Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 195 záznamů.  začátekpředchozí145 - 154dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Architektura učebny
Černý, Jindřich ; Janošová, Pavlína (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Ústředním tématem diplomové práce je oblast vzdělávacích prostor - prostorových dispozic škol. Práce se zabývá touto oblastí v co nejširším možném záběru a používá pro souhrnné označení všech věcí a jevů s tímto tématem souvisejícím termín architektura učebny. Práce je členěna do dvou částí: části teoretické a části praktické. První kapitola teoretické části popisuje základní terminologii, vymezuje hraniční obory a seznamuje s historií oboru technologie vzdělávání. Druhá kapitola zkoumá oblast ergonomie v zaměření na vzdělávání, zabývá se učebními pomůckami, organizací vzdělávacích prostor a v návaznosti na toto spektrum témat se dále zabývá vztahem alternativního školství k pojetí organizace vzdělávacích prostor. Třetí kapitola sleduje vztah třídního klimatu a prostředí třídy v souvislosti s vývojovou psychologií osobnosti žáků. Konečně v poslední kapitole se rozebírá podstata a smysl dokumentu Akční plán "Škola pro 21. století" pro školství, v přímé souvislosti s vybavováním vzdělávacích prostor didaktickou technikou. Praktická část uvádí výzkum, jenž se zabývá vlivem prostředí vzdělávacích prostor na třídní klima. Jeho průběh a výsledky vyhodnocují závěrečné kapitoly praktické části diplomové práce.
Člověk v labyrintu hodnot K otázce možností a limitů naplňování smyslu života v dnešním světě
Šolcová, Jana ; Schlegelová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce "Člověk v labyrintu hodnot - k otázce možností, a limitů naplňování smyslu života v dnešním světě", osciluje tématicky a metodologicky na pomezí sociologie, filosofické antropologie, filosofie výchovy, etiky a filosofie kultury. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část artikuluje filosofické předpoklady, tématizuje problémy krize moderního člověka ve světě globalizace, krizi hodnot, postup hledání smyslu lidské existence, nastolení podmínek dialogu. V Prakticko-empirické části využívá filosofickou reflexi k aplikaci v oblasti výchovy k hodnotám. Tato část také mimo jiné zohledňuje i aspekt vstupu etické výchovy do škol a možná východiska problematiky hodnot mladých lidí.
Komunikace se seniory
Nečekalová, Kristýna ; Leontovyčová, Jana (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Práce se pokusí alespoň stručně nastínit základní problematiku komunikace se seniorem, zvláště v instituci. Upozorní na faktory, které komunikaci ovlivňují, jako jsou nejčastější nemoci a psychosociální problémy seniorů. Zmíní se o změnách kognitivních funkcích a demenci, které významně vstupují do procesu komunikace. Nabídne určité zásady a metody pro zlepšení komunikace se seniory, podrobněji se zaměří na metodu validace. Praktická část se pokusí přiblížit, jak se o zkvalitnění komunikace, které souvisí i s uspokojováním potřeb seniora a naplňováním jeho blahobytu, pokouší konkrétní sociálně-zdravotnické zařízení ve Švýcarsku, které se snaží starému člověku poskytnout příjemný, útulný a plnohodnotný domov. Popisuje jeho fungování, principy filosofie humanistické povahy, kterými se zařízení řídí při nabízení služeb a poskytování péče, tak aby pokrylo všechny složky základních lidských potřeb v celém jejich bio-psycho-socio-spirituálním komplexu. Zmiňuje i specifické struktury zařízení, animaci, mezigenerační program nebo validaci, jako neodmyslitelné opory v komunikaci.
