Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Monitoring a měření energetických veličin na vodárenských objektech
Hála, Tomáš ; Pavelka, Tomáš (oponent) ; Tichý, Vladimír (oponent) ; Radil, Lukáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá řešením konkrétního problému z oblasti Smart meteringu. Cílem této práce je navrhnout inovaci měření spotřeby elektrické energie na rozlehlých objektech vodáren, které spravuje Vodárenská a.s. divize Brno venkov. Tato práce obsahuje analýzu současného stavu odečtu z elelektroměrů a výhled na jeho optimalizaci. Dále práce obsahuje rešerši na téma smart metering, která obsahuje popis jednotlivých vrstev systému dálkového odečtu z elektroměrů. Druhá polovina této práce zahrnuje návrh konkrétních přístrojů, topologie odečtové sítě a ekonomickou analýzu. Ta porovnává náklady spojené s realizací projektu s možnými úsporami a pomocí zvolených finančních matematických metod hodnotí ekonomickou efektivnost investice.
Digitální zvukový efekt typu reverb využívající konvoluci signálu s impulsní charakteristikou poslechového prostoru
Tichý, Vladimír ; Rajmic, Pavel (oponent) ; Mačák, Jaromír (vedoucí práce)
Práce se zabývá simulací poslechového prostoru pomocí jeho impulsní charakteristiky. Popisuje různé modely simulace akustických prostorů, jejich výhody a nevýhody a dále se soustředí právě na fyzikální model, který k simulaci využívá impulsní charakteristiky akustického prostoru. Je uvedena čtveřice nejčastěji používaných metod určených k jejímu měření s uvedením podmínek a omezení jejich použití. Dále jsou popsány metody výpočtu konvoluce vhodné pro číslicové zpracování signálů v reálném čase. Je provedena analýza výpočetní náročnosti algoritmů pracujících v kmitočtové rovině a vybrané algoritmy jsou implementovány a testovány v prostředí Matlab. Nejefektivnější algoritmus je pak vybrán a implementován do podoby VST plug in modulu pro simulaci poslechového prostoru v reálném čase.
Hudební čas - jeho odklon od času fyzikálního
Oplištilová, Iva ; TICHÝ, Vladimír (vedoucí práce) ; Šťastný, Jaroslav (oponent)
Ve své disertaci vycházím z rozli?ování ?asu hudebního, individuáln? pro?ívaného, a ?asu sdíleného, fyzikálního. Propojuji poznatky z experiment? kognitivních v?dc? s hudebn?-teoretickým p?ístupem. Sleduji kognitivní cestu od p?ijatého zvuku k hierarchické reprezentaci ?asové slo?ky hudby. Zam??uji se na pravd?podobné mechanismy, které umo??ují odklon hudebního ?asu od fyzikálního a na faktory, které je ovliv?ují. Na stran? hudebn?-teoretické se opírám o analytické prost?edky Obecné teorie segmentace a Teorie rekontextualizace D. A. Hanninen. Za rozhodující moment pro odklon hudebního ?asu pova?uji vnit?ní sdílení pulsu poslucha?e nebo interpreta s pulsem zn?jící skladby. Hranici pulsu uvádím do souvislosti s prospektivní a retrospektivní strategií vnímatele. Své úvahy odvíjím na ose mezi póly puls a gesto, tj. mezi plnou kinestetickou synchronizací s vn?j?ím, sdíleným ?asem a maximálním odklonem, závislém na individuálním zp?sobu vnit?ní reprezentace gesta. Vyslovuji hypotézu, ?e k odklonu hudebního ?asu dochází a? p?i retrospektivní strategii zpracování hudebních událostí. Své teoretické úvahy a vhodnost vybraných analytických prost?edk? ov??uji na analýzách skladeb G. Griseyho, O. Messiaena, P. Kotíka, P. Grahama a A. Breiera. P?ipojuji i n?které teoretické úvahy t?chto skladatel?, ve kterých se zabývají prací s ?asem ve svých skladbách.
Teoretické základy varhanní interpretace
Dvořáková, Jiřina ; HAVLÍK, Jaromír (vedoucí práce) ; TICHÝ, Vladimír (oponent)
This work tries to explaine the history of organ interpretation and it´s evolution in Czechoslovakia between 1945 and 1989. Determining the cause of the organ interpretation, the work presents a new system ? the analysis of the musical interpretation in general. This analysis tries to describe musical interpretation as a logical and paradigmatical system based on elements of interpretation during the performing event. These elements are characterized as two hierarchical levels expalined by semantic and structural categories of the composition.
K pojetí konsonance a disonance jako měřitelných veličin
Jelen, Bohuslav ; TICHÝ, Vladimír (vedoucí práce) ; HOŘÍNKA, Slavomír (oponent)
Práce subjektivně shrnuje pohled autora na konsonanci a disonanci. Rozebírá akustické jevy, především alikvotní řadu, a přináší na základě již poznaného nové pole pro vnímání konsonance a disonance. Autor vytváří vlastní pokus, jehož výsledkem je v rámci laboratorního prostředí vyčíslení míry konsonance a disonance, a přiděluje jednotlivým prvkům jistý koeficient.
