Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 163 záznamů.  začátekpředchozí154 - 163  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sportovní aktivity žáků 5. tříd ZŠ v Benešově a okolí
Alexandrová, Kristýna ; Hrabinec, Jiří (oponent) ; Hájková, Jana (vedoucí práce)
Problém vidím nejvíce u dětí, které se sportu organizovanou formou nevěnují. Ze 44 respondentů bylo celkových 11, kteří se ve volném čase sportu ani žádné jiné pohybové aktivitě nevěnují vůbec. U těchto dětí se objevuje problém, kdy pouze pohyb při tělesné výchově je nedostačující. Tato skupina volný čas vyplňuje sedavou aktivitou, a proto ji zasahuje větší riziko onemocnění, která sebou hypokynetický způsob života přináší. Většina dětí tráví volný čas především u počítače. Tato záliba je rozšířená především u chlapecké části, avšak dívkám se tato zájmová aktivita také nevyhýbá. Internet a hry, které lze hrát společně po síti, jsou často každodenním několikahodinovým zpestřením dne. Děti zapomínají na důležitost pohybové aktivity a to sebou přináší možnost obezity a kardiovaskulárních chorob.
Faktory ovlivňující pohybovou aktivitu dětí v mateřské škole
Petlíková, Jaroslava ; Hrabinec, Jiří (oponent) ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce "Faktory ovlivňující pohybovou aktivitu dětí v mateřské škole" je posouzení pěti mateřských škol s různým programem, a to z pohledu materiálního vybavení, postojů pedagogů a názorů rodičů k pohybovým aktivitám. Nabízí srovnání pohybových činností v každodenním režimu ve vybraných mateřských školách a zamýšlí se, jakou měrou se zmiňované faktory podílí na pohybových aktivitách dětí.
Skladba volnočasových aktivit adolescentů a vliv jejich rodičů na aktivní trávení volného času
Glas, Jáchym ; Hrabinec, Jiří (oponent) ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá vlivem výchovy a rodinného prostředí na aktivní trávení volného času adolescentů. Mapuje jejich volnočasové aktivity a vztah ke sportu a turistice. Inspirací pro výběr zvoleného tématu mi byla nepříliš příznivá realita posledních let. Pohybové aktivity (sport, turistika atd.), které vždy byly běžnou součástí společenského dění, jsou ve stále větší míře zatlačovány do pozadí konzumností a pasivní zábavou. Přednost před pohybem často dostávají počítače, internet či média. Tyto trendy se pak negativně odrážejí na přirozeném vývoji celé populace v podobě nadměrné obezity a dalších zdravotních oslabení. A to nejen fyzických, ale i duševních a psychických. Tato situace, podle mého názoru, přímo souvisí s nedostatečným vlivem rodiny na výchovu. Což je způsobeno nedostatkem času rodičů, který věnují svým dětem. Domnívám se, že problém využívání volného času je proto aktuální z hlediska celospolečenského. Umění dobře prožít volný čas je třeba se naučit. I pracující jedinec má za normálních okolností v současné době téměř 40% dní v roce volno, je proto zapotřebí volnému času lidí věnovat pozornost nejen při výchově v rodině, ale také v rámci celé společnosti, která se musí podílet na vytváření podmínek pro jeho příjemné a smysluplné využití. Jsem si vědom, že šetřením v oblasti...
Překážkové dráhy v tělocvičně
Grygarová, Kateřina ; Hrabinec, Jiří (oponent) ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce)
Anotace: Tato diplomová práce se zaměřuje na téma "Překážkové dráhy v tělocvičně". Strukturovaná je do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části se autorka zaměřuje na pohybový vývoj dítěte od narození do konce předškolního věku (O - 6 let). Dále tato část obsahuje základní infonnace o pohybovém ústrojí a jeho nejčastěji se vyskytujících ortopedických vadách. Teoretická část také obsahuje přehled pohybových her, pokyny pro jejich bezpečné řízení a upozornění na omezení týkající se některých pohybů vzhledem k vývoji dítěte v předškolním věku. Praktická část diplomové práce se zabývá akčním výzkumem, který je zaměřený na vybavenost tělocvičným nářadím i na postoj učitelek týkající se pohybových aktivit v mateřských školách. Tato část také obsahuje zjišťování, zda mají mateřské školy v Praze 7 tělocvičnu i zahradu. Nedílnou součástí je i popis vytvořené vlastní překážkové dráhy a její ohlas u dětí a učitelek. Pro dosažení cílů byla vybrána metoda rozhovoru, metoda pozorování a pedagogický experiment. Po rozhovoru byla získaná data částečně ověřena v třídních plánech. Klíčová slova: pohyb, pohybový vývoj, pohybové aktivity, pohybový aparát, vady, omezení pohybu
Zhodnocení psychomotorických pomůcek v praxi mateřské školy
Bartoňová, Kateřina ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
V posledních letech často slýcháme o stále narůstajícím hypokinetickém způsobu života. Technický pokrok je nezadržitelný a např. počítače už pronikly i do mateřských škol. A tak v mnoha případech je děti mohou využívat nejen v řízených činnostech, ale i při spontánních aktivitách. Přesto, že mateřské školy využívají výchovné programy pro děti (př. vybarvování omalovánek, počítačové kreslení), myslím si, že se vytrácí praktická zkušenost dítěte při manipulaci s pomůckami. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Životní styl učitelů tělesné výchovy
Novotný, Josef ; Hrabinec, Jiří (vedoucí práce) ; Růžička, Ladislav (oponent)
V současné době je otázka životního stylu velice aktuální. Výzkumy týkající se životního stylu obyvatel České republiky přinášejí znepokojivé výsledky. Všeobecně se hovoří o společnosti, která upřednostňuje konzumní způsob života podporovaný médii a volný čas tráví spíše pasivním než aktivním způsobem. Závažná zdravotní onemocnění, která dnešní populaci postihují, souvisejí také se špatnými stravovacími návyky a nedostatkem pohybu. Tato diplomová práce se věnuje problematice životního stylu učitelů základních a středních škol. Učitel by měl být pro své žáky a studenty vzorem, protože je nejen vzdělává, ale i vychovává. Ne pouze slovy, ale celou svou osobností a způsobem života by jim měl být dobrým příkladem. Právě učitel tělesné výchovy funguje jako motivační činitel v oblasti pohybové aktivity a sportu. V diplomové práci se zaměřuji na životní styl učitelů tělesné výchovy a porovnávám ho se životním stylem učitelů ostatních vyučovacích předmětů. Zjišťuji, jaký význam přikládají učitelé pohybovým a sportovním aktivitám a jak je pro ně důležité dodržovat zásady zdravého životního stylu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 163 záznamů.   začátekpředchozí154 - 163  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.