Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 173 záznamů.  začátekpředchozí120 - 129dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kraniosakrální terapie
Klimešová, Marie ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Cimrmannová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zbývá kraniosakrální terapií. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje historie, odvětví a principy této metody. Uvádí také základní informace o kraniosakrálním ošetření a poukazuje na práci kraniosakrálního terapeuta. Práce také popisuje vliv stresu na zdraví člověka a ukazuje důležitost psychosomatického náhledu na jedince. Zaměřuje se také na pohled do zahraničí a dokládá dva výzkumy, které zkoumají efektivitu kraniosakrální terapie. Praktická část má za cíl získat empirická data pomocí dotazníkové metody.
Vybavení a výzdoba budovy bývalého Federálního shromáždění
Konopčíková, Petra ; Biegel, Richard (vedoucí práce) ; Klimešová, Marie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá budovou bývalého Federálního shromáždění, jejímž ar- chitektem byl Karel Prager (1923-2001). Popisuje okolnosti vzniku nové parlamentní bu- dovy a výsledné architektonické řešení. Hlavním cílem a zároveň i přínosem práce je ale zmapování vybavení budovy a její umělecké výzdoby. Bylo třeba především dohledat jed- notlivé umělce, kteří se měli na výzdobě podílet, a díla, která sem byla určena. Původní výtvarná koncepce byla vytvořena v období politického uvolňování 60. let vrcholícího Pražským jarem. Radikálně byla ale změněna s nástupem normalizace, kdy se většina zúčastněných umělců dostala na seznam nepřijatelných jmen. Významným zdrojem in- formací o plánované výzdobě byla dobová periodika, monografie jednotlivých umělců či katalogy jejich výstav a v neposlední řadě rozhovory s pamětníky. Snahou nebylo vytvořit jen prostý výčet děl, ale zařadit je jak do kontextu tvorby jejich autorů, tak do kulturně- politické situace.
Skupina Cobra v kontextu umění 40. a počátku 50. let 20. století
Strasserová, Anna ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Rakušanová, Marie (oponent)
Práce se zabývá experimentální uměleckou skupinou Cobra, ve které se po druhé světové válce sjednotili umělci tří zemí - Dánska, Belgie a Nizozemí. Toto hnutí trvalo pouhé tři roky, mezi léty 1948 až 1951, začátky skupiny však sahají již do předválečného období, kdy byli její budoucí členové ovlivňováni tehdy převažujícími směry. Stejně tak nelze říci, že by vliv tohoto mezinárodního uskupení rokem 1951 skončil. Cobra v sobě i přes své krátké trvání sjednotila širokou škálu umělců různých zemí, kteří ovlivnili řadu pozdějších umělců i uměleckých hnutí. Práce proto zmiňuje aktivitu členů skupiny ještě před jejím založením, snaží se podrobně popsat působení skupiny Cobra v letech jejího trvání a naznačit její pozdější směřování. Samostatná kapitola je věnována spojení skupiny Cobra s českým uměním. Hlavní inspiraci pro svoji tvorbu čerpali umělci Cobry z uměleckého projevu specifických skupin jako je tvorba dětí, duševně nemocných či umění přírodních národů, a také lidového umění. Zároveň si vytvořili vlastní, svébytný styl založený především na kolektivní práci, spontánní tvorbě a svobodném uměleckém projevu. Jedním z charakteristických znaků skupiny byla její mnohostrannost uměleckého projevu a vztah k jiným uměleckým odvětvím - poezii, hudbě a filmu. Klíčová slova: Cobra, Nizozemí, Dánsko, Belgie,...