Komplexní připravenost žáků MŠ na vstup do ZŠ
Rupertová, Tereza ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Má diplomová práce se zabývá připraveností žáků mateřských škol pro vstup do základní školy. Práci rozdělím na dva velké celky. První bude založen na teoretické bázi a druhý bych ráda sestavila z postřehů a osobních zkušeností učitelek mateřských škol v předškolních třídách a učitelek základních škol v prvních třídách. Teoretická část vychází z poznatků autorů, kteří se zabývají předškolní pedagogikou, psychologií a také metodologií. Pokusím se včlenit sem i své vlastní zkušenosti s přípravou dětí pro vstup do základní školy. Praktická část bude zalotena na výsledcích dotazníkového šetření, které bude uskutečněno mezi pedagogy základních a mateřských škol. Dále bych se pokusila o komparaci výsledků dotazníkového šetření s výsledky hodnocení dětí v předškolních třídách. Na závěr bych ráda shrnula poznatky a pokusila se poukázat na nedostatky a naopak na plusy vzdělávání tohoto období.
Koncepce předmětů etická výchova/ náboženství v Norsku a v ČR
Moravcová, Barbora ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Janošová, Pavlína (oponent)
Diplomová práce Koncepce předmětů etická výchova/ náboženství v Norsku a v ČR se zabývá problematikou přístupu k výuce náboženství a etické výchovy v norském a českém školském systému. Křesťanství a etika, která z ní pramení, jsou bezpochyby důležitou součástí evropské tradice a vždy měli své místo i ve vzdělávání. Tato práce se zamýšlí nad změnou pojetí a chápáním náboženské a etické výchovy v dnešní společnosti, především v dnešním školství. Práce se snaží zmapovat rozmanité způsoby zařazení jednotlivých předmětů do školského systému, poukázat z čeho pramení právě daná koncepce a přístup k předmětům a také, zda koncepce daného předmětu směřuje k vytyčenému cíli, který má naplnit. Na pozadí jednotlivých školských koncepcí, kulturních souvislostí a přístupů k problematice budou vysvětleny shody a rozdílnosti koncepcí předmětů etická výchova a náboženství v Norsku a České republice.
"Moc a bezmoc" - Emanuel Rádl o odpovědnosti intelektuála za život v obci
Rusová, Nikola ; Schlegelová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Předložená diplomová práce "Moc a bezmoc" - Emanuel Rádl o odpovědnosti intelektuála za život v obci pojednává o zásadních otázkách artikulovaných filosofií jednoho z nejzajímavějších a nejkontroverznějších představitelů českého filosofického myšlení první poloviny dvacátého století. Autorka představuje život a dílo Emanuela Rádla na pozadí doby nesnadného utváření se novodobé společnosti na půdě samostatné Československé republiky, v konfrontaci s myšlenkami a postoji zásadní politické osobnosti a inspiračního zdroje českých filosofů zmíněné epochy - T.G. Masaryka. Klasická tématika sociální filosofie, etiky a filosofie náboženství, jež v českém myšlení již tradičně zaujímala dominantní postavení, rezonuje v podání E. Rádla s dramatickými událostmi novodobé historie Evropy, přerůstá rámec lokálního filosofování, aby pak koneckonců vyvrcholila v tragické vzepětí artikulace odpovědnosti intelektuála vůči obci v situaci zásadního ohrožení hodnot evropského humanistického dědictví, v reflexi moci a bezmoci filosofie tváří tvář hrozbě fašismu.
Fenomén ženství na prahu 21.století
Březinová, Tereza ; Schlegelová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vybranými kapitolami feminního diskurzu a v jeho rámci informuje o stěžejních otázkách a tématech. V širších souvislostech zmíněného diskurzu artikuluje fenomén ženy - ženství - ženské role v podmínkách kulturního dědictví a myšlenkového odkazu evropské civilizace. Ústřední pozornost je věnována tématu mateřství, naplňování mateřské role. Předložená práce rovněž neopomíjí problematiku reflexe vnímání ženského těla a tělesnosti s ohledem na hranice a možnosti lidského těla.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 195 záznamů.   začátekpředchozí145 - 154dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 VÁŇOVÁ, Markéta
5 VÁŇOVÁ, Michaela
4 Váňová, Martina
5 Váňová, Michaela
2 Váňová, Miloslava
4 Váňová, Monika
1 Váňová, Monika Bc.
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.