Faktory ovlivňující formování harmonického pole
Zvěřina, Petr ; TICHÝ, Vladimír (vedoucí práce) ; KVĚCH, Otomar (oponent)
V této práci se snažím o vymezení a diskuzi faktorů, které mají vliv na formování harmonického pole. Za hlavní faktory pokládám význam a váhu jednotlivých tónů či souzvuků, jejich vzájemné působení a uspořádání, a vztah k časové složce skladby. Kromě tohoto vymezení se snažím přijít na to, jakým způsobem tyto faktory zahrnout do úvah o harmonické složce skladby. V průběhu výkladu vymezuji obecné tektonické schéma, které vychází z teorie harmonického pole a představuje jeho nadstavbu. V další části práce diskutuji tradičně užívané termíny a snažím se rozklíčovat, jak se v nich uvedené faktory projevují. Pozornost jsem zaměřil jak na jevy klasické harmonie, tak na situaci v harmonii moderní. Nejčastěji jsem vycházel z textů Miroslava Filipa (Vývinové zákonitosti klasickej harmonie), Karla Janečka (Základy moderní harmonie, Tektonika) a Vladimíra Tichého (Harmonické pole). Třetí část práce se zaměřuje na rozbor tří odlišných skladeb od různých autorů (Mozart, Webern, Feldman). Pokusil jsem se analyzovat dění v těchto kompozicích na základě konstatovaných premis a dokázat tak aplikovatelnost svých myšlenek.
K otázkám problematiky transcendentního času v hudbě.
Míšek, Jakub ; TICHÝ, Vladimír (vedoucí práce) ; MATOUŠEK, Vlastislav (oponent)
Práce se zabývá vztahem hudby a času, konkrétně specifickým časovým projevem, který je známý jako transcendentní, posvátný, sakrální nebo "třetí" čas. Text je koncipován jako úvod do problematiky. Nejprve se zaobírá vztahy hudebního a nehudebního času, následně je fenomén transcendentního času dán do souvislosti s teoriemi hudebního času představenými českými i zahraničními autory. Poslední část práce obsahuje příkladný výčet kompozičních postupů, které mohou pomoci navodit prožitek transcendentního času. Tyto postupy jsou ukázány na konkrétních písních a skladbách různých žánrů a kulturního původu.
Automatické rozpoznávání adres elektronické pošty na webových stránkách.
Moravcová, Iva ; Tichý, Vladimír (vedoucí práce) ; Pavlíček, Luboš (oponent)
Práce popisuje důvody pro ochranu emailových adres před jejich automatizovaným rozpoznáváním, které má za cíl nalezení dalších příjemců nevyžádané pošty. Obsahuje popis způsobů, jakými lze tuto ochranu zvýšit a tyto způsoby jsou hodnoceny z hlediska míry ochrany adres a zachování přístupnosti webových stránek. Součástí práce je zjištění současného stavu ochrany adres na stránkách veřejných vysokých škol z hlediska využitých způsobů zápisu. Stav na těchto stránkách je zjišťován pomocí aplikace, která se kromě nalezení adres zaměřuje na zjištění způsobu zápisu na vybraném vzorku stránek. Jednotlivé použité způsoby zápisu adres jsou na základě výsledků aplikace zhodnoceny a jsou uvedena další doporučení pro jejich zlepšení.
Least squares method using genetic algorithm
Holec, Matúš ; Tichý, Vladimír (vedoucí práce) ; Šalamon, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a implementací genetického algoritmu pro aproximaci nelineárních matematických funkcí použitím metody nejmenších čtverců. Jedním z cílů této práce je teoreticky popsat základy genetických algoritmů. Druhým cílem je vytvoření programu, který by byl potenciálně využíván vědeckými ústavy na aproximaci empiricky naměřených dat. Textová část práce se kromě teoretického popisu problematiky zabývá hlavně návrhem genetického algoritmu a celé aplikace řešící daný problém. Specifikem zadání je nutnost aproximace hodnot různými matematickými funkcemi na více intervalech a následná spojitost těchto funkcí. Takovou funkciona-litu nenabízí žádný dostupný software.
Analýza hudební řeči domorodých obyvatel Šalamounových ostrovů
Míšek, Jakub ; Tichý, Vladimír (vedoucí práce) ; Matoušek, Vlastislav (oponent)
MÍŠEK, Jakub: Analýza hudební řeči domorodých obyvatel Šalamounových ostrovů. [Bakalářská práce]. Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta; Katedra teorie a dějin hudby. Vedoucí práce : prof. Vladimír Tichý, CSc. Stupeň odborné kvalifikace: Bakalář hudební teorie. Praha : HAMU, 2011. 70 s. Tato práce se zabývá analýzou hudby domorodých obyvatel Šalamounových ostrovů, která je charakteristická pro své časté využívání vícehlasu. Když se český čtenář probírá zahraniční, zejména anglicky psanou, literaturou, objeví časté užívání slova polyphony. Předkládaný text řeší, zda je pro dané případy oprávněné užití jeho českého ekvivalentu polyfonie. Po stručném shrnutí historického vývoje oblasti a charakteristice místních hudebních kultur analyzuje devět příkladů vokálních písní z ostrovů Guadalcanal, Savo a Malaita zaměřených na otázky melodiky, rytmiky a strukturování. Poslední část se zaobírá otázkami homofonie, heterofonie a polyfonie, zkoumá jejich vztah a přesahy. Na základě vlastní metody analýzy založené na percepčním hledisku dokazuje, že se o polyfonii dá hovořit i v hudbě mimoevropské. Klíčová slova: Šalamounovy ostrovy, etnická hudba, homofonie, heterofonie, polyfonie

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 TICHÝ, Vlastimil
4 Tichý, Vladimír
12 Tichý, Vojtěch
6 Tichý, Václav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.