Proměny reflexe krajiny; práce ateliéru konceptuální tvorby Miloše Šejna v letech 1990 - 2000
Hrnčířová, Markéta ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Rakušanová, Marie (oponent)
Anotace: Předkládána diplomová práce se zaměřuje na konceptuální projevy, které reflektují krajinu a jejím záměrem je naznačení možné geneze těchto uměleckých přístupů. Po obecném vymezení pojmů a uvedení do problematiky se práce zabývá jednotlivými tématy, která souvisela s krajinou a jejím nemimetickým výtvarným ztvárněním od konce šedesátých let. Další část se poté zaměřuje na osobu Miloše Šejna, umělce s velmi specifickým, tělesným vztahem k přírodě a zároveň vedoucího Ateliéru konceptuální tvorby pražské AVU, kde studovalo několik umělců, kteří se fenoménem krajiny také zabývali. Já jsem si vybrala čtyři umělce, kteří Šejnovým ateliérem prošli a na základě jejich prací a dostupných dokumentů se budu snažit ukázat, jak tato nová generace reflektovala krajinu, zda se nechala inspirovat domácími vzory či objevila zahraniční předlohy, které nebyly v Čechách dlouho dostupné.
David Hockney: cesta k novým médiím
Graca, Ivo ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Rakušanová, Marie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá britským malířem, kreslířem, grafikem, scénografem a fotografem Davidem Hockneym a jeho tvorbou. Tomuto světově uznávanému umělci se dosud bohužel nedostalo v českém uměleckohistorickém prostředí takové pozornosti, jakou by si zasloužil. Tato práce má tedy za úkol stručně představit Hockneyho život a dílo a začlenit je do kontextu dějin světového umění. Zvláštní zřetel je zde brán na genezi autorovy tvorby s ohledem na práci s moderní technikou a nová média.
Political aspects in contemporary art. Czech and Slovak art in 1989-2011
Kukurová, Lenka ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Pachmanová, Martina (oponent) ; Pospiszyl, Tomáš (oponent)
Táto práca je zameraná sa skúmanie súčasného umenia kriticky reflektujúceho spoločenské problémy v českom a slovenskom kontexte. Takéto smerovanie umenia má v dôsledku determinácie totalitnou minulosťou špecifickú genézu a ako legitímny výtvarný prejav sa etabluje až v poslednom období. Zámerom mojej dizertačnej práce je zhodnotiť, kedy a akým spôsobom nastala repolitizácia sféry výtvarného umenia. Skúmam a analyzujem diela českých a slovenských autorov/iek, ktorí vedome kriticky reagujú na spoločenskú a politickú situáciu. Zachovávam chronologický charakter referovania a zároveň vyčleňujem dve výrazné línie: problematiku queer a feminizmu. Vynútená angažovanosť umenia v minulosti mala za následok devalváciu tohoto pojmu. Časť mojej práce je zameraná na oblasť terminológie, pričom skúmam obsahy pojmov politické a aktivistické umenie v medzinárodnom aj domácom prostredí a predstavujem ich definície.
Igor Korpaczewski
Placáková, Mariana ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Hájek, Václav (oponent)
Práce se věnuje reflexi tvorby českého malíře Igora Korpaczewského (1959) se snahou zařadit ji do kontextu českých dějin umění. Igor Korpaczewski působí již přes dvacet let na Akademii výtvarného umění v Praze, kde ovlivnil bezmála jednu generaci malířů. Jeho obrazy byly přítomné na všech zásadních výstavách (Perfect Tense, 2004, Resetting / Jiné cesty k věcnosti, 2007), snažících se uchopit fenomén současné české malby. Přesto zhodnocení jeho komplexní tvorby stále chybí. Práce proto vychází z dílčích článků a z metody orální historie v podobě rozhovorů s umělcem samotným. Korpaczewski se dlouhodobě zabývá především figurálním zobrazením. Jeho pojetí figur je zde konfrontováno s raným dílem francouzského filosofa Emmanuela Lévinase. Setkání s Korpaczewského obrazy chápu jako projekci vztahu já-ty, který diváka formuje. Na rozdíl od svých generačních souputníků snažících se v osmdesátých letech svou tvorbu odosobnit, zpracovával Korpaczewski (a stále zpracovává) intimní témata, jež solidně zhodnotil až v kontextu let devadesátých. Jedná se tedy o čistě solitérní projev, jehož příbuznost lze najít (mimo jiné i v různých přístupech k figurativní malbě) v díle Jiřího Petrboka, Daniela Balabána či Jana Merty. Tvorba Igora Korpaczewského se vymyká pohledu teoretiků Jany a Jiřího Ševčíkových, kteří v...
