Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 146 záznamů.  začátekpředchozí137 - 146  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Lázně +
Půček, Ondřej ; Mačuda, Michal (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Dominantními prostory lázní jsou tři velké haly jejichž koncepční uchopení spočívá v práci s proměnlivými teplotami vody a klimatu a zrcadlovými tělesy, které haly vyplňují a zároveň je rozšiřují o další prostorovou dimenzi. Tělesa odráží a zobrazují výjevy spojené s pobytem návštěvníků ve velmi specifickém vodním prostředí. Svět za zrcadlem je pouze virtuální realitou bez fyzických pocitů vyvolaných kontaktem těla s rozdílnými teplotami vody. Teplota vodních proudů probíhajících hlavním prostory lázní je do značné míry nahodilá a nepředvídatelná.
Lázně +
Kekel, Roman ; Zaicek, Martin (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
"Představte si, že hledáte záchytný bod, který objevujete a vzápětí ztrácíte." Objekty funkcionalistické architektury jsou dekonstruovány prostřednictvím nové vrstvy a proměňují jejich „funkční“ prostory. To co vidíme a očekáváme, už není to, co ve výsledku dostáváme: Přebudování zažitých sekvencí, narušení jejich uspořádání, vytváření prostorových zkratek, nebo naopak dlouhých perspektivních sekvencí, které je nutné projít k dosažení cíle znamenají nové objevovaní (psychologického) prostoru. V návrhu nejde pouze o prostor samotný ale o pohyb pozorovatele, který v něm nalézá celou plejádu zkušeností jako je vlnění, naklánění, pocit rozpaků, izolace, dezorientace... nikdy nevíte co přijde dále. Stejný úsek lze procházet pět, nebo padesát minut, opuštěný, nebo sdílený s množstvím lidí. Může poskytovat pocity absolutního štěstí, ale může přinést i klaustrofobické chvíle. Jedná se o způsob jak zakoušet rozdílné vnímání prostoru a času. Cílem je ztratit z obzoru stereotyp každodennosti a nabýt intenzivního vědomí svého fyzického i psychického „bytí“ ve světě.
Lázně +
Valíček, Martin ; Štojdl, Václav (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Současné zploštění intimity na pudovou sexualitu, kdy dostupnost nahoty redukuje touhu po protějšku na pouhé ukájení vlastních fyzických potřeb. Porno saturuje napětí doby. Přitažlivost s touhou nejsou podněcovány pohledem na naprosto holé tělo, ale naopak gestem, pohybem nebo drobným poodhalením a vyjádřením zájmu. Náznakem dochází k fascinaci. Letmým drážděním představivosti vzrůstá vlastní napětí v návaznosti na nevědomost toho, co se děje na druhé straně v pro nás nepřístupném prostoru. K tomu se přidává vlastní nahota mezi ostatními muži/ženami.
Viniční majer v Jaroslavicích
Križanovská, Ivana ; Kristek, Jan (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Navrhovaný objekt vinárstva je na pozemku umiestnený v náväznosti na pôvodnú sklepnú uličku a plánovaný nový vinohrad. Tri samostatné objekty sú orientované spoločnému centrálnemu priestrou a vytvárajú tak miesto stretávania.
Viniční majer v Jaroslavicích
Mrlíková, Markéta ; Kristek, Jan (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce řeší území bývalé cihelny v Jaroslavicích. Novou náplní území je rodinné vinařství. Pozemek je významně poznamenán původní náplní a tento fakt výrazně určuje nové využití jednotlivých částí pozemku. Objekt vinařství je navrhován v návaznosti na komunikaci od obce Jaroslavice. Vytváří předěl mezi severní a jižní částí pozemku, které mají odlišné funkce. Objekt svým tvarem reaguje na terén do něhož je vtlačen. Pod jednou střechou ukrývá dva odlišné provozy, které se svou podstatou propisují do fasády a utváří tak charakter domu.
