Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 170 záznamů.  začátekpředchozí120 - 129dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvíjení sociálně - personální kompetence prostřednictvím center aktivit v programu Začít spolu
Röslerová, Veronika ; Tomková, Anna (oponent) ; Kargerová, Jana (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá centry aktivit, které jsou součástí Programu Začít spolu. V teoretické části jsou uvedeny podstatné informace vztahující se transformaci českého školství a jejího vlivu na uplatnění programu Začít spolu v českých školách. Výzkumná část, vedena metodou akčního výzkumu, zachycuje konkrétní možnosti rozvíjení sociálněpersonální kompetence ve výuce, prostřednictvím center aktivit.
Integrace a vzdělávání romských dětí na základní škole
Koukolová, Jaroslava ; Tomková, Anna (oponent) ; Kargerová, Jana (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá pojetím integrace romských žáků a jejich vzděláváním v prostředí základní školy v České republice a následného vlivu školy na žáka. Práce se zaměřuje především na seznámení s romskou kulturou, historií, tradicemi a dalšími aspekty, které romské žáky kladně či záporně ovlivňují při přizpůsobování se majoritní skupině ve společnosti. Popisuji též nejvýznamnější projekty, odehrávající se v uplynulých letech a jednu koncepci základní školy do budoucna.
Astrid Lindgrenová: Bratři Lví srdce, Literární dílo cestami dramatické výchovy
Havlíčková, Radka ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na posouzení literárního díla Bratři Lví srdce, na hledání (a nalezení) způsobů, kterými jej lze uchopit metodami dramatické výchovy a přenést tak jeho obsahy do žákovy zkušenosti. Je to způsob, jak využít zpracovaných témat pro vytváření hodnotové orientace žáků. Součástí práce je rozbor literárního textu z pohledu literárněvědného i dramaticko-výchovného, dále popis a reflexe projektu, který z tohoto textu vychází a naopak němu směřuje. Diplomová práce obsahuje i teoretická východiska z oblasti vývojové psychologie a psychologie dětského čtenářství.
Célestin Freinet jako osobnost francouzské pedagogiky 20. století
Husáková, Hana ; Tomková, Anna (oponent) ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o životě francouzského pedagoga Célestina Freineta a jeho působení na poli vzdělávání. První část práce je zaměřena na Freinetovu životní linii, vymezení důležitých momentů v jeho profesním vývoji, a dále pak na principy freinetovské pedagogiky z různých úhlů pohledu. Druhá část práce, podpořená osobní zkušeností, poukazuje na praktické uplatnění jedné ze vzdělávacích technik na základní škole v Paříži.
Problematika integrace nadaných žáků
Chobotová, Petra ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Diplomová práce na téma problematika integrace nadaných žáků obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na pojmové zmapování problematiky nadání a vývoj jeho pojetí. Popisuje osobnost mimořádně nadaného dítěte a sociální prostředí, které ho obklopuje. Dále jsou v teoretické části uvedeny možnosti vzdělávání mimořádně nadaných, kde je největší důraz kladen na integraci a podmínky její realizace. Další částí je přehled současných přístupů péči o nadané u nás, v Německu a v ostatních zemích. V praktické části jsou zpracovány metodou kasuistiky dva konkrétní případy mimořádně nadaných dětí, přičemž největší pozornost je věnována vývoji jejich sebepojetí. Dále zmapování zkušeností a záměrů v jejich výchově a vzdělávání jako obecnějších námětů tvorbě individuálního vzdělávacího programu. Další výzkum srovnává dotazníkovou metodou péči o nadané v Německu a v České republice.
Kooperativní hra jako prostředek k poznání
Lebdušková, Václava ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
V diplomové práci se zabývám kooperativní hrou jako prostředkem k poznání - poznání žáků mezi sebou, poznání sebe sama a poznání žáků učitelem. Cílem práce je zaznamenat, jakou měrou se využití kooperativních her na počátku povinné školní docházky podílí na rozvoji sociálních, personálních a komunikativních kompetencí. V závěru předkládám hodnocení akčního výzkumu, které potvrzuje že kooperativní hra je vhodným prostředkem ke stmelení kolektivu a k rozvoji výše zmíněných kompetencí.
