Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 147 záznamů.  začátekpředchozí136 - 145další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza a komparace dramatizací Žabákových dobrodružství
Šteidlová, Kateřina ; MACHKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; SCHWARZOVÁ, Kateřina (oponent)
Tématem diplomové práce je analýza a komparace dramatizací knihy Kennetha Grahama Žabákova dobrodružství, která patří do zlatého fondu britské literatury pro děti. Zabývám se otázkou, do jaké míry dramatizace odpovídají předloze, zda se od ní odklání, z jakého důvodu a co tento odklon způsobuje. Pracuji v ní se čtyřmi dramatizacemi – divadelní hrou Alana Alexandra Milneho Toad of Toad Hall, inscenací Divadla Alfa Žabákova dobrodružství, krátkým animovaným filmem z dílny Walta Disneyho The Adventures of Ichabod and Mr. Toad a celovečerním hraným filmem Terryho Jonese Žabákova dobrodružství. V diplomové práci analyzuji nejprve knižní předlohu a následně její dramatizace z hlediska tématu a žánru, postav, prostředí, kompozice a výrazových prostředků. Následně porovnávám jednotlivé dramatizace vzhledem k použitým transformačním postupům – selekci, kondenzaci, substituci, amplifikaci, kompozičním a jazykovým operacím. V závěrečné kapitole shrnuji získané poznatky.
Využití zoorehabilitace se psem při výuce dětí s poruchami psychického vývoje
Schwarzová, Kristýna ; Chaloupková, Helena (vedoucí práce) ; Katerina, Katerina (oponent)
Cílem práce bylo zjistit, zda přítomnost psa a cílená práce dítěte se psem pomůže dětem zlepšit soustředěnost na výuku a výsledky. Z převážné většiny vědeckých studií vyplývá, že terapie se psem jsou pro děti velikým přínosem, nicméně tato problematika je na svém začátku zkoumání a literatura zabývající se tímto tématem je stále poměrně omezená. Práce se zabývá interakcemi mezi dítětem a psem a to především dětí s hyperkinetickým syndromem a poruchou pozornosti (ADHD), se specifickými poruchami učení (SPU) a poruchami autistického spektra (PAS). Obecně se uvádí, že zoorehabilitace se psem pomáhá dětem s ADHD procvičovat jemnou motoriku, pozornost, snižuje agresivitu a pomáhá při vadě řeči, ale není jasné, jaký je vliv na další typy poruch. Tato práce se nejprve věnuje zpracování závěrů dosavadních studií v této oblasti, které vesměs potvrzují pozitivní vliv zapojení psa do terapie u všech sledovaných poruch. Druhá část práce je věnována experimentálnímu ověření hypotézy pozitivního vlivu přítomnosti psa a cílené práce 8 dětí ve věku 7-9 let ze speciální školy na koncentraci a chování ve třídě. Čtyři z dětí měly diagnostikovánu poruchu ADHD, dvě SPU a dvě poruchu autistického spektra. Experiment byl s dětmi prováděn 2x týdně a spočíval v pozorování koncentrace dětí na daný úkol, zklidnění, pozornosti při plnění úkolů a snížení negativních fyzických kontaktů mezi pozorovanými subjekty. Sběr dat probíhal při běžné výuce, přičemž jedenkrát v týdnu této výuce předcházela zoorehabilitace se psem a podruhé pro kontrolu zjištěných pozorování nikoli. Závěry pozorování ukazují posílení pozitivního vlivu výuky na sledované dovednosti dětí, čímž se potvrzuje stanovená hypotéza. Děti dosahovaly progresivnějších úspěchů za přítomnosti psa než bez něj, což dokládá jeho pozitivní vliv, nicméně je třeba pokračovat ve výzkumu na větším počtu účastníků a i v jiných věkových kategoriích.
UI Specifikace mobilní aplikace pro rozpoznávání rostlin
Schwarzová, Kristýna ; Pavlíček, Josef (vedoucí práce) ; Kedaj, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce popisuje aplikaci pro rozpoznávání rostlin. Aplikace poběží na mobilních platformách s operačním systémem Android. Součástí práce je vytvoření databáze lučních rostlin a vytvoření papírového prototypu, který ověří použitelnost navrženého uživatelského rozhraní. Uživatel vyfotografuje květy rostliny, kterou chce rozpoznat a aplikace vyhledá danou rostlinu v databázi. Během fotografování aplikace naviguje uživatele, jak má rostlinu vyfotit. První část práce vymezuje pojmy jako aplikace, UI specifikace, Android, papírový prototyp a makrofotografie. Je zaměřena především na fotografování rostlin za optimálních podmínek a správného nastavení fotoaparátu. Druhá část práce zahrnuje UI specifikaci, která obsahuje motivaci, definici cíle, personifikaci, use case, scénář, logický a grafický návrh.
