Karolina (oponent)
Diplomová práce pojednává o problematice implementace Výchovy ke zdraví do předmětu Přírodopis na vybrané základní škole. Cílem práce bylo na základě vlastních zkušeností a vlastního výzkumu ověřit funkčnost implementace vzdělávacích obsahů na vybrané základní škole a navrhnout vhodný model implementace vzdělávacího obsahu výchovy ke zdraví do oboru přírodopis pro vybranou základní školu. Práce je rozdělená do tří částí. Teoretická část se zabývá stručnou charakteristikou situace v oblasti vzdělávání v České republice, Rámcovým vzdělávacím plánem a s ním spojenými dalšími důležitými pojmy, Školním vzdělávacím programem, vzdělávacími oblastmi a obory, které souvisí s daným tématem. Ve výzkumné části jsem se zabývala skutečným stavem integrace výchovy ke zdraví do přírodopisu na vybrané základní škole, kde pracuji. Výzkum jsem realizovala v osmých a devátých třídách, kde se již výchova ke zdraví vyučuje. Metodou výzkumu byl znalostní dotazník. Praktická část přinesla souhrn zjištěných informací o problematice implementace daných oborů, které jsem využila pro vlastní projekt, který bude určen učitelům pro jmenovanou cílovou skupinu. Klíčová slova: implementace, přírodopis, výchova ke zdraví, žák, učitel, Rámcový vzdělávací program, Školní vzdělávací program, vzdělávací oblast, vzdělávací obor,...
Problematika integrace žáka s odlišným mateřským jazykem
Budil, Jan ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o problematice začleňování, tedy integraci žáka s odlišným mateřským jazykem do českého školního prostředí s ohledem na nejaktuálnějších právní předpisy a legislativní dokumenty nejen v rámci Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, ale i také v rámci zainteresovaných nestátních neziskových organizací. V teoretické části jsou vysvětleny klíčové pojmy jako integrace, žák s odlišným mateřským jazykem, dále jsou popsány integrační procesy a s tím spojené pracovní postupy a v neposlední řadě jsou představeny některé z již zmíněných neziskových organizací podílejících se na podpoře integrace žáků s odlišným mateřským jazykem v České republice. V části empirické je vytyčen cíl zjistit praktiky vybraných škol, potažmo tedy žáků a pedagogů a názor na aktuální problematiku integrace žáka s odlišným mateřským jazykem v praxi. Jak integraci její účastníci vnímají a řeší je zkoumáno kvalitativním výzkumem za použití metod jako polo-strukturovaný rozhovor či pozorování. KLÍČOVÁ SLOVA integrace, žák, cizinec, jazyk, škola
Změny ve způsobu stravování českého obyvatelstva v průběhu jednoho století
Svobodová, Bára ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Zaměřila jsem se na změny ve způsobu stravování českého obyvatelstva v průběhu jednoho století. Zvolený problém jsem řešila pomocí historicko-srovnávacích metod, kdy jsem se snažila v kontextu doby vyzdvihnout možnosti aktuálních stravovacích zvyklostí a dostupných surovin. Pomocí dotazníkového šetření jsem zmapovala dnešní používání některých potravin typických dříve u českého obyvatelstva, které jsem si rozdělila do 4 věkových kategorií. Dělení bylo následující: mladší 18 let, 19-30 let, 31-60 let a starší 61 let. Zajímaly mě také rozdíly v konzumaci mezi pohlavími. Z dotazníků vyplynulo, že existují změny v konzumaci některých potravin dříve a dnes: koňské maso a tuřín se už téměř nepoužívají, upadá vaření polévek ze svařeného mléka, polévky sýrové atd. Naopak došlo ke zvýšení konzumace masa a ovoce. K usnadnění práce při vaření se stále používají polotovary, muži více než ženy používají konzervy. Také jsem odhalila, že v mém vzorku respondentů převládá mezi lidmi umírněnější stravování, striktních vyznavačů přesně definovaných a zvláštních stravovacích stylů bylo málo. Provedeným výzkumem jsem zároveň zjistila, že většina oslovených vidí ve stravování dnes oproti minulosti změnu. Tento fakt vnímají pozitivně, hlavně ve smyslu větší pestrosti a dostupnosti stravy. Výsledky této práce překvapivě...
Výchova ke zdraví v alternativních vyučovacích směrech
Škorničková, Michaela ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části je uvést vymezení výchovy ke zdraví, vyjasnit pojmy alternativní vzdělávání a mnou vybrané jednotlivé směry. Cílem praktické části je představit konkrétní vybrané alternativní školy a směry v Praze, jakým způsobem začleňují výchovu ke zdraví do svého školního vzdělávacího plánu. Metody pro zjišťování jsem zvolila analýzu dokumentů, polostrukturovaný rozhovor. KLÍČOVÁ SLOVA Alternativní vzdělávání, domácí vzdělávání, inovativní vzdělávání, výchova ke zdraví.
