Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Porovnání světelných parametrů různých světelných zdrojů předních světlometů vozidel
Suchomel, Filip ; Motl, Jakub (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na srovnání parametrů jednotlivých světelných zdrojů (halogen, xenon, LED) instalovaných v rámci jednoho modelu značky (Škoda Octavia III. generace). Úvodní část se zabývá analýzou současného stavu osvětlovací techniky a jejím vlivem na bezpečnost provozu. Další část je zaměřena na obecné parametry světla, konstrukci vybraných zdrojů světla a jejich optických systémů. Pro úplnost nechybí ani problematika vnímání a adaptace lidského oka na různé světelné podmínky, zejména však kontrast. Praktická část je řešena formou experimentálního pokusu, zaměřeného na měření a následné porovnání hodnot kontrastu jednotlivých zdrojů světla, ve vztahu k tmavě a světle oděnému chodci v extravilánu bez veřejného osvětlení.
Recepce japonského umění v českém malířství a grafice
Petřinová, Alžběta ; Lahoda, Vojtěch (vedoucí práce) ; Suchomel, Filip (oponent)
Diplomová práce Recepce japonského umění v českém malířství a grafice sleduje na několika konkrétních dílech zahrnujících knižní ilustraci, drobnou grafiku, plakátovou tvorbu nebo volnou malbu vybraných českých umělců různorodé projevy inspirace japonským uměním. Časové vymezení je vázané na první příklady japonismů v českém malířství, objevující se již od osmdesátých let devatenáctého století a končí meziválečným obdobím třicátých let století dvacátého. Recepce japonismů v českém malířství a grafice je studována v širších kulturních souvislostech, jako byl vznik Náprstkovy knihovny a muzea, vliv významných sběratelů či pořádání českých výstav japonského umění. Zkoumaný jev je zařazen do celkového evropského kontextu.
Porovnání světelných parametrů různých světelných zdrojů předních světlometů vozidel
Suchomel, Filip ; Motl, Jakub (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na srovnání parametrů jednotlivých světelných zdrojů (halogen, xenon, LED) instalovaných v rámci jednoho modelu značky (Škoda Octavia III. generace). Úvodní část se zabývá analýzou současného stavu osvětlovací techniky a jejím vlivem na bezpečnost provozu. Další část je zaměřena na obecné parametry světla, konstrukci vybraných zdrojů světla a jejich optických systémů. Pro úplnost nechybí ani problematika vnímání a adaptace lidského oka na různé světelné podmínky, zejména však kontrast. Praktická část je řešena formou experimentálního pokusu, zaměřeného na měření a následné porovnání hodnot kontrastu jednotlivých zdrojů světla, ve vztahu k tmavě a světle oděnému chodci v extravilánu bez veřejného osvětlení.
Recepce japonského umění v českém malířství a grafice
Petřinová, Alžběta ; Suchomel, Filip (oponent) ; Lahoda, Vojtěch (vedoucí práce)
Diplomová práce Recepce japonského umění v českém malířství a grafice sleduje na několika konkrétních dílech zahrnujících knižní ilustraci, drobnou grafiku, plakátovou tvorbu nebo volnou malbu vybraných českých umělců různorodé projevy inspirace japonským uměním. Časové vymezení je vázané na první příklady japonismů v českém malířství, objevující se již od osmdesátých let devatenáctého století a končí meziválečným obdobím třicátých let století dvacátého. Recepce japonismů v českém malířství a grafice je studována v širších kulturních souvislostech, jako byl vznik Náprstkovy knihovny a muzea, vliv významných sběratelů či pořádání českých výstav japonského umění. Zkoumaný jev je zařazen do celkového evropského kontextu.
Japonské umění laku a jeho evropské napodobeniny v českých sbírkách
Suchomel, Filip ; Horyna, Martin (vedoucí práce) ; Křížová, Alena (oponent) ; Lomová, Olga (oponent)
S ukázkami asijských laků se můžeme setkat v řadě evropských muzeí a galerií, v nejedné hradní či zámecké umělecké kolekci. Objevíme zde práce z Číny, Koreje, Japonska, ale také Thajska, Kambodže, Laosu či Barmy, nebo dokonce jejich evropské napodobeniny. Přestože během staletí vznikalo mnoho nejrozmanitějších lokálních dovedností v různých oblastech Asie, nejstarší doložená laková díla pocházejí pravděpodobně z území Číny.1 Lak tam byl znám již v době neolitické, a technika jeho zpracování proto patří k nejstarším osvojeným řemeslům Dálného východu. Již v tomto období totiž lidé znali jeho základní přednosti - ochranu předmětu před předčasnou zkázou vlivem povětrnostních podmínek a jeho antiseptické schopnosti. Další významným pozitivem laku je jeho adhezní schopnost, které se využívalo při opravě poškozených předmětů. Teprve později byla objevena další výjimečná výhoda této techniky, která spočívala v neskutečném množství technologických variací, jež našly uplatnění především při výzdobě tohoto média.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.