Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  začátekpředchozí14 - 23  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití Frenchay Arm Testu ke sledování efektu botulotoxinu u spasticity pacientů po poškození mozku
Medková, Lia ; Angerová, Yvona (vedoucí práce) ; Čábelková, Alžběta (oponent)
bakalářské práce: Bakalářská práce se zabývá využitím Frechay Arm Testu ke sledování efektu botulotoxinu u spasticity pacientů po poškození mozku. Práce si klade otázku, zda Frenchay Arm Test, tj. test soběstačnosti a funkce ruky, je vhodný pro sledování účinku botulotoxinu u těchto pacientů. Teoretická část objasňuje fyziologii lidského pohybu a následky poškození mozku v oblasti motoriky. Zabývá se i zvýšeným svalovým napětím, například spasticitou, u pacientů po poškození mozku. Dále seznamuje s teorií aplikace botulotoxinu, který ovlivňuje spasticitu a napomáhá k větší soběstačnosti pacienta. Představuje Frenchay Arm Test jako vhodnou diagnostickou metodu a popisuje přínos aplikace této diagnostické metody odborníkem, tj. ergoterapeutem. V praktické části je použit Frenchay Arm Test na dvou pacientech: před aplikací botulotoxinu, měsíc po aplikaci a tři měsíce po aplikaci. Pomocí modifikované frenchayské škály je vyhodnocen a doplněn o popisky k jednotlivým úkonům. V souvislosti s botulotoxinem je kladen důraz na celkovou rehabilitaci pacienta, který je klíčem úspěchu léčby. Klíčová slova: Spasticita, Botulotoxin, Frenchay Arm Test, Poškození mozku, Ergoterapie, Úchop, Cévní mozková příhoda
Možnosti ergoterapie u pacientů se syndromem bolestivého ramene
Pukovcová, Klára ; Svobodová, Tereza (vedoucí práce) ; Čábelková, Alžběta (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno: Klára Pukovcová Vedoucí práce: Bc.Tereza Svobodová Oponent práce: ………………….………………….… Název práce: Možnosti ergoterapie u pacientů se syndromem bolestivého ramene ABSTRAKT: Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku syndromu bolestivého ramene a na možnosti jejího ovlivnění v rámci ergoterapie. Slouží jako shrnutí možné ergoterapeutické intervence u pacientů se syndromem bolestivého ramene. Hlavním cílem práce bylo vytvoření postupu terapie, kterou může poskytovat ergoterapeut jakožto součást multidisciplinárního týmu. Teoretická část zahrnuje anatomické a kineziologické poznatky, příčiny, projevy, vyšetření a možnosti léčby syndromu bolestivého ramene. Hlavní část seznamuje s možnými postupy terapie v rámci ergoterapeutické intervence a přináší nový pohled z hlediska rehabilitace tohoto onemocnění, protože na něj bylo doposud nahlíženo především z pohledu fyzioterapie, bez které se léčba bolestivého ramene neobejde. Praktická část obsahuje dvě kazuistiky dospělých pacientů se syndromem bolestivého ramene, které ukazují průběh terapií u konkrétních pacientů. U pacientů byly použity ergoterapeutické postupy, o kterých pojednává teoretická část práce a které navazují na intervenci fyzioterapeuta a usnadňují pacientův návrat do běžného denního života. KLÍČOVÁ SLOVA:...
