Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 169 záznamů.  začátekpředchozí160 - 169  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Postoje učitelek mateřských škol k pohybové aktivitě
Puterová, Jana ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Práce je zaměřena na problematiku profesních kompetencí učitelek mateřských škol v souvislosti s oblastí tělesné výchovy. V těchto kompetencích se odráží osobní postoje učitelek odvozené od kvality jejich života, resp. životního stylu. Postoje učitelek mateřských škol k pohybovým aktivitám byly získány dotazníkovým průzkumem (Wearův standardizovaný dotazník) a následně vyhodnoceny a interpretovány. Rozboru těchto dat předchází základní teoretické vymezení pojmu kvality života a postojů z oblasti psychologie a kinantropologie. Ve zkratce jsou rovněž zmíněny i ostatní nejčastěji používané metody zjišťování postojů.
Realizace cvičení rodičů a dětí v regionu středních Čech
Rubešová, Žaneta ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Předmětem diplomové práce "REALIZACE CVIČENÍ RODIČŮ A DĚTÍ V REGIONU STŘEDNÍCH ČECH" je zjištění současné podoby cvičení z hlediska struktury, obsahu lekce a způsobu řízení skupiny cvičitelem. Praktická část je zaměřena na rozšíření cvičení v lokalitě a pozorování čtyř vybraných skupin. Pozorování bylo zaměřeno na přístup cvičitele, jeho teoretickou přípravu a vybavenost tělocvičen nářadím a náčiním.
Zdravotní tělesná výchova jako prostředek rozvoje psychomotorického vývoje
Hušnerová, Lenka ; Hájková, Vanda (oponent) ; Hronzová, Marie (vedoucí práce)
Diplomová práce je věnována problematice rozvoje psychomotorického vývoje. Snaží se poukázat na současný stav neprovázanosti složek zabývajících se motorickým a psychickým vývojem dětí. Její cíle jsou prokázání spojitosti mezi motorickým a řečovým vývojem dítěte s narušenou komunikační schopností, ilustrace poznatků na konkrétní případové studii, pozitivní ovlivnění řečového a motorického vývoje probanda a zlepšení celkového vztahu probanda ke komunikaci.
Držení těla předškolních dětí ve vztahu k podmínkám mateřských škol
Frolíková, Jarmila ; Hronzová, Marie (oponent) ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce)
Jedním z velmi častých projevů současnosti je stoupající počet civilizačních chorob, především vad pohybového aparátu. Dnešní způsob života, podmíněný technickým rozvojem a změněnými životními podmínkami, přináší postupně stále méně podnětů nutících člověka k všestranné pohybové aktivitě. Závažná a zarážející je skutečnost, že se vadné držení těla a vady páteře objevují již u tříletých dětí, které se během předškolního období prohlubují a fixují. Školní docházka s převažujícím sedavým zaměstnáním již tyto vady nemůže napravit, naopak, dále se prohlubují.
Začlenění prvků TV a ZTV do vyučovacích všeobecně vzdělávacích předmětů
Novotná, Zuzana ; Kuhnová, Věra (oponent) ; Hronzová, Marie (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na začleňování prvků Tv a ZTv do všeobecně vzdělávacích předmětů. V souvislosti se začleňováním pohybu využít též i různých prostorů školy při výuce. Cílem teoretické části je vysvětlit pojmy související s pohybem, dítětem mladšího školního věku, tělesnou výchovou a zdravotní tělesnou výchovou. Z tohoto pohledu se ve výzkumu zaměřuji na děti zdravé a s poruchami hybného systému nebo vnitřních oslabení, ale také na děti s poruchami učení. V příloze je metodický zásobník různých cviků pro děti během vyučování i o přestávkách s využitím různých prostorů a pomůcek či nářadí. Dále jsou v příloze fotografie různého nářadí, které se dá postavit do školních a mimoškolních prostor a fotografie dětí při cvičení. Děti samy hodnotily tato cvičení, jejich hodnocení je opět v příloze.
Podmínky pro spontánní pohybové aktivity dětí 1.stupně základní školy na sídlišti.