Dlouhodobý projekt v primární škole
Novotná, Anna ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Diplomová práce Dlouhodobý projekt v primární škole mapuje využití projektového vyučování na primární škole. Zabývá se dlouhodobým projektem realizovaným na prvním stupni ZS pomocí různých vyučovacích metod a přístupů. Teoretická část seznamuje s poznatky z oblasti organizace práce v projektech na primárních školách, dále vysvětluje základní terminologii dané problematiky. Část praktická obsahuje rozpracovaný celoroční projekt Zdraví realizovaný ve čtvrté třídě základní školy a jeho následnou reflexi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Multikulturní výchova a vzdělávání vietnamských žáků na českých školách
Kuželová, Tereza ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá pojetím multikulturalismu v České republice a jeho odrazem v životě české společnosti a s ním spojených vlivů ve smyslu vytváření si postojů, stereotypů a v některých případech i vzniku diskriminace. Dále se tato práce věnuje zakotvení multikulturalismu v současném vzdělávacím systému a možnosti jeho využití z hlediska vzdělávání a výchovy nejen českých žáků, ale také žáků-cizinců, zvláště pak Vietnamců, na základních školách. Práce se zabývá seznámení se s vietnamskou kulturou, tradicemi, historií a dalšími aspekty, jejichž znalost by pomohla hledat co nejlepší cesty k jejich inkluzi do české společnosti. Za největší překážku inkluze je považována jazyková bariéra. Proto se v diplomové práci řeší také otázka výuky českého jazyka jako jazyka cizího z hlediska metodických materiálů a postupů, které lze při výuce na základní škole využívat, aby se vietnamští žáci mohli co nejrychleji a co nejlépe zapojit nejen do života ve škole, ale i v celé naší společnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Individualizace metod ve výuce cizího jazyka (na příkladu angličtiny)
Kalinová, Martina ; Tomková, Anna (oponent) ; Hejlová, Helena (vedoucí práce)
Diplomová práce Individualizace metod ve výuce cizího jazyka seznamuje s některými možnostmi individualizace jakožto nejen populární, ale především žádoucí formy výuky mimořádně nadaných dětí. Dále představuje mimořádně nadané jako specifickou skupinu žáků a zdůvodňuje důležitost odlišného přístupu k nim především v oblasti kognitivních cílů, která vede používání jiných metod, než které jsou používány ve výuce běžných žáků. V praktické části zjišťuje úroveň informovanosti pedagogů o problematice mimořádně nadaných žáků a ověřuje zaměřenost nadaných dětí primární školy na úlohy rozvíjející vyšší úrovně myšlení. Klíčová slova: Individualizace, diferenciace, mimořádně nadaný žák, metoda vyučování, cizí jazyk - angličtina
Rozvoj a utváření kompetence k řešení problémů prostřednictvím center aktivit v programu začít spolu
Havlíčková, Jana ; Tomková, Anna (oponent) ; Kargerová, Jana (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá klíčovými kompetencemi ve vzdělávacím programu Začít spolu, zaměřuje se na kompetenci řešení problémů. Na ni je orientován akční výzkum v praktické části práce, jehož prostřednictvím se snažím zjistit, jak tuto kompetenci v praxi u dětí co nejlépe a nejefektivněji rozvíjet. Teoretická část uvádí do problematiky transformace českého školství, dále se věnuje úloze klíčových kompetencí v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání, zabývá se alternativními a inovativními školami a poslední část je zaměřena na vzdělávací program Začít spolu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 170 záznamů.   začátekpředchozí120 - 129dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 TOMKOVÁ, Anna
3 Tomková, Adéla
2 Tomková, Alexandra
5 Tomková, Alice
5 Tomková, Alžběta
1 Tomková, Aneta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.