Park jako součást systému zeleně sídla
Schwarzová, Kristýna
Bakalářská práce je napsána jako literární rešerše a zabývá se systémem zeleně ve městě s jeho návaznostmi a navrhováním nového řešení parku. Řešené území se nachází v blízkosti historického jádra na Slezském Předměstí a je zde zachována historická stopa císařské cesty.V této práci je část věnována analýzám území a průzkumům, které zde byly provedeny. Na základě těchto analýz bylo vypracováno koncepční řešení.
Horský penzion s restaurací
Schwarzová, Klára ; Sobotka, Jindřich (oponent) ; Šuhajdová, Eva (vedoucí práce)
Jedná se o horský penzion s restaurací, situovaný v obci Pstruží. Stavba má půdorys L. Je částečně podsklepena a má dvě nadzemní podlaží. Objekt se dělí na část pro veřejnost a na část provozní, což je provoz restaurace. Střecha je sedlová se sklonem 35°. V druhém patře se nachází kanceláře vedení penzionu. V suterénu se nachází technické zázemí.
Rodinný dům ve svahu
Schwarzová, Klára ; Jelínek, Petr (oponent) ; Šuhajdová, Eva (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem rodinného domu ve svažitém terénu a vypracování jeho projektové dokumentace. Objekt stojí na parcele č.2375/48 v katastrálním území Rožnova pod Radhoštěm na ulici Dubkova. Jedná se objekt s dvěmi nadzemními a jedním podzemním podlažím. Rodinný dům je vhodně navržen pro mladou rodinu se dvěmi dětmi v rozsahu dvou dětských pokojů, ložnice pro rodiče, obývacím pokojem propojeným s kuchyní a výstupem na terasu. Dále zde můžeme nalézt koupelnu, záchod, TZB a úklidovou místnost, šatnu, spíž a garáž pro jeden automobil. Sklepní prostory jsou dostupné pouze z exteriéru a budou sloužit pro uschování zahradních pomůcek. Dům je založen na betonových pasech. Svislé konstrukce jsou tvořeny vápenopískovými tvárnicemi Sendwix. Střecha domu je sedlová se sklonem 31°.
Informace o internetu a možnostech jeho využití ve volném čase zveřejněné v Lidových novinách v letech 2003 - 2011
SCHWARZOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá tím, jaké se v Lidových novinách mezi roky 2003 až 2011 nachází texty, které nám předkládají informace o internetu využitelné ve volném čase. Jednotlivé vybrané texty jsou následně tříděny podle tří kritérií. Nejprve jsou řazeny dle tématu, o kterém píší, následně dle rubriky, ve které se v textu nachází a na závěr jsou zmíněny žurnalistické žánry, kterými jsou nejčastěji texty psány a jejich stručný popis. Všem dělením předchází objasnění problematiky volného času, která je pro tuto práci podstatná a dále pak vztah médií a volného času. Naznačeny zde jsou také funkce médií, ale i volného času. Graficky zde jsou také znázorněny nejčastější aktivity ve volném čase.
Význam pojmu motivace a manipulace v pedagogické praxi
SCHWARZOVÁ, Kateřina
V úvodu práce jsou objasněny dva základní pojmy - motivace a manipulace. Oba jsou dále porovnávány vzhledem k jejich působení na člověka. Jsou uvedeny jednotlivé druhy motivace a manipulace na základě kritérií, u manipulace je tato část práce doplněna typologií manipulátorů. Další pasáž této bakalářské práce se věnuje objasnění nejdůležitějších teorií obou těchto působících přístupů a podrobněji porovnává názory různých autorů. V závěru je pak nastíněno možné využití motivace i manipulace ve výchově i vzdělávání, a to jak ze strany učitele, tak i žáka. V této části práce autorka představuje i strategie a praktické techniky motivace a manipulace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 147 záznamů.   začátekpředchozí136 - 145další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 SCHWARZOVÁ, Kateřina
3 Schwarzová, Kateřina
4 Schwarzová, Klára
10 Schwarzová, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.