Aktivace seniorů pomocí jógy
Klimešová, Marie ; Leontovyčová, Jana (vedoucí práce) ; Chittussiová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá aktivací seniorů pomocí jógy. Cílem práce bylo teoreticky popsat výhody pohybu a jógy ve stáří a dotazníkovým šetřením si potvrdit účinnost jógy u seniorů v praxi. Teoretická část popisuje pohyb a jeho vlastnosti, dále pak filosofii jógy, která je základem pro praktikování cvičení. Praktická část je rozdělena na ukázkovou hodinu pro seniory a na dotazníkové šetření, které je zaměřeno na starší lid, kteří jógu praktikují již nějaký čas. Závěrem šetření je potvrzení dvou hypotéz, ohledně aktivace seniorů pomocí jógy.
Alén Diviš a Kytice od Karla Jaromíra Erbena
Lahodová, Kateřina ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Skálová, Vanda (oponent)
Předložená práce se zabývá ilustracemi Aléna Diviše k baladám z Kytice Karla Jaromíra Erbena. Je rozdělena na dvě části. První část se věnuje vztahu Divišových ilustrací k básnické sbírce, východiskům jeho práce a sledování ilustrací v rámci dobového kontextu, ale také kontextu malířovy tvorby. Snažím se zde poukázat na to, že Divišovy ilustrace nepředstavují novou uměleckou etapu, ale syntézu předchozí tvorby čtyřicátých let. Zároveň jsou úzce spojeny s Divišovým životním osudem. V druhé části se věnuji jednotlivým ilustracím, jejich různorodé technice a motivům. Důležitým aspektem je také sledování vztahu mezi konkrétními ilustracemi a verši. Práce se snaží představit Divišovy ilustrace jako jedinečný cyklus, který je existenciální výpovědí malíře zasaženého těžkým životním osudem, čímž přesahuje pouhou formu ilustrací k baladám největšího českého romantického básníka. KLÍČOVÁ SLOVA  Ilustrace  Mýtus  Balada  Svatební košile  Jan Zrzavý  Emil Filla
Jan Kotík 1916-2002 - monografie
Mladičová, Iva ; Wittlich, Petr (vedoucí práce) ; Klimešová, Marie (oponent) ; Lahoda, Vojtěch (oponent)
1 Abstrakt Monografická studie "Jan Kotík 1916-2002" představuje v kontextu českého a evropského výtvarného umění šíři výtvarné a teoretické tvorby výtvarníka, teoretika, publicisty, pedagoga, který nesporně patří ke klíčovým osobnostem českého uměleckého dění 2. poloviny 20. století. Uměleckohistorické zhodnocení díla bylo založeno na soupisu výtvarného i teoretického díla a na zpracování rozsáhlé dokumentace uložené v Oddělení dokumentace Ústavu dějin umění Akademie věd ČR a v řadě soukromých archivů v Čechách a Berlíně. Při uměleckohistorickém hodnocení tvorby byla použita metoda organického propojení poznatků biografického a uměleckohistorického rázu s citacemi z autorových teoretických projevů, v kontextu obecnějších kulturních a historických okolností doby. Studie je členěna do kapitol reflektujících chronologii uměleckého vývoje Jana Kotíka: "Ateliér otce Pravoslava a období studia", "Se Skupinou 42", "Možnosti umění užitého", "Obraz-věc", "Berlínský pobyt" a "Návraty".

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 173 záznamů.   začátekpředchozí120 - 129dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 KLIMEŠOVÁ, Marcela
6 KLIMEŠOVÁ, Markéta
7 KLIMEŠOVÁ, Martina
14 KLIMEŠOVÁ, Michaela
4 KLIMEŠOVÁ, Miroslava
7 KLIMEŠOVÁ, Monika
1 Klimešová, M.
6 Klimešová, Markéta
7 Klimešová, Martina
14 Klimešová, Michaela
2 Klimešová, Miluše
4 Klimešová, Miroslava
7 Klimešová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.