Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 164 záznamů.  začátekpředchozí149 - 158další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv chronického vertebrogenního algického syndromu na kvalitu života nemocných.
Rácová, Alexandra ; Hošková, Blanka (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název práce Vliv vertebrogenního algického syndromu na kvalitu života nemocných. Název práce v angličtině Chronic vertebral painful syndrom its influences on life quality ofthe sick people. Cíl práce: Postihnout medicínské i psychosociální aspekty vertebrogenních poruch a zkoumatjejich vliv na zdraví a kvalitu života takto nemocných. Metody: Výzkumným záměrem mé práce bude zhodnotit stupeň kvality života nemocných s chronickým vertebrogenním algickým syndromem. Provedu sociologický výzkum. Pro posouzení a hodnocení kvality života cílových osob zvolím jako základní výzkumnou techniku metodu HRQOL(Health Related Quality of Life)- Kvalita života podmíněná zdravím. Nástrojem ke zjišťování HRQOL bude standardizovaná verze dotazníku SF- 36. Získané výsledky porovnám se standardy oxfordské pracovní skupiny (Oxford Healthy Life Study), tedy se skupinou zdravých jedinců. Stejný postup aplikuji pro podskupinu mužů a žen a následně i pro komparaci obou podskupin vzájemně. Pro postihnutí aspektů a zhodnocení příčin vedoucích k invaliditě zvolím sekundární analýzu dat. Studiem zdravotnické dokumentace ·pacientů s chronickým vertebrogenním algickým syndromem získám informace o pracovní neschopnosti, zaměstnání, vzdělání, částečné a úplné invaliditě a o nezaměstnanosti. Ke komparaci výsledků použiji výsledky...
Výuka angličtiny u dyslektických žáků 2. stupně základní školy v České republice a Norsku
Hejnová, Kateřina ; Vařeková, Jitka (oponent) ; Flemrová, Miroslava (vedoucí práce)
Název práce: Výuka angličtiny u dyslektických žáků 2. stupně základní školy v České republice a Norsku Cíle práce: Experimentální ověření efektivity metod výuky angličtiny u dyslektických dětí v České republice a v Norsku a porovnání výsledků rychlostního čtení. Metoda: Pro hodnocení úrovně vybraných složek čtenářských dovedností byla použita metoda rychlostního čtení. Speciální trénink proběhl u dyslektických žáků 2. stupně základní školy v Bernarticích u Trutnova v České republice pomocí tradičních vyučovacích metod a na 2. stupni základní školy v Gjoviku v Norsku pomocí alternativních vyučovacích metod. K hodnocení byly použity jednotné testy v angličtině. Testovaní žáci se zúčastnili speciálního tréninku v rozsahu čtyř měsíců, každá lekce probíhala 2x týdně v rozsahu 30ti minut. Klíčová slova: specifické poruchy učení - dyslexie - reedukace - školní úspěšnost - rychlostní čtení - vzdělávací systémy - výuka cizího jazyka - tradiční metody - alternativní metody
Ucelená rehabilitace dětí s postižením v praxi.
Bumbálková, Štěpánka ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Nováková, Pavlína (oponent)
Název: Ucelená rehabilitace dětí s postižením v praxi Title: Comprehensive rehabilitaion of disabled children in practise Cíl práce: Průzkum úrovně, včasnosti a provázanosti poskytovaných informací a služeb v systému tzv. komplexní rehabilitace pomocí dotazníkového šetření na základě odpovědí a zkušeností rodičů dětí s postižením Objectives To study a qualitative level, immediacy (patness) and the level of interconnection of information and service supply in the system of comprehensive rehabilitation, using inquiry based on answers and experience of parents with handicapped children. Metoda: Dotazníkové šetření ve 120 rodinách s dětmi se speciálními potřebami ve stáří dětí od 1 do 26 let, které nejsou umístěny v žádném zařízení sociální péče s dlouhodobým pobytem. Dotazník byl v průběhu března 2006 distribuován v zařízeních pro zdravotně postižené a občanských sdruženích. Otázky byly rozděleny do pěti tématických podskupin: data o dítěti + diagnóza dítěte spolu se současnými faktickými dovednostmi dítěte, stanovení a sdělení diagnózy - forma - nabídka potřebných informací, ucelená rehabilitace - informovanost, současné využívání služeb, hrozby a sny; statistické údaje klíčová slova: zdravotně postižené dítě, rodina se zdravotně postiženým dítětem, ucelená, komprehenzivní, rehabilitace,...
Odměny a tresty ve výchovných ústavech a v rodině dětí s nařízenou ústavní výchovou
Honzárek, Tomáš ; Jedličková, Michaela (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název: Odměny a tresty v Dětském domově se školou v Jihlavě System of incentives and penalties at the reform school in Jihlava Cíle práce: Cílem diplomové práce je zjistit, zda v hodnocení chování dětí dětských domovů se školou převládá metoda odměňování, jestli odměny zde využívané jsou pro děti opravdu odměnou, zda systémy hodnocení chování jsou dětmi přijímány kladně. Také mě zajímá problematika posuzování výchovného působení rodičů dětí dětských domovů se školou, opět z pohledu dětí. Zaměřím se na výchovná opatření, která byla v rodině nejčastěji používána, ale především na pohled vychovávaných na toto působení a na jejich srovnání s výchovnou aktivitou v ústavu. Metoda: Výzkum jsem prováděl formou dotazni'ku, který jsem předložil celkem 106 respondentům. Co se týká vzorku respondentů, jak již bylo uvedeno, jejich počet byl 106, z toho 77 chlapců a 29 dí- vek. Průměrný věk byl15 let 6 měsíců; průměrná doba umístění mimo rodinu 2 roky 5 měsíců. Nejmladšímu respondentovi bylo 12let, nejstaršímu 16let 5 měsíců. Nejkratší doba umístění mimo rodinu byla 2 měsíce, nejdelší 13let. 76 respondentů bylo žáky základní školy a 30 respondentů bylo žáky zvláštní školy. Výsledky: Z vyhodnocení dat je patrné že systémy hodnocení chování jsou dětmi příznivě přijímány. Přiblížili jsme si jednotlivé formy...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 164 záznamů.   začátekpředchozí149 - 158další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Vařeková, Jarmila
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.