Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 222 záznamů.  začátekpředchozí117 - 126dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv zatížení nákladních vozidel na jejich dosažitelné zpomalení
Jirásková, Iveta ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou brzdění nákladních vozidel při jejich různém zatížení. Teoretická část vymezuje konstrukci nákladních vozidel, brzdy nákladních vozidel, průběh brzdění a faktory, které brzdění ovlivňují, brzdné zpomalení a legislativní požadavky na brzdy nákladních vozidel. Praktická část popisuje průběh experimentálního měření, použité přístroje, místo měření, atmosférické podmínky a použitá nákladní vozidla. V závěru práce jsou na základě experimentálního měření vyhodnoceny získané hodnoty brzdného zpomalení nákladních vozidel.
Střety boků vozidel pod úhlem 11° při různých rychlostech
Buchta, Ondřej ; Bradáč, Albert (oponent) ; Rábek, Vlastimil (vedoucí práce)
Obsah diplomové práce se zaměřuje na určování rychlosti u tečných střetů dvou vozidel. V teoretické části je proveden rozbor současného stavu poznání a popis přípravy experimentů provedených v rámci práce. V praktické části je popsán průběh jednotlivých experimentů, dále jsou zpracovány a vyhodnoceny výsledky těchto experimentů. Cílem práce je rozšířit současné poznání ohledně tečných střetů a přispět svými poznatky k provádění analýzy tohoto typu kolizí.
Vnímání rychlosti vozidla
Kamasová, Lenka ; Bradáč, Albert (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou subjektivního odhadu rychlosti vozidla jeho řidičem a zároveň je projektem zabývajícím se získáváním a vyhodnocováním dat získaných v rámci jízdních zkoušek. Pocitová rychlost vozidla je zkoumána z pozice řidiče – respondenta, který nemá možnost kontrolovat rychlost, kterou se právě pohybuje, na tachometru vozidla. Cílem je potvrzení nebo vyvrácení faktu, zda je řidič schopný adekvátně odhadnout rychlost pohybujícího se vozidla v případě dopravní nehody a nalezení faktorů, které mohou mít vliv na subjektivní odhad rychlosti řidiče.
Porovnání světelných parametrů různých světelných zdrojů předních světlometů vozidel
Suchomel, Filip ; Motl, Jakub (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na srovnání parametrů jednotlivých světelných zdrojů (halogen, xenon, LED) instalovaných v rámci jednoho modelu značky (Škoda Octavia III. generace). Úvodní část se zabývá analýzou současného stavu osvětlovací techniky a jejím vlivem na bezpečnost provozu. Další část je zaměřena na obecné parametry světla, konstrukci vybraných zdrojů světla a jejich optických systémů. Pro úplnost nechybí ani problematika vnímání a adaptace lidského oka na různé světelné podmínky, zejména však kontrast. Praktická část je řešena formou experimentálního pokusu, zaměřeného na měření a následné porovnání hodnot kontrastu jednotlivých zdrojů světla, ve vztahu k tmavě a světle oděnému chodci v extravilánu bez veřejného osvětlení.
Střety boků vozidel pod úhlem 8° při různých rychlostech
Praus, Tomáš ; Bradáč, Albert (oponent) ; Rábek, Vlastimil (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou určování rychlosti při tečných kolizích dvou vozidel. V teoretické části je jednak popsána již dostupná literatura a jednak příprava znaleckého experimentu. V praktické části je popsán samotný experiment. Jeho výsledky jsou následně zpracovány a porovnány s literaturou v teoretické části. Cílem práce je rozšířit znalosti o tečných střetech a omezit chybovost při určování nehodového děje ve znaleckých posudcích nebo škodných událostí v pojišťovnách.
Možnosti vytvoření mračna bodů a síťového modelu místa dopravní nehody z fotografií
Mojžyšek, Tomáš ; Bradáč, Albert (oponent) ; Křižák, Michal (vedoucí práce)
Předmětem této závěrečné práce je vytvoření mračna bodů a z něj pak vytvoření síťového modelu zvolených křižovatek a jejich aplikace v soudně-inženýrské praxi. V první části práce je popsána metodika sběru dat a postup tvorby mračna bodů a tvorby síťového modelu. Která je následně aplikována na konkrétní křižovatky. Na základě čehož dochází k porovnání modelů a zhodnocení programů pro tvorbu mračna bodů a síťových modelů. Vytvořené modely jsou pak dále užity v soudně-inženýrské praxi k řešení omezeného výhledu na daných křižovatkách.
