Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 274 záznamů.  začátekpředchozí112 - 121dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Současné vnímání osobnosti a odkazu Jana Amose Komenského pedagogy a žáky základních škol
Škoda, Jakub ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na hledání odpovědí, byť dílčích, na otázky, zda je postava Jana Amose Komenského jen zaprášenou bustou v čestných výklencích vzdělávacích institucí, nebo zda je pro pedagogy a žáky dnešních základních škol v naší zemi ještě živým, životaschopným a inspirujícím životním příběhem s přesahem k dnešku. Práce obsahuje jak teoretickou, tak praktickou část s průzkumem formou dotazníkového šetření. Cílem teoretické části je nejen pokrýt stěžejní díla Jana Amose Komenského, pokud možno ve všech sférách jeho činorodé práce, ale je v ní také stručně zkoumáno vnímání jeho odkazu v průběhu několika staletí optikou vybraných historických epoch a ideologií, a také pohledem několika význačných osobností veřejného, duchovního a kulturního života českého národa, které pomáhaly udržovat a šířit myšlenky Jana Amose Komenského i řadu staletí po jeho smrti a na které tyto myšlenky měly nemalý vliv. Cílem praktické části je zjistit pomyslný základní "azimut", převažující směr postojů a názorů, pedagogů a žáků vybraných základních škol v České republice k osobě a odkazu Jana Amose Komenského. Při tvorbě on-line dotazníků byly zamýšleny hlavně kvantitativní, ale i kvalitativní metody na bázi následného vyhodnocení textu. Tři různé verze dotazníku, zaměřeného na současné vnímání osobnosti...
Vnímání kulturních odlišností u dětí s odlišným mateřským jazykem a u dětí pocházejících z bilingvního prostředí
Halámková, Kamila ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Diplomová práce Vnímání kulturních odlišností u dětí s odlišným mateřským jazykem a dětí pocházejících z bilingvního prostředí je případovou studií na konkrétní základní škole. V teoretické části se zabývá metodikou vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem, než je čeština a metodikou vzdělávání žáků, žijících v bilingvním prostředí. Dále je zde vysvětlena kulturní odlišnost, identita střetávání kultur. Práce se také zabývá problematikou národnostních menšin v ČR, stereotypy a nálepkováním. Praktická část je zaměřena na zjištění, zda žáci s odlišným mateřským jazykem a žáci z bilingvního prostředí vnímají kulturní odlišnosti na konkrétní základní škole. Jakým způsobem jim škola a pedagogové napomáhají k začlenění se do běžné výuky. Klíčová slova odlišný mateřský jazyk, bilingvní prostředí, kulturní odlišnost, stereotypy, předsudky, identita, národnostní menšina, nálepkování
Vzdělávání žáků s ADHD na základní škole
Martinek, Sára ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Diplomová práce je složena z teoretické a empirické části. V teoretické části práce se autorka bude zabývat charakteristikou syndromu ADHD a jeho podtypy. Autorka se také se soustředí na další problematiky ADHD s ním spojené, jako jsou specifické poruchy učení. Autorka vymezí pojem ADHD včetně jeho etiologie. Teoretická část bude obsahovat i část, která bude věnována diagnostice, léčbě a medikaci žáků se syndromem ADHD. V diplomové práci budou popsány i konkrétní projevy syndromu ADHD v jednotlivých vývojových období dítěte. Práce bude obsahovat taktéž speciální potřeby při edukaci žáka s ADHD, podpůrná opatření pro žáky s ADHD a inkluzivní přístup vzdělávání. Ve výzkumné části bude využita kvalitativní metoda výzkumu, zahrnující případovou studii, rozhovor a pozorování. Autorka v této části práce zpracuje dvě případové studie žáků s ADHD, tato práce bude rovněž doplněna o rozhovor s matkou dvojčat. Práce původně měla zahrnovat rozhovor s učiteli, ale vzhledem k pravidlům GDPR učitelé odmítli tento rozhovor poskytnout. Z tohoto důvodu je práce rozšířena také o pozorování. Jedná se o pozorování speciálního pedagoga v pedagogicko-psychologické poradně při nápravném cvičení s žákem s ADHD, a navíc SPU a také pozorování speciálního pedagoga ve speciálně pedagogickém centru při přípravě doporučení...