Kratochvílová, Hana ; Hronzová, Marie (oponent) ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo zjistit a popsat podmínky pro spontánní pohybové aktivity dětí ve městě. Zda jsou respektovány jejich potřeby a přání a zda hřiště odpovídají normám a návrhům odborníků. Teoretická část pojednává o úloze hřiště v životě dětí, o vytváření podmínek pro pohyb a o jeho vlivu na zdraví. V práci jsem použila sedm různých metod: dotazník, projektovou metodu, individuální a skupinový rozhovor s dětmi, rozhovory s odborníky, s architekty, analýzu a kontrolu podmínek pro pohyb, systematické nezúčastněné pozorování. K dosažení jednotlivých dílčích cílů jsem stanovila osm hypotéz. Jednalo se o předpoklady, že dopravní dosažitelnost hřišť a sportovišť je dostupná pěšky i dopravními prostředky. Dále že děti preferují plavání a hry ve vodě před hraním si na hřištích, že děti na hřišti postrádají přírodní prvky, že z herních prvků budou nejvíce využívat klouzačku, houpačku a pískoviště a že tato zařízení budou považovat za ty prvky, které na hřišti nesmějí chybět. Výsledkem výzkumné části je zjištění, že herní prvky vyhovují bezpečnostním předpisům ČSN i požadavkům dětí na využití volného času k pohybu v takových podmínkách, které jsou jim známé a dostupné. Klíčová slova: pohybová aktivita, zdraví, volný čas, podmínky pro pohyb, dětská hřiště, normy
Zdravotní tělesná výchova na základních školách v Plzni a okolí
Smolková, Lenka ; Kubíčková, Věra (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Ze života lidí se stále vytrácí přirozený pohyb. Vymoženosti současné společnosti ( televize, počítače...) tyto trendy návyku snížené potřeby pohybu jen podporují. "Změnil se charakter, zaměření, účel a cíl pohybových aktivit, došlo kjejich značné diferenciaci a disproporci mezi aktivními a pasivními účastníky. Objevují se nepřiměřené emoce až hysterie v souvislosti se sportovními akcemi, uctívání silnějších, dravějších, případně i bohatších." (9) Je nezbytné, aby tělesná zdatnost a její význam byla vnímána lidmi jako důležitá životní hodnota. Vždyť přiměřeně tělesně zdatný člověk, navíc pohybově kultivovaný, se v praktickém životě spolu s mravními postoji a vzdělaností přibližuje k ideálu všestranně rozvinutého člověka. V lidském životě hraje nejvýznamnější období pro účinný tělesný a pohybový rozvoj školní věk. Právě v dětském věku je podpůrně pohybový systém velmi citlivý na nepřiměřenou strukturu tělesné zátěže a nedostatek pohybové aktivity. Nelze přehlédnout, že značný počet dětí projevuje nízkou tělesnou zdatnost a také nedostatečné zvládnutí pro život důležitých pohybových dovedností. Kolisko uvádí (7, str.5), že 20% dětí předškolního věku trpí vadným držením těla a v období 11-12 let je tento stav téměř trojnásobný.
Vliv žonglování na rozvoj koordinačních schopností a psychomotoriky člověka
Pečinková, Jana ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Polášková, Jitka (oponent)
Předmětem práce je prokázání vlivu žonglování na koordinační schopnosti a psychomotoriku člověka, resp. sluchově postižených dětí. V kapitole nazvané Motorický vývoj a pohyb charakterizuje pohyb, mechanismy řízení hybnosti, obecně motorické schopnostmi a psychomotoriku. V této kapitole je čerpáno převážně literárních informačních zdrojů. Dále nalezneme charakteristiku pojmu žonglování. Práce se odráží v jeho historii, popisuje význam žonglování pro člověka a vysvětluje jakým způsobem se naučit dovednosti žonglovat. V praktické části práce projde devítičlenná skupina sluchově postižených dětí přibližně dvanácti žonglovacími lekcemi pod vedením lektora. Je použito metody pozorování, měření motorických schopností, studia převážně elektronických informačních zdrojů, praktických cvičení a rozhovorů. Výsledky testů motorických schopností a pozorování vypovídají o zlepšení v různých motorických schopnostech téměř u všech testovaných dětí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
využití tělocvičného náčiní ve zdravotní tělesné výchově na základních škoílách
Kodejšková, Petra ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Zachariášová, Jana (oponent)
Svou prací jsem chtěla alespoň částečně osvětlit nové vývojové trendy v oblasti zdravotní tělesné výchovy u dětí v mladším školním věku, se kterými se dosud málo setkáváme v odborné pedagogické literatuře. Na základě prostudované literatury a zkušeností z výzkumu jsem došla k závěru, že využití tělocvičného náčiní (v tělesné výchově i ve zdravotní tělesné výchově na 1. stupni základní školy) zpestřuje vyučovací jednotky, zároveň zvyšuje fyziologický účinek jednotlivých cviků. K praktickému využití nových vývojových trendů zatím nedochází v té míře, jak by bylo třeba. Setkala jsem se s řadou nejrůznějších příruček, komerčních článků, avšak kvalifikovaných publikací, které řeší problematiku náčiní komplexně, je málo. Způsob života dětí se podřizuje vymoženostem civilizace, která ovšem na druhé straně přináší do jejich života negativní faktory, které ovlivňují jejich tělesné zdraví. Proto je potřeba se touto problematikou zabývat celospolečensky (nejen ve škole) a poskytnout dětem dostatek příležitostí ke zdravému pohybu i kompenzaci negativních vlivů z jejich pasivních činností. Zdravotní tělovýchovné aktivity musí být propojeny s odbornými poznatky. Také je potřebná společenská propagace tělovýchovných aktivit a příprava pedagogů tělesné výchovy i zdravotní tělesné výchovy. Zvláště naše školství by mělo...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 169 záznamů.   začátekpředchozí160 - 169  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.