Komplexní systém pro analýzu silničních nehod typu střet vozidla s motocyklem
Slepánek, Petr ; Kolíbal, Zdeněk (oponent) ; Drahotský, Ivo (oponent) ; Kropáč, František (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Tato disertační práce popisuje problematiku komplexního systému pro analýzu střetu motocyklu s vozidlem a navrhuje vhodnou metodiku pro řešení tohoto typu střetu. Jsou zde shrnuty dosavadní znalosti v oblasti problematiky nehodovosti motocyklů s vozidly včetně jejich statistik a kategorizace dopravních nehod za účasti motocyklů. Autor statisticky vyhodnocuje nehodovost dle příčin vzniku nehod a navrhuje metodiku pro řešení jednotlivých typů střetů motocyklů s vozidly. Pro doplnění a zpřesnění vstupních údajů pro analýzu silničních nehod za účasti motocyklů je do práce zahrnut soubor vlastních měření provedených na různých typech motocyklů. Práce obsahuje měření jejich zrychlení, zpomalení a vyhýbacího manévru. Vlastní přínos práce představují také vývojové diagramy, nabízející komplexní postup při řešení jednotlivých typů střetů motocyklu s vozidlem.
Identifikace relevantních stop pneumatik na místě dopravní nehody na základě jejich fyzikálních vlastností
Bilík, Martin ; Kovanda, Jan (oponent) ; Kledus, Robert (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Práce se zabývá možnostmi identifikace relevantních stop pneumatik na místě dopravní nehody na základě jejich fyzikálních vlastností. Stopy pneumatik na vozovce jsou jedním z nejdůležitějších objektivních prvků pro analýzu nehodového děje a jejich snadná a přesná detekce je tedy velmi důležitá. S narůstající technickou vybaveností vozidel, zejména se zavedením novějších generací asistenčních systémů brzdění, se brzdné stopy na vozovce zanechané pneumatikami stávají pro lidské oko téměř neviditelné. Je tedy žádoucí, aby jejich detekce byla nejen co nejpřesnější, ale také pokud možno snadná a rychlá, a to nejen pro soudní znalce, ale především pro příslušníky výjezdových jednotek dopravní policie. V souladu s vývojem a zaváděním nových bezpečnostních a asistenčních systémů do vozidel by měl být i vývoj prostředků a metod zajištění podkladů pro technickou analýzu dopravních nehod. Realita však ukazuje, že postupy, byť stále funkční, jsou několik desítek let prakticky shodné, a především jsou závislé na subjektivních schopnostech dokumentujících osob. Zásadním prvkem práce, ve srovnání s dříve popsanými postupy měření, je využití moderních metod a zařízení, tj. poznatků na nejvyšší známé úrovni poznání. Cílem je nalezení a ověření jednoduché, přesné a subjektivně co nejméně ovlivnitelné metody detekce stop na vozovce. Pomocí série provedených měření byla potvrzena možnost využití termokamery, v technické úrovni, kterou obvykle disponují jednotky hasičského záchranného sboru na místě dopravní nehody, za omezených atmosférických a časových podmínek. Dále bylo využito spektroskopie laserem buzeného plazmatu přístrojem rLIBS. Tuto metodu detekce nezřetelných stop pneumatik lze, na základě provedených měření a uvažovaného odstranění nedostatků přístroje ve vývojové fázi prototypu, označit jako minimálně ovlivnitelnou dokumentující osobou a současně dostatečně rychlou.
Dokumentace brzdných stop pomocí fotoaparátu
Kopecký, Štěpán ; Bradáč, Albert (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá měřením a vyhodnocením brzdných stop u vozidel vybavených systémem ABS. Výsledek práce by měl přispět ke zlepšení kvality pořizování fotodokumentace brzdných stop a k vytvoření postupu, který by co nejvíce eliminoval ztrátu informací během dokumentace stop.
Energie letícího objektu potřebná pro poškození čelního skla automobilu
Havlík, Ondřej ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
V teoretické části je řešena historie skla jako suroviny a také historie prvního použití skla jako materiálu pro automobilový průmysl a jeho vývoj. Dále pozornost upřena pouze na čelní sklo automobilu a konkrétně na materiálové složení různých výrobců, rozdělení dle doplňků využívaných v čelních sklech, způsoby uložení skla do karoserie. Tématem je i homologace čelních skel, ale také postup při výměně nebo opravě čelního skla po poškození. Experimentální část práce se věnuje stanovením energie letícího kamene potřebné k poškození čelního skla.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 222 záznamů.   začátekpředchozí117 - 126dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 BRADÁČ, Antonín
3 Bradáč, Adam
5 Bradáč, Antonín
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.