Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 173 záznamů.  začátekpředchozí154 - 163další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Realistická vizualizace alkoholických nápojů pomocí distribuovaného raytracingu
Fabík, Jiří ; Maršík, Lukáš (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Obsahem práce je seznámení se s technikou realistického vykreslování nazvanou sledování paprsku. Je uvedena její základní podoba, rozšíření a optimalizace. Tato technika vykresluje scénu tím způsobem, že skrz jednotlivé pixely vysílá do scény paprsky a zkoumá jejich šířenhttps://wis.fit.vutbr.cz/FIT/st/bci-prj-z.php?id=10990&typ=DP25í podle fyzikálních zákonů. Umožňuje tak zobrazovat přesně stíny, odrazy i průhlednost. Aby nebyla scéna příliš dokonale ostrá, používá se jako rozšíření distribuované sledování paprsku. To nahrazuje paprsky celým svazkem a umožňuje tak zobrazovat měkké stíny, matně průhledné materiály, hloubku ostrosti a odstraňovat aliasing. Jelikož s přibývajícím počtem paprsků roste časová náročnost, je uvedeno několik optimalizačních technik a nástrojů, které se pro to používají. Dále je popsán způsob využití této vykreslovací metody pro vizualizaci alkoholických nápojů.
Svět kolem nás jako hyperlink
Mešár, Marek ; Maršík, Lukáš (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Dokument popisuje vybrané metody a přístupy k problému detekce, extrakce a rozpoznání textu na moderních mobilních zařízeních. Také popisuje jejich vhodnou prezentaci v uživatelském rozhraní a jejich přeměnu na hypertextové odkazy jako zdroj informací o okolním světe. Dokument nastiňuje vyhledávací a rozpoznáváncí techniku založenu na detekci MSER oblastí a také popisuje použití obrazových příznaků pro metodu sledování a odhad pohybu textu.
Accelerated Graphical User Interfaces
Navrátil, Ladislav ; Maršík, Lukáš (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
This thesis is focused on a multi-platform graphical user interface and its hardware acceleration. It describes what the user interfaces are, it compares the tools used for their creation, and the methods of their realization. The main focus is a custom design and implementation of tools used for creating a cross-platform hardware accelerated graphical user interface. It compares my own concept with existing solutions, and places it into practice on a project with an external company.
Hexagonální platforma se servořízením
Korgo, Tomáš ; Maršík, Lukáš (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem práce je ukázka využití běžných modelářských RC serv a způsob jejich ovládání pomocí počítače. Pro demonstraci schopností serv je vytovřená Stewartova platforma, která využívá modelářské serva pro polohování platformy. V práci jsou vysvětleny principy vnitřního fungování serv, jejich vlastností, schopností a způsob jejich ovládání pomocí počítače. V praktických kapitolách je důkladně zdokumentovaný proces návrhu a tvorby funkční Stewartovy platformy, spolu s jejími specifickými vlastnostmi ovlivňujícími její návrh. Zároveň je tato platforma podrobena testům a na základě výsledků je ukázané, jaké jsou různé technické parametry této platformy, výhody a nevýhody využití modelářských serv pro její pohon. Návrh platformy, zdrojové kódy a jejich dokumentace, je vytvořený způsobem, aby byla vhodná pro umístění na různě veřejně dostupné internetové stránky agregující návody pro domácí tvorbu různých projektů a pro umožnění dalšího využití poznatků v praxi.
Měření vzdálenosti s použitím radaru
Páč, Jakub ; Musil, Martin (oponent) ; Maršík, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá měřením vzdálenosti pomocí radaru se spojitou vlnou. V úvodní části jsou vysvětleny principy fungování radarů. Dále je uveden způsob zpracování radarového signálu, metody pro měření vzdálenosti a jejich principy. V závěru je popsán postup při implementaci aplikace na měření vzdálenosti a testování této aplikace.
Systém pro řízení chytré domácnosti
Ševčík, Radek ; Fučík, Otto (oponent) ; Maršík, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá netradičním řešením v oblasti systémů pro domácí automatizaci, jako centrální jednotky tvořené miniaturním počítačem. Práce obsahuje návrh architektury, ovládání a vizualizace takového systému.
Čtečka Braillova písma
Mezírka, Martin ; Šolony, Marek (oponent) ; Maršík, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou převodu naskenovaného Braillova dokumentu na text. Nejprve se zaměřuje na samotné Braillovo písmo a princip skenerů. Dále představuje návrh možného způsobu rozpoznávání Braillových dokumentů. Nakonec je umístěn popis implementace programu s přehledem použitých knihoven OpenCV a Qt frameworku. Závěr poskytuje přehled spolehlivosti použitého řešení a diskutuje další možná rozšíření programu.
Zpracování radarového signálu
Komora, Matúš ; Maršík, Lukáš (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje problematice zpracování a vyhodnocení signálu z Dopplerova radaru. Zpracovaním signálu se konkrétně myslí výpočet rychlosti snímaného objektu na základě získané odezvy z radaru. Použitou matematickou metodou je diskrétní Fourierová transformace, která se řadí mezi standarty při analýze signálů. Protože signál z radaru je náhodný, samotná diskrétní Fourierova transformace nestačí k získání přesného výsledku, proto je potřeba využít dalších metod, které se snaží nedostatky minimalizovat.
Mobilní tlumočník pro Android
Homola, Vladimír ; Maršík, Lukáš (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o vývoji aplikace Mobilní tlumočník, přičemž se zaměřuje na návrh vhodného uživatelského rozhraní. Cílem je vytvořit aplikaci s takovým rozhraním, se kterým budou uživatele schopni pracovat efektivně a s radostí. První část práce obsahuje shrnutí poznatků získaných studiem této problematiky. Po definování budoucího uživatele a řešeného problému je zde popsán návrh systému a jeho rozhraní následovaný popisem implementace a uživatelských testů.
Skládání HDR obrazu z více snímků
Raszka, Aleš ; Maršík, Lukáš (oponent) ; Musil, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou nízkého dynamického rozsahu fotoaparátů. Tento problém je řešen metodou skládání více snímků s různou expozicí do výsledného HDR snímku. Součástí práce je také představení další části procesu, kterou je tónové mapování. Problematika je zabalena do výsledné knihovny v jazyce C++, která dokáže vytvořit HDR snímek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 173 záznamů.   začátekpředchozí154 - 163další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Maršík, Ladislav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.