Transformace městských částí – teorie, příčíny, příklady
Kristek, Jan
Jsou kulturní a ekonomické transformace společnosti příležitostí pro transformaci architektury, nebo se jedná o spojené nádoby a transformace architektury je tudíž nutností? Kde hledat příčiny pro dynamiku a proměnlivost urbánního prostředí? Jakým způsobem se proměnila Česká města za posledních dvacet let ve vztahu ke zlomu v roce 1989?
Lidé, moc a architektonické ideologie
Kristek, Jan
Text analyzuje a klasifikuje některé současné myšlenkové proudy v architektuře a uvažování o veřejném prostoru a jejich genealogii cirka od 60. let minulého století.
Jedna ruka netleská: Koncepce metodiky výuky semináře Moderního vývoje a teorie urbanismu
Kristek, Jan
V zimním semestru 2011/2012 proběhl na Fakulty architektury VUT v Brně seminář moderního vývoje a teorie urbanismu s názvem MĚSTO: RŮST, IDEOLOGIE, MOC A NÁSILÍ s cílem implementovat teorii a teoretické myšlení jako integrální součást architektonické tvorby. Tomu byla přizpůsobená i metodika výuky a práce se studenty.
Lidé, moc a architektonické ideologie
Kristek, Jan ; Vaishar, Antonín (oponent) ; Havliš, Karel (oponent) ; Kyselka, Mojmír (oponent) ; Wittmann, Maxmilian (vedoucí práce)
Tato práce si klade za cíl vytvořit klasifikaci některých současných myšlenkových proudů v architektuře a urbanismu, zejména pak jejich vztah k utváření veřejného prostoru. Obecně zkoumá myšlenkové a ideové pozadí jednotlivých proudů i jejich genealogii – všímá si tedy i jejich historického pozadí a kořenů. Myšlenkový rámec této práce je ukotven v kritické teorii a utváření (veřejného) prostoru i konání architekta je chápáno jako politický akt; nikoliv nutně ve smyslu zavedených politických proudů a ideologií, ale ve smyslu tvorby města jako prostoru společenské arény, která přináší soutěž různých aktérů, zájmů a názorů, jejichž součástí je i architektonický diskurz. Výsledná forma produkce veřejného prostoru je tak výsledkem této názorové soutěže a nevyhnutelného názorového antagonismu, který se projevuje i v ideových východiscích jednotlivých myšlenkových proudů v architektuře.
Sportovní areál v Brně za Lužánkami
Kristek, Jan ; Foretníková, Ladislava (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
NOVÝ FOTBALOVÝ STADION PRO BRNO LUŽÁNKY Musí být stadion inertní, do sebe uzavřená aréna, která obrací záda ke svému kontextu? První idea konceptu vznikla z dojmů výstavy holandského fotografa Hanse van Meera. Společné pro všechny jeho fotbalové fotografie jsou scenérie krajiny nebo měst, na jejichž pozadí se odehrávají amatérské fotbalové zápasy. Fotbal hraný na čerstvém vzduchu pouze z radosti ze hry a zároveň v přítomnosti úžasných kulis otevřené krajiny působí téměř poeticky. Lze alespoň částečně tuto poetiku přenést i do fotbalového stadionu? Lokalita u Lužánek je výjimečná právě svým kontextem. Nachází se v blízkosti centra Brna a s možností výhledu na panorama Petrova a hradu Veveří. Myšlenka propojit divákův dojem ze hry s geniem loci města, kde se zápas odehrává, se silně promítla do konstrukčního řešení stadionu. To umožňuje sledovat fotbal nejen v atmosféře vřícího stadionu, ale i s nádechem poetiky dalekého výhledu. Základem konceptu jsou čtyři minimalizované desky tribun vetknuté do podesty přilehlých funkcí stadionu. Tribuny jsou provázané lanovou konstrukcí, která tribuny zastřešuje a zároveň s nimi staticky spolupůsobí jako jeden konstrukční celek. Tento koncept vyústil ke komplexnímu řešení konstrukce z betonových, ocelových - tlačených a tažených prvků, které by v praxi umožnili tuto představu realizovat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 146 záznamů.   začátekpředchozí137 - 146  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Křístek, J.
5 Křístek, Jakub
1 Křístek, Jaroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.