Role ergoterapeuta v léčbě pacientů s Huntingtonovou chorobou
Sýkorová, Jitka ; Čábelková, Alžběta (vedoucí práce) ; Dlouhá Maršálková, Alexandra (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Název: Role ergoterapeuta v léčbě pacientů s Huntingtonovou chorobou Autor: Jitka Sýkorová Vedoucí práce: Bc. Alžběta Čábelková Abstrakt bakalářské práce: Tato práce se zabývá možnostmi využití ergoterapie u pacientů s Huntingtonovou chorobou, neurodegenerativním onemocněním mozku. Huntingtonova choroba (HCH) je v současné době nevyléčitelné onemocnění, průběh nemoci lze však zmírnit různými terapeutickými metodami. Své místo zde má také včasná ergoterapeutická intervence a role ergoterapeuta v interprofesním týmu zabývajícím se léčbou těchto pacientů je nezastupitelná. V České republice jsou však zkušenosti s ergoterapií u pacientů s HCH minimální. Bakalářská práce obsahuje část teoretickou a praktickou. Teoretická část poskytuje základní informace o HCH, jejím vzniku, formách i klinickém obrazu. S využitím zahraničních odborných zdrojů se teoretická část věnuje také možnostem a cílům ergoterapie u pacientů s HCH. V rámci praktické části byly vyhodnoceny dotazníky distribuované mezi pacienty a pečující, jež mj. poskytly orientační přehled problémových oblastí pacientů. Během ergoterapeutického vyšetření pacientů s HCH byly využity Montrealský kognitivní test a Kanadské hodnocení výkonu zaměstnávání, které jsou významné a přínosné pro stanovení priorit a cílů terapie. Přílohy...
Manuál ADL u osob po cévní mozkové příhodě
Žďárská, Jana ; Čábelková, Alžběta (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jaromíra (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno: Jana Žďárská Vedoucí práce: Bc. Alžběta Rejmanová Oponent práce: Název bakalářské práce: Manuál ADL pro osoby po cévní mozkové příhodě Abstrakt bakalářské práce: Tato bakalářská práce si klade za cíl vytvořit "Manuál ADL (z anglického originálu Activity of Daily Living - dále jen ADL) pro osoby po cévní mozkové příhodě (dále jen CMP). Teoretická část bakalářské práce se zabývá CMP a především následky, které pacientům přináší. Představuje obor ergoterapie a jeho nezastupitelnou roli v procesu návratu pacienta do aktivního života. Objasňuje proces rehabilitace a jeho široké možnosti. Popisuje zkušenosti pacientů s dostupností souhrnných materiálů, zabývající se touto problematikou. Popisuje situaci na trhu, kde je celá řada materiálů, zabývajících se příčinami, etiologií a důsledky CMP, ale schází zde literatura, zabývající se možnostmi vyrovnání se s vzniklými trvalými následky. V praktické části bakalářské práce představuji vypracovaný "Manuál ADL pro osoby po cévní mozkové příhodě" včetně vložených souhrnných listů. Pro jednotlivé oblasti ADL jsou v manuálu zvoleny jak běžné, tak i netypické či zajímavé kompenzační pomůcky. Obsahem manuálu jsou také návody a postupy, jak se orientovat na trhu s kompenzačními pomůckami, kde zjistit podrobnosti o jednotlivých kompenzačních...
Partnerský život osob po poranění míchy a poškození mozku
Kokořová, Adéla ; Svěcená, Kateřina (vedoucí práce) ; Čábelková, Alžběta (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno a příjmení autorky: Adéla Kokořová Vedoucí práce: Mgr. Kateřina Svěcená, Ph.D. Oponent práce: Název bakalářské práce: Partnerský život osob po poranění míchy a poškození mozku Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá partnerským životem osob po poškození míchy a osob po poškození mozku a vlivem získané disability na jejich partnerský život. Hlavním cílem práce je vytyčení problémů pacientů v partnerském životě, souhrn možností ergoterapeutické intervence u těchto pacientů a zhodnocení nabídky pomůcek pro partnerský život. V práci jsou popsány základní problémy v partnerském životě vycházející z různého stupně a formy disability a náhled pacientů i odborníků na situaci. Důležitou částí práce je popis pomůcek a možnosti jejich využití pro osoby s různým stupněm a formou disability. Praktická část práce se věnuje rozhovorům s pacienty po poškození míchy a po poranění mozku a zprostředkovává jejich obtíže z pohledu ergoterapeuta. Klíčová slova: neurologie, paraplegie, hemiparéza, partnerský život, sex, kompenzační pomůcky
