|
E-shop a CMS s univerzálním datovým modelem
Svoboda, Roman ; Zahrádka, Jiří (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Náplní této bakalářské práce je analýza a návrh e-shopu a systému pro správu obsahu využívajícího univerzální datový model relačních databází. Část práce se zabývá problematikou obecného univerzálního datového modelu. Následující části se zabývají návrhem konkrétního univerzálního datového modelu a také návrhem ostatních částí systému. V práci byla ověřena použitelnost takového modelu pro e-shop i systém pro správu obsahu a také ověřen zájem zákazníků o tento typ systému.
|
|
Prohlížeč fotografií s Leap Motion
Sanitrák, Michal ; Najman, Pavel (oponent) ; Zahrádka, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce bylo navrhnout a vytvořit aplikaci prohlížeče fotografií, který je možno ovládat pomocí gest rukou s využitím senzoru Leap Motion. Aplikace byla implementována v programovacím jazyce Java s využitím platformy JavaFX. Prohlížeč fotografií disponuje přehledným uživatelský rozhraním a je možné jej ovládat gesty rukou. Aplikace je multiplatformní a lze ji spustit na platformě Linux a Windows.
|
|
Nerealistické zobrazení videa
Širůček, Pavel ; Zahrádka, Jiří (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá způsoby pro nerealistické zobrazení videa. Jsou zde shrnuty techniky pro zpracování videa, hlavní zaměření je na malířské techniky a zpracování videa těmito technikami. Pozornost je věnována jednotlivým operacím při zpracování snímku a způsobům pro zajištění koherence mezi snímky videa. Součástí práce je aplikace na zpracování videa, využívající knihovnu OpenCV.
|
|
Kreslení s projektorem pomocí Leap Motion
Cilip, Peter ; Najman, Pavel (oponent) ; Zahrádka, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo navrhnout rozhraní využívajíci projektor a prostorový senzor leap motion pro aplikaci kreslení a kalibračního programu. Navrhované rozhraní implementovat v libovolném jazyce. Práce se zabýva kalibracií kamery a projektoru. Využití kalibrace v systému projektor - senzor, kde se kalibruje projektor podle dat ze senzoru. Výsledkem práce je multiplatformní program napsán v jazyce C++ s využitím knihovny Qt, který využíva senzor leap motion a projektor na kreslení.
|
|
Parametrický geometrický 3D kreslicí nástroj
Vala, Jan ; Zahrádka, Jiří (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce je seznámení se s 3D parametrickými konstrukčními nástroji a jejich podporou dynamické geometrie. Práce obsahuje vymezení základních pojmů z oblasti parametrické konstrukce v souvislosti s dynamickou geometrií, shrnutí současného stavu, přehled vybraných aplikací tohoto druhu, vyhodnocení jejich vlastností a návrh knihovny pro 3D parametrickou konstrukci v rámci počítačové grafiky s následným návrhem a implementací dané knihovny a testovací aplikace ukazující její použití.
|
|
Rozpoznávání objektů v obraze na platformě Android
Šimon, Martin ; Zahrádka, Jiří (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Práce popisuje problematiku rozpoznávání objektů v obraze ve spojení s mobilní platformou Android. Rozebírá existující metody a postupy z oboru rozpoznávání objektů stejně jako dřívější řešení podobné problematiky. Z těchto základů čerpá a navrhuje praktickou aplikaci, která má ambice stát se schopným pomocníkem při houbaření. Při návrhu a implementaci bere v potaz také cílové zařízení, které je omezené jak výkonem, tak pamětí. Výsledky jsou vyhodnoceny na základě několika experimentů, včetně uživatelského testování. Implementace výsledné aplikace je součástí práce.
|
|
Virtuální klávesnice pomocí Leap Motion
Mejía, Santiago ; Zahrádka, Jiří (oponent) ; Najman, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabírá nalezením nejvhodnějšího způsobu zadávání textu pomocí senzoru Leap Motion. K vyzkoušení různých způsobů slouží testové prostředí. Testové prostředí obsahuje dva způsoby zadávání znaků s využitím senzoru Leap Motion a jedno řešení s použitím myši, které slouží k přirovnání. K prověření se používá zkušební text. Testové prostředí vyhodnotí test po jeho dokončení a uloží výsledky. Provedenými testy se potvrdilo, že oba použité způsoby po řádném nácviku jsou vhodné pro zadávání znaků.
|
|
Rozhraní pro hry s dataprojektorem a Leap Motion
Holcner, Jonáš ; Najman, Pavel (oponent) ; Zahrádka, Jiří (vedoucí práce)
Cílém této práce je navrhnout herní uživatelské rozhraní a hru využívající potenciálu zařízení Leap Motion v kombinaci s promítaným obrazem dataprojektoru. Součástí práce je kalibrace projektoru, za pomocí které je možné převádět body mezi souřadnými prostory zařízení Leap Motion a projektoru. V kombinaci s daty získanými z Leap Motion toto umožňuje uživateli ovládat aplikace pohyby rukou přímo v obraze projektoru. Vytvořené rozhraní obsahuje projektor promítající na stůl a Leap Motion sledující pohyb rukou nad tímto obrazem. Pro demonstraci připraveného rozhraní byla vytvořena hra v enginu Unity 3D.
|
|
Parametrický geometrický náčrtník
Vala, Jan ; Zahrádka, Jiří (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této Bakalářské práce je vytvoření návrhu a implementace parametrického geometrického náčrtníku. Práce rovněľ obsahuje vymezení základních pojmů z oblasti dynamické geometrie. Shrnutí současného stavu, popis dnes existujících nástrojů následované vyhodnocením některých jejich vlastnosti. V závěru jsou shrnuty dosaľené výsledky a je navrľeno moľné pokračování v práci.
|
|
3D hra s technologií Leap Motion
Mainuš, Matěj ; Zahrádka, Jiří (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce bylo navrhnout a implementovat 3D hru labyrint ovládanou pomocí gest rukou. Pro rozpoznávání pohybu a gest hra využívá technologii Leap Motion, aplikace samotná je vytvořena v herním enginu Unity. Výsledkem práce je multiplatformní 3D hra s vlastní knihovnou, která integruje Leap Motion SDK do Unity a eliminuje chyby v detekci rukou.
|