National Repository of Grey Literature 18 records found  previous11 - 18  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Using of outdoor activities at high schools in Prague and around
Tomeš, Jaroslav ; Bartůněk, Dušan (advisor) ; Neuman, Jan (referee)
Název práce: Analýza využívání aktivit v přírodě na středních školách v Praze a okolí Analysis: Using ofoutdoor activities at high schools in Prague and around. Cíle práce: Analýza využívání aktivit v přírodě na středních školách v Praze a okolí. Zjistit postoje učitelů k aktivitám v přírodě. Srovnání s předešlými výzkumy v této oblasti. Metoda: Anketárrú šetření mezi učiteli tělesné výchovy. Distribuce formulářů korespondenční a elektronickou formou. Vyhodnocování dat čárkovou metodou. Obsahová analýza písemných odpovědí. Výsledky: Vyjadřují postoje učitelů k aktivitám v přírodě. Na výběrovém souboru učitelů ukazují šíři využívání aktivit v přírodě. Vysvětlují význam aktivit v přírodě ve školní tělesné výchově. Klíčová slova: aktivity v přírodě, školní tělesná výchova, učitel, prožitek, výchovně vzdělávací proces
Use of Outdoor Activities in Teaching General Educational Subjects at Elementary Scholls (aplicated for natural science).
Frainšic, Michal ; Bartůněk, Dušan (advisor) ; Dvořáková, Hana (referee)
Název: Využití her a aktivit v přírodě ve yýuce všeobecně vzdělávacích předmětů na základní škole (aplikováno pro předmět prvouka) The Use of Games and Outdoor Activities in Teaching General Educational Subjects at Elementary Schools (aplicated for natural science). Cil práce: Vytvořit sborník her a aktivit v přírodě využitelný ve výuce předmětu prvouka na prvním stupni základní školy. Ověření navrhovaných aktivit ve školní praxi. Metody: Z nastudované literatury jsme vybrali hry vhodné pro výuku předmětu prvouka a vyzkoušeli je v 15 třídách na základních školách. Při ověřování her v praxi jsme využili kvalitativní metody výzkumu. Během hodiny se jednalo o metodu pozorování, po skončení vyučovací jednotky jsme aplikovali metodu anketního šetření v rámci nestandardizovaného rozhovoru s učitelem a metodu dotazování u dětí. Děti se vyjadřovaly do předem připraveného kruhového diagramu. Výsledky: Vytvořili jsme sborník her a aktivit v přírodě využitelný při hodinách prvouky. Hry jsme ověřili v praxi na základních školách a dle zpětné vazby učitelů i dětí jsou upraveny do konečné verze. Výsledkem je tedy sborník her a aktivit v přírodě použitelný ve výuce prvouky na 1. stupni základní školy. Klíčová slova: Učení zkušeností a prožitkem, hry a aktivity v přírodě, výchova v přírodě, alternativní formy...
Use of Outdoor Activities in Teaching General Educational Subjects at Elementary Scholls (aplicated for English language)
Bohadlová, Jana ; Bartůněk, Dušan (advisor) ; Turčová, Ivana (referee)
Title: Use of outdoor activities in teaching general educational subjects at elementary schools, specialized for English. Goal: The goal is to create a textbook of games and activities available for teaching English at elementary schools. Part of the purpose is also the inclusion ofthe games in English lessons at schools, observation of propriety and process of the activities, and the children's reactions to the games in the natural environment. Methods: Research was divided into two parts. The first part was to collect facts from literature and select suitable games and activities in nature. We tested and played those games in the second part of the research. We examined the usability and propriety ofthe games and the children's reactions to them. The main method we used for data collecting was a questionnaire for teachers. The cooperating teachers had incorporated the games into their English lessons for two months. Then they summarized their opinions and thoughts in the prepared questionnaire, the results ofwhich are evaluated and presented. As a part of the data collecting we also used an informational probe for children. The results of the probe helped us to catch sight ofthe children's immediate reactions to their experience ofthe activities andgames. Results: We gathered a lot of outdoor...