Využití HandTutor v ergoterapii u osob po poškození mozku
Bartoňová, Eliška ; Oborná, Pavlína (vedoucí práce) ; Čábelková, Alžběta (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno: Eliška Bartoňová Vedoucí práce: Mgr. Pavlína Svozílková Oponent práce: Název bakalářské práce: Využití HandTutor v ergoterapii u osob po poškození mozku Abstrakt bakalářské práce: Tato bakalářská práce se zabývá využitím technologie HandTutor v ergoterapii u osob po poškození mozku. Teoretická část popisuje technologii HandTutor, poškození mozku a následnou ergoterapeutickou intervenci. Technologie HandTutor je prezentována jako aktivní rehabilitační systém horní končetiny obsahující diagnostickou a terapeutickou část. Praktická část obsahuje cíl práce, výzkumné otázky a metodologii výzkumu. Průběh terapií v rámci mého výzkumu s technologií HandTutor je prezentován dvěma kasuistikami osob po poškození mozku. Výsledkem výzkumu je zaznamenání změn v parametrech naměřených technologií HandTutor. Změny jsou doloženy v grafech a obrazové dokumentaci. V závěru práce jsou shrnuty odpovědi na výzkumné otázky popisující i problémy, které se mohou vyskytnout při používání této technologie. Tato práce slouží k počátečnímu seznámení s technologií HandTutor, specifikuje její využití v ergoterapii osob po poškození mozku a doporučuje hlubší výzkum analýzy diagnostických dat v rámci objektivního hodnocení. Klíčová slova: HandTutor ergoterapie poškození mozku horní končetina objektivní hodnocení
Kinect - využití v ergoterapii
Nushartová, Marie ; Oborná, Pavlína (vedoucí práce) ; Čábelková, Alžběta (oponent)
bakalářské práce: Tématem této bakalářské práce je využití Kinectu u pacientů s poškozením mozku k tréninku pohybů užívaných v běžných denních činnostech (ADL). Teoretický úvod se věnuje rozboru možných neurofyziologických mechanismů, které se při rehabilitaci s využitím Kinectu mohou uplatňovat, jako biologická zpětná vazba, repetitivní pohyby, komplexní pohybové vzory. Odezva na trénink byla testována na pilotním vzorku dvou pacientů: pacient se spastickou pravostrannou hemiparézou po hemoragické cévní mozkové příhodě, druhý pacient s kvadruparézou, s lehkým až středně těžkým postižením obou horních končetin, těžší vpravo, po kraniocerebrálním traumatu s mnohočetnými kontuzemi mozku. Trénink probíhal v sérii šesti tréninkových dnů rozložených do několika týdnů. Vývoj výsledků byl kvantitativně zachycen pomocí aritmetických průměrů výkonu v jednotlivých dnech a variabilita byla vyjádřena hodnotou jejich průměrné absolutní odchylky. K porovnání vývoje výkonů v tréninku a vývoje schopností jemné a hrubé motoriky pacientů byl použit Jebsen - Taylor Test. Zároveň jsou v práci diskutovány vhodné vlastnosti herních prostředí pro ergoterapeutické využití a možné problémy nebo kontraindikace u některých diagnóz. Klíčová slova: Kinect, Motion capture, virtuální realita, spasticita, biologická zpětná vazba,...
Nácvik úchopů ergoterapeutem pomocí muzikoterapeutických technik
Zaňková, Veronika ; Gerlichová, Markéta (vedoucí práce) ; Čábelková, Alžběta (oponent)
Bakalářská práce nazvaná Nácvik úchopů ergoterapeutem pomocí muzikoterapeutických technik je rozdělená na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část se věnuje úvodu do oboru ergoterapie a muzikoterapie, muzikoterapeutickým technikám a jejich využití v ergoterapii, horní končetině (rozebírá její význam, druhy a fáze úchopů) a základním informacím k centrální paréze. V praktické části jsou zpracované 2 kazuistiky pacientů po úrazech páteře s kvadruplegií a přehled terapií včetně fotodokumentace. Na základě pozorování a orientačního testování bylo provedeno zhodnocení. Cílem práce je zjistit, zda lze pomocí muzikoterapeutických technik trénovat úchopy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   začátekpředchozí14 - 23  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.