Vliv pracovní pozice na způsob stravování a možnosti edukace zaměstnanců ve vybraném regionu
Jirkovská, Markéta ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou stravování zaměstnanců, třech vybraných pracovišť, s ohledem na pracovní pozici, způsob stravování a dále také případné zdravotní problémy, které souvisejí s výkonem jejich práce. Cílem diplomové práce je zjistit, jestli existuje vliv pracovního prostředí na stravování zaměstnanců, dále také jak se stravovací návyky během pracovní doby odrážejí na jejich zdravotním stavu. Teoretická část se zabývá problematikou zdraví, programem Zdraví 2020 a dále také postupy jak své zdraví chránit a předcházet tím vzniku nemocem. Praktická část analyzuje a vyhodnocuje data získaná metodou dotazníkového šetření mezi třemi vybranými pracovišti Z dotazníkového šetření je patrné, že pozice ovlivňuje nejenom způsob stravování, ale i případné zdravotní problémy. KLÍČOVÁ SLOVA zdraví, program Zdraví 2020, ochrana zdraví, zaměstnanci, dotazníková šetření, chronická onemocnění, vztahy na pracovišti, stravování
Problematika komunikace mezi zdravotnickým personálem a pacientem
Herodesová, Denisa ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce zaměřená na problematiku komunikace mezi zdravotnickým personálem a pacientem se zabývá postoji, znalostmi a etickou problematikou při komunikaci mezi zdravotníkem a pacientem. Cílovou skupinou je zdravotnický personál lůžkového oddělení, ale i specializovaného ambulantního provozu. Teoretická část vysvětluje význam komunikace mezi zdravotnickým personálem a pacientem v určitém systému zdravotnictví. Také se zdůvodňuje, proč je problematika etiky důležitá ve vztahu ke komunikaci. Veškeré teoretické poznatky jsou podloženy na základě dostupných literárních pramenů. V praktické části je popsána příprava, realizace a výsledky výzkumného šetření. Postupné kroky vedly k zjištění aktuální situace v dané problematice. Bylo zjištěno, že postoje i znalosti v oblasti komunikace s pacientem se liší. Dále bylo zjištěno, že aktuální vzdělávací programy a učební plány vybraných škol splňují úroveň školního kurikula, ale je opomíjena praktická výuka komunikačních dovedností. KLÍČOVÁ SLOVA: etika, komunikace, pacient, zdravotnický personál, zdravotnické zařízení
Sociální vztahy dětí v dětských domovech
Hroníková, Andrea ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Bakalářská práce pojednává o problematice sociálních vztahů dětí z dětského domova. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části jsou přiblíženy hlavní pojmy a témata, k nimž patří charakteristika dětských domovů, detailní popis života v dětském domově, včetně uvedení specifik dětí z dětského domova, se zřetelem k jejich emocionalitě a sociabilitě, a pozornost je věnována také zastoupení multikulturalismu v dětském domově. V praktické části je popsán výzkum, jehož cílem bylo zjistit, jak jsou v dětských domovech rozvíjeny sociální vztahy mezi dětmi, jak děti tyto vztahy hodnotí a jakým způsobem je v dětském domově přistupováno k rozvoji etnické identity u dětí z odlišných kultur, než je kultura majoritní. Výzkum byl koncipován jako smíšený, proveden byl ve vybraném dětském domově ve Středočeském kraji. Výzkumu se zúčastnilo 50 dětí z tohoto zařízení, kterým byl administrován dotazník vlastní konstrukce, a též 8 vychovatelů ze zařízení, s nimiž byly vedeny polostrukturované rozhovory. Data získaná dotazníkovým šetřením byla analyzována pomocí základních statistických metod, k analýze dat z rozhovorů bylo užito otevřené kódování zakotvené teorie. V závislosti na cíl práce byly formulovány tři výzkumné otázky a tři výzkumné předpoklady, které ovšem nebyly potvrzeny. Výzkumem bylo zjištěno, že...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 292 záznamů.   začátekpředchozí160 - 169dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
12 KOVAŘÍKOVÁ, Markéta
5 KOVAŘÍKOVÁ, Martina
3 KOVAŘÍKOVÁ, Michaela
3 KOVÁŘÍKOVÁ, Marie
12 KOVÁŘÍKOVÁ, Markéta
3 KOVÁŘÍKOVÁ, Mirka
3 Kovaříková, Marie
12 Kovaříková, Markéta
5 Kovaříková, Martina
11 Kovaříková, Monika
12 Kováříková, Markéta
3 Kováříková, Michaela
1 Kováříková, Milada
3 Kováříková, Mirka
11 Kováříková, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.