Možnosti uplatnění sociálního pedagoga v rámci prevence syndromu vyhoření u učitelů na vybrané základní škole
Kocumová, Petra ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
V této diplomové práci se věnuji tématu Možnosti uplatnění sociálního pedagoga v rámci prevence syndromu vyhoření u učitelů na vybrané základní škole. V teoretické části se zabývám pojmy sociální pedagogika a sociální pedagog, stresové faktory a syndrom vyhoření v pedagogické praxi. Dále vymezuje kompetence sociálního pedagoga nejen ve školním prostředí. V praktické části uvádím kvantitativní a kvalitativní výzkum. Kvantitativní výzkum použil metodu dotazníku. Dotazníky byly adresovány učitelům vybrané základní školy. Získaná data jsou zpracována do grafů. Kvalitativní výzkum, který doplnil poznatky kvantitativního, proběhl formou rozhovorů. Ze získaných informací jsem vytvořila zakotvenou teorii. Hlavním cílem této diplomové práce bylo zjistit možnosti podpory učitelům, které má sociální pedagog v rámci prevence vyhoření. Z výzkumu vyšel závěr, že pedagogové očekávají větší možnost sdílení stresových situací se sociálním pedagogem. Zároveň jim sociální pedagog pomáhá při řešení problémů v komunikaci s rodiči, při řešení problémů s žáky a metodickou činností. Součástí praktické části této diplomové práce je návrh didaktického výstupu. Tímto výstupem je workshop pro učitele, jehož cílem je seznámit učitele s pracovní náplní sociálního pedagoga, přiblížení kompetencí a situací, při nichž může...
Důvody ukončení nebo přerušení pěstounské péče na přechodnou dobu u pěstounů na přechodnou dobu v České republice
Žížalová, Anna ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Bakalářská práce nazvaná Důvody ukončení nebo přerušení pěstounské péče na přechodnou dobu u pěstounů na přechodnou dobu v České republice, je rozdělena na dvě části - teoretickou část a praktickou část. V teoretické části bakalářské práce jsou shrnuty základní informace o náhradní (rodinné) péči - její vývoj, formy a rozdělení na ústavní a náhradní rodinnou péči. Dále je teoretická část zaměřena na pěstounskou péči na přechodnou dobu. Konkrétně na její právní úpravu, pěstounskou péči na přechodnou dobu ve vybraných státech Evropy, proces zavedení pěstounské péče na přechodnou dobu do České republiky, děti v pěstounské péči na přechodnou dobu, a nakonec na samotné pěstouny na přechodnou dobu. V praktické části této bakalářské práce je zaměření na důvody ukončení nebo přerušení pěstounské péče na přechodnou dobu u pěstounů na přechodnou dobu v České republice. Ke sběru dat došlo pomocí dotazníkového šetření skrze sociální sítě. Vyhodnocení proběhlo na základě analýzy a porovnání získaných údajů a informací. Všechna získaná data byla pro přehlednost zpracována do grafů a tabulek. Zjistila jsem, že hlavním důvodem jak pro přerušení, tak pro ukončení pěstounské péče na přechodnou dobu je přenechání si dítěte v péči, tudíž tedy přechod na dlouhodobou pěstounskou péči. Dalším zajímavým zjištěním bylo, že...
Role sociálního pracovníka v dětském domově se školou
Wiesnerová, Daniela ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Téma své bakalářské práce jsem si zvolila na základě praxe, osobní zkušenosti a zkušeností kolegů v oboru při svém šestiletém působení v Dětském domově se školou. Zabývám se popsáním činnosti a rizik spojených s činnostmi sociálních pracovníků k dosažení cílů v Dětských domovech se školou. K dosažení těchto cílů bylo použito kvalitativního výzkumného šetření, využila jsem metody polo strukturovaného rozhovoru. Rozhovory mi poskytlo pět sociálních pracovníků z Dětských domovů se školou v naší republice. Bylo zjištěno, že role sociálního pracovníka je velmi významná a svou náplní různorodá. Sociální pracovník je prostředníkem mezi Dětským domovem se školou a všemi institucemi navazujícími. Koordinuje příjem nezletilých dětí a administrativně zajišťuje jejich přijímání, přemísťování a propouštění, spolupracuje a zprostředkovává kontakt s organizací OSPOD (Orgán sociálně právní ochrany dětí), ČSSZ (Česká správa sociálního zabezpečení), policií ČR, soudy, školskými i zdravotnickými zařízeními. Nedílnou součástí je zprostředkování a umožnění kontaktu s rodinou, bližními, pěstouny, informuje je o dění v zařízení a s dětmi udržuje úzký kontakt a informuje je o jejich rodinné situaci tak, aby to bylo v jejich zájmu, přiměřeně věku a psychickým schopnostem nezletilého dítěte. Mezi činnosti, které sociální...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 274 záznamů.   začátekpředchozí112 - 121dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
14 BLAŽKOVÁ, Veronika
4 Blažková, Vendula
3 Blažková, Vlasta
2 Blažková, Věra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.