Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dějiny panství Chroustovice
Schejbalová, Tereza ; Foltýn, Dušan (vedoucí práce) ; Synecký, Jakub (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se zaměřila na celkový pohled na panství. Chroustovice nikdy nebyly významným panstvím. Díky tomuto faktu nikdy nebyla sepsána práce podobného charakteru. Téma má pro mě osobní význam, protože jsem v Chroustovicích strávila svůj dosavadní život. V práci jsem se snažila zmapovat historický, umělecký, hospodářský, sociální a církevní vývoj panství. Popsala jsem střídání majitelů panství. Pokusila jsem se zmapovat obchody týkající se okolních vesnic a jejich správní sounáležitost s panstvím. Zaměřila jsem se na budovu chroustovického zámku, která byla centrem panství, a dodnes je dominantou vesnice. Snažila jsem se zachytit osudy nejvýznamnějších místních rodáků. Pokusila jsem se o syntézu pramenů a literatury. Práci jsem obohatila o pověsti a historky, které ve zdejším kraji kolují dodnes.
Genius loci - místa ve městě
Samková, Kateřina ; Sedlák, Michal (vedoucí práce) ; Synecký, Jakub (oponent)
Samková, K.: Genius loci - místa ve městě /bakalářská práce/ Praha 2011 - Univerzita Karlova, fakulta výtvarné výchovy, 63s. Práce se věnuje problematice genia loci v souvislosti s prostorem města (konkrétně Prahy). Snaží se vystihnout podstatné rysy pražského ducha. Důraz je kladen na vnímání, užívání a prožívání prostoru města a jeho reflexe individuálního aktéra. Důležitým inspiračním zdojem jsou myšlenky ekologické architektury a odraz tematiky uchopení městského prostoru v umění 2. poloviny 20. století až po současnost, se zvláštním zřetelem na umění akce, instalace a environmentu, spjatými s místy ve veřejném prostoru a jejich konceptuální reflexe ve fotografii. Klíčová slova: místo, koncept, akce, forma, experiment, kreativita, osobní zkušennost, informace, citlivost
Místo a funkce objektu ve veřejném prostoru
Legemzová, Jarmila ; Sedlák, Michal (vedoucí práce) ; Synecký, Jakub (oponent)
Práce se zabývá městským veřejným prostorem. Různými podobami, možnostmi a historií jeho utváření. Dále významem existence veřejného prostoru a jednotlivých prvků, z nichž se skládá. Jsou to urbanismus a architektura, doprava, zeleň a přírodní prvky, praktické prvky a umění. Výtvarná část je zaměřena na objekt ve veřejném prostoru, který s daným místem co nejvíce souzní. Předmětem didaktické části je vyburcování žáků k empatii k místu, k navázání vztahu k němu.
Výtvarné umění a sport
Černá, Michaela ; Havlásek Tatarová, Lucie (vedoucí práce) ; Synecký, Jakub (oponent)
Název: Výtvarné umění a sport Abstrakt: V bakalářské práci se autor snaží postihnout a porovnat sport a umění, zachytit momenty kdy jsou si podobné, jejich vzestup nebo potlačení. Nedílnou součástí sportu je pohyb, který se stal pro umělce nelehkým úkolem a výzvou, zajímavé je jak výtvarné umění pohyb zpracovávalo. Dále je zde popsán sport nebo rekreace v průřezu historií. Autor zvolil kapitoly z dějin umění, které mají blízko ke sportovní tématice. Začíná již od pravěku a postupně se dostává do moderních uměleckých směrů. Bakalářská práce se zabývá také pedagogickým využitím tělesné a výtvarné výchovy. Od historických faktů se tato část dostává až k současné důležitosti těchto předmětů a jejich využití ve školách. Reálné propojení tělesné a výtvarné výchovy je zde doloženo výtvarným projektem pro 12leté žáky základní školy, který se touto problematikou zabývá. Nedílnou součástí práce je autorova reflexivní část, kde popisuje výtvarný projekt, své pocity a reakce veřejnosti na svou práci.
Madona a pieta : Proměny jejich zobrazování ve výtvarné kultuře středověku
Dráždilová, Martina ; Synecký, Jakub (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Martina Dráždilová: Madona a Pieta. Proměny jejich zobrazování ve výtvarné kultuře středověku. /Diplomová práce/ Praha 2011 − Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 179 stran. Přílohy: 6 originálních maleb na plátně, kombinovaná technika. CD s inspiračním pedagogickým programem. Práce se zabývá tematickým protikladem Madony a Piety a způsobům jejich zobrazování ve výtvarné kultuře středověku. Cílem práce je zasadit teoretické kunsthistorické poznatky do kontextu výtvarné pedagogiky, ukázat možnosti a meze pedagogické práce s náboženskými tématy. V první části práce představuji koncept kulturního křesťanství, který zařazování náboženského tématu do školního prostředí legitimizuje a ukazuje, jakým způsobem se kulturní křesťanství promítá do rámcových vzdělávacích programů. Ve druhé části je zařazena uměleckohistorická studie mapující ikonografické typy Madon a Piet, vývoj zobrazování tématu ve středověké výtvarné kultuře je zde ilustrován na příkladu italského malířství 13. a 14. století. Z poznatků získaných teoretickým studiem vychází pedagogický projekt na dané téma určený studentům gymnázií. Výtvarné problémy, jimiž se projekt zabývá, autorka ověřuje ve vlastní výtvarné tvorbě. Přílohou práce je kvantitativní výzkum zjišťující postoje studentů gymnázií ke...
Organická kompozice v abstraktním malířství, literatuře a hudbě 20. století
Mücková, Kristýna ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Synecký, Jakub (oponent)
Magisterská diplomová práce "Organická kompozice v abstraktním malířství, literatuře a hudbě 20. století" si klade za cíl formou výkladu zmapovat postupný proces osvobozování výrazových prostředků v malířství, literatuře a hudbě 20. století. Popisuje emancipaci obrazu ze závislosti na předmětné podobě skutečnosti, konkrétně na Kandinského cestě k abstraktnímu expresionismu, v hudbě zmiňuje cestu Arnolda Schönberga k volné atonalitě a v literatuře techniku proudu vědomí Jamese Joyce. Druhá část práce se zabývá různými projevy organické kompozice po 2. světové válce - akční a informální malbou v USA a Evropě a její kvalitativní proměnou. Rámcově také představí hudební i literární paralelu organického principu řádu- aleatorickou hudbu Earla Browna a Johna Cagea a spontánní psaní Jacka Kerouacka. Zasazuje vybrané umělce do společensko-kulturního kontextu doby. Výsledkem je ucelený obraz vývoje organické kompozice ve 20. století, který může sloužit jako informační zdroj pro učitele. Didaktická část diplomové práce poukáže na možné využití tématu ve školním prostředí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.