Integration of Outdoor Activities into the Elementary Schooling System
Kunst, Tomáš ; Neuman, Jan (advisor) ; Bartůněk, Dušan (referee)
Název: Zařazení aktivit v přírodě do výukového programu základních škol Topic: Integration of outdoor activities into the elementary schooling system Cíl práce: Cílem práce je předložit strukturu programů aktivit v přírodě pro základní školy. Posoudit potřebu zařazení aktivit v přírodě a jejich prožitkové sféry do výukového programu základních škol. Prokázat pozitivní vliv emoční a motivační sféry vícedenních aktivit v přírodě na motivaci k celoživotnímu učení, sportovní činnosti a harmonickému rozvoji osobnosti žáka. Metoda: Pro výzkum byla použita explorativní metoda prostřednictvím techniky nestandardizovaných dotaznťků. Záměrem výzkumu bylo zjistit vliv emoční a motivační sféry vícedenních aktivit v přírodě na žáky základních škol. Metodou pozorovací, srovnávací a vedeného rozhovoru získáme podklady pro vytvoření optimální skladby jednotlivých aktivit pro devítiletou školní docházku. Výsledky: Výsledky poukazují na zájem žáků ZŠ o zvýšení četnosti vícedenních aktivit a kladný vliv emoční a motivační sféry aktivit v přírodě. Na základě provedené studie byl sestaven modelový program pro 1. a 2. stupeň základní školy. Klíčová slova: Aktivity v přírodě, vzdělávací program, výchova prožitkem, motiv, hra. 3
Game Activities in Children Affected by Cerebral Palsy
Kopernická, Jitka ; Bartůněk, Dušan (advisor) ; Neuman, Jan (referee)
IN ENGLISH Title: Use of game activities with children afflicted by cerebral paresy. Objective: The main objective is creation and testing of a set of appropriate game activities for mixed groups of children afflicted by cerebral paresy. A secondary objective to be derived from practical application and observations is to develop general principles for working with disabled children. These principles should improve and complement knowledge of professionals working with children who have been disabled by cerebral paresy. Method: The suitability of the game project was tested on groups of children of various ages. Practice took place during weekly swimming lessons. Research data was compiled by means of questionnaires which were distributed to all team leaders who participated in the project. Results: The results include evaluation of both the practical aspects of the games and the data obtained through the questionnaire. General principles for leisure time activities for children disabled by cerebral paresy have also been addressed. Key words: cerebral paresy, outdoor games and activities, experience, reflexion, self-fulfilment
Outdoor Education (OE) from the Czech Companies Viewpoint
Vyšatová, Eliška ; Neuman, Jan (advisor) ; Bartůněk, Dušan (referee)
and key words Title: Outdoor education (OE) from the view of Czech companies Aim of the work: Analyse and evaluate the outdoor education situation in Czech republic and the posibilities of applying it in human resources. Find out why the companies take part in the outdoor courses and what do they expect from it. Method: A questionnaire research was used to find out how the Czech companies evaluate the outdoor education and the courses themselves. We gained answers from 20 companies working on the Czech market. To gain better view on the problem we compared the results with other thesis. Results: The results show the point of view of the personnel managers of the mentioned companies to the courses of OE. Key words: outdoor education, teambuilding, courses, teamwork
Recommended Cycling Trails in Prague and Their Changes in 2001 -2006
Pistoriusová, Alice ; Šafránek, Jiří (advisor) ; Bartůněk, Dušan (referee)
title: Transformations recommended bike Prague 2001 - 2006 Recommended Prague's bicycle trails and Their changes 2001 -2006 Aim: Evaluate the changes that are happening along the cycle routes in relation to their original description of five years. Description of the route led to their passing without a map. A method: Written observations and recording changes in routes within the field survey. Analysis the status quo in relation to the original descriptions and state routes. results: A comprehensive overview of proven bike and updates. Assessment of clarity description routes due to the possibility to attend these trails without a map. Keywords: Prague, cycle path, bottleneck description. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The Importance of Outdoor Training (OT) in Education of Employees
Mazurek, Martin ; Neuman, Jan (advisor) ; Bartůněk, Dušan (referee)
and key words Title: The Importance ofOutdoor Training (OT) in the Education ofEmployees Aim of the work: Evaluate the importance ofoutdoor training in the education ofthe employees. Consider the suitability and topicality ofOT for training ofthe managers and working teams. Find out what companies expect from taking part in OT and their opinion on it. Present current Czech and European OT market from the point ofview ofthe OT providers. Method: A questionnaire research was used to find out how important is OT for the companies. The answers were gained from 19 personnel managers of different companies with the place of business in the Czech Republic. A method of the secondary analysis of the literature was chosen for the evaluation of the suitability and topicality ofOT. To present current situation on the market the structured interview with representatives of providers ofoutdoor training was used. Results: The results show the point ofview ofthe personnel managers to the OT and present the situation on the Czech and European OT market. Keywords: outdoor training, teambuilding, training ofemployees, manager, working team

National Repository of Grey Literature : 18 records found   previous11 - 18  jump to record:
See also: similar author names
7 BARTUNĚK, David
7 Bartůněk, David
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.