| |
|
Slovenian Art after the year 1980 and the group Irwin
Sadovski, Katarina ; Dvořák, Tomáš (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent) ; Klaricová, Kateřina (oponent)
In my thesis I dealt with Slovenian art after 1980. In the first part I presented political background of the time and its influence on Interrupted Histories, the subcultures and Slovene artists that sprang out of this scene. In the second part I assess the NSK with its NSK state, the group Laibach and what bears the higher significance of my thesis the collective Irwin. I focused on the field of their work and their main message being that no totalitarian system must never come back to life. They manage to convey their point of view on the subject by reviving the original totalitarian systems. I concluded that in the year 1980 Slovenian photography gained its independence.
|
|
Zapomenutí korutanští fotografové
Golob, Rok ; Scheufler, Pavel (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Fotografie je jedním z médií masové reprodukce uměleckého díla v době průmyslové společnosti, které doprovází jedno z nejneklidnějších období v dějinách. Má magisterská práce se věnuje rozvoji fotografie v Korutanech, od konce 19. století do roku 1996, ve světle politických, sociálních změn a rozvoji fotografického řemesla. Když jsem dokumentoval práci lokálních fotografů, jako jsou Ferdinand Andreiz, Franc Chovník (1881 ? 1971), Stanko Chovník, (1927), Maks Dolinšek (1910 ? 1987), Maks Kunc (1930 - 1997), Dr. Hans Harpf (1866 ? 1938), jsem našel několik technicky i tématicky výborných fotografií, s tím jsem též objevil jejich základní tendenci, že raději fotografovali statické pohledy na Korutany než jejich bouřlivé dějiny.
|
| |
| |
| |
| |
|
Romská tématika v české fotografii
Kubíčková, Dora ; Musilová, Helena (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent) ; Grygar, Štěpán (oponent)
Romové jsou v Čechách tradičně oblíbeným tématem nejen ve fotografii, především dokumentární. Toto téma je lákavé svou exotičností a zároveň lehkou dostupností. Největší důraz je kladen na práci v pramenném výzkumu. Zaměřili jsme se na fotografy či fotografky dvacáteho a jednadvacátého století, kterých se tato tématika zásadně dotkla - ať už na ní pracovali dlouhodobě a nebo se objevila pouze v jediném z jejich souborů.
|
|
EMPIRE
Babuščák, Ladislav ; Pospiszyl, Tomáš (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Témou tejto bakalárskej práce, je film amerického umelca Andyho Warhola EMPIRE, ktorý som podrobil detailnej analýze z formálneho i významového hľadiska. Nasledujúce kapitoly objasňujú EMPIRE v rôznych súvislostiach v oblasti filmového média, jeho histórie, jeho prepojením so situáciou americkej spoločnosti alebo taktiež v súvislostiach s inými umelcami, či konkrétnymi umeleckými dielami. Analýza filmu, je prepojovaná hypotézami a úvahami nad možnými významami, respektíve symbolmi filmového diela.
|
|
David LaChapelle
Malý, Jan ; Silverio, Robert (vedoucí práce) ; Ptáček, Josef (oponent)
Ve své práci se zabývám tvorbou a životem amerického fotografa
David Lachappella. V první části nastiňuji zrod popkultury v americe a její vývoj.
Srovnávám LaChappellovu tvorbu tedy portrét a módu s historickými souvislostmi ve fotografii.
Dále zde popisuji charakter jeho práce, způsob jakým tvoří. A jak přistupuje k portrétovaným celebritám.
V druhé časti se zabývám polistopadovým vývojem české společnosti a nástupem popkultury do filmu, divadla a medií.
Následuje životopis ve kterém popisuji Lachappellův vývoj - vliv matky, následné studium až po práci pro Andyho Warhola a startu jeho kariéry po dnešek. Včetně přiblížení jeho práce. Práce také obsahuje koláž z rozhovorů, které obsahují osobní postoje, vkus, až po samotný přístup k tvorbě a životu. Pátral jsem po vlastní příčině toho, proč vůbec takovéhle snímky vznikají a kdo je ten, který je vytváří.
|