Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 59 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Potravinové doplňky a výživa výkonnostních a profesionálních cyklistů
Bednář, Michal ; Šafránek, Jiří (vedoucí práce) ; Polášková, Marcela (oponent)
Název práce: Potravinové doplňky a výživa výkonnostních a profesionálních cyklistů. Cíle práce: Cílem mé práce je zjistit rozdíly v používání potravinových doplňků profesionálními a výkonnostními cyklisty. Zjišťovat budu také, jak se liší suplementace obou sledovaných skupin před výkonem, v jeho průběhu a po výkonu. Zaměřil jsem se též na to, kterým značkám suplementů dávají přednost profesionální cyklisté a které upřednostňují výkonnostní cyklisté. Samozřejmě jsem neopomenul porovnat pitný režim dotazovaných skupin. Metodika práce: Údaje jsem získával pomocí dotazníku, který jsem rozesílal e-mailem přes internet. S některými závodníky se pravidelně setkávám osobně, čehož jsem využil k přímému vyplnění dotazníku. V dotazníku byly použity jednoznačné a jednoduché otázky. Použitý dotazník je uveden níže v příloze. Většina z dotazovaných respondentů byli muži a věkové rozpětí bylo široké. Výsledky: Z výsledků vyplývá, že největší rozdíly mezi dotazovanými skupinami jsou v suplementaci před výkonem, v průběhu výkonu a po něm. Rozdíly jsou také v používaných značkách potravinových doplňků. Profesionální cyklisté získávají informace o suplementaci z jiných zdrojů než výkonnostní cyklisté. Profesionální cyklisté většinou využívají rad trenéra nebo čerpají ze zkušeností svých týmových kolegů. Výkonností...
Metodika telemarkového lyžování
Turek, Michael ; Polášková, Marcela (vedoucí práce) ; Jindra, Matouš (oponent)
Název práce: Metodika telemarkového lyžování Cíl práce: Cílem diplomové práce je tvorba výukového, metodicko-motivačního filmu, který bude obsahovat návrh metodiky výuky telemarkového lyžování. Metody práce: Při tvorbě diplomové práce byla použita kombinace metody kritické analýzy dokumentů a vlastních empirických zkušeností autora s telemarkovým lyžováním s metodou komparace vybraných poznatků, dále metody participantního a neparticipantního pozorování a při zpracování filmu kinematografická metoda. Práce je syntézou teoretického zkoumání a dynamické práce v terénu. Výsledky: V souladu s cílem diplomové práce byly vytvořeno výukové metodicko- motivační DVD, které kromě návrhu metodiky nastiňuje též historické aspekty a současné pojetí telemarkového lyžování. Textová část diplomové práce v teoretické části doplňuje DVD podrobnějšími informacemi z historie telemarku a informacemi o vybavení. Návrh metodiky výuky v textu koresponduje s obsahem DVD. Klíčová slova: telemark, metodika, oblouk, krok, náklek, postoj, volná pata
Individuální výuka lyžování předškolních dětí
Černá, Petra ; Matošková, Petra (vedoucí práce) ; Polášková, Marcela (oponent)
Title: Individual ski lesson of preschool children Targets: The target of diploma work is on base of observation the interaction of ski instructor or parent and pupil to show, which kind of ski lesson is more appropriate for preschool age. Method of diploma work: In this work I used attended observation and controlled conversation. During attended observation I have taken notices progress of ski lesson to my beforehand prepared table with fixed criterions (age of child, sort of teacher, duration of teaching lesson, length of slope, kind of terrain, teaching methods, way of snowplough practice, correction of mistakes, communication during teaching lesson). I used controlled conversation after the end of lesson and the conversation was led with parent of child and instructor. Controlled conversation was composed from open questions. During conversation I used questions regarding experience or behaviour, knowledge and perception. Result: Establishing of the first contact of a teacher and a child was performed only during instructor lesson. The instructor had to get child to his side. Between parent and child hasn't been first contact. During the lesson there was communication only between the teacher and the child. Instructor tried to communicate with child during whole lesson. The instructor used...
Vliv pravidelné pohybové aktivity na sebepojetí u žen
Polášková, Michaela ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce) ; Hrachovinová, Tamara (oponent)
Záměrem této práce je zkoumat v rámci sebepojetí žen jejich tělesné sebehodnocení a generalizovanou self-efficacy (vnímaná osobní účinnost), a to v souvislosti s pravidelnou pohybovou aktivitou, kterou tyto ženy provozují. Pro komplexnější uchopení tématu sebepojetí a sportu navíc sledujeme několik dalších proměnných: Body Mass Index (BMI), subjektivní sebevědomí, profesionální úroveň sportování a to, zda má žena děti. Teoretická část práce se zabývá konceptem sebepojetí se zaměřením na tělesné sebepojetí u žen a na self-efficacy ve sportu. Dále pojednává o vzájemném vztahu pohybu (těla) a psychiky. V empirické části práce jsme kvantitativním výzkumem na souboru 100 sportujících žen zjišťovali jejich tělesné sebehodnocení v souvislosti s typem pohybových aktivit, kterým se věnují. Zabývali jsme se také zjišťováním vztahu tělesného sebehodnocení, generalizované self-efficacy a dalších proměnných. Jako výzkumné metody jsme použili Profil tělesného sebehodnocení (PTS) a Dotazník obecné vlastní efektivity. z výsledků výzkumu na našem souboru vyplývá, že není statisticky významný rozdíl v tělesném sebehodnocení žen dle typu pohybových aktivit, které pravidelně vykonávají. Dále jsme zjistili statisticky významně vyšší tělesné sebehodnocení u profesionálně sportujících žen oproti ženám sportujícím...
Využití běžeckého lyžování ve výchovném procesu v DDŠ Vrchlabí
Marková, Zuzana ; Polášková, Marcela (vedoucí práce) ; Finková, Dana (oponent)
Název práce: Využití běžeckého lyžování ve výchovném procesu v DDŠ Vrchlabí. Cíl práce: Cílem bakalářské práce je vytvoření filmu, ve kterém zdokumentuji výuku běžeckého lyžování a s ní spojenou účast žáků Dětského domova se školou ve Vrchlabí na Zimních olympijských hrách pro DDŠ a VÚ. Metodika práce: Při tvorbě bakalářské práce byla použita metoda pozorování, řízeného rozhovoru a zpracování videozáznamů přípravných tréninků a průběhu účasti žáků DDŠ Vrchlabí na ZOH v běžeckém lyžování pro VÚ a DDŠ podle připraveného scénáře. Výsledky: Výsledný videodokument z lyžařského výcviku a ze ZOH pro DDŠ a VÚ ukazuje v první části v praxi použitý postup výuky běhu na lyžích. V druhé části zaznamenává průběh ZOH, jejich atmosféru a závodní disciplíny. Klíčová slova: běžecké lyžování, lyžařský výcvik, výchovné zařízení, porucha chování, videozáznam, socializace, výchovné působení
Prevence nehod a bezpečný pohyb na vodě v ČR
Tesařová, Kateřina ; Novotný, Petr (vedoucí práce) ; Polášková, Marcela (oponent)
Tato práce je zaměřena na možnosti prevence nehod a bezpečný pohyb v české vodní turistice ve srovnání s pokročilým preventivně-bezpečnostním systémem turisticko- horolezeckých aktivit alpských zemích. V práci se zabývám úrovní českého bezpečnostního systému, zjištěním počtu osob, kterých se týkají nehody a utonutí na našich řekách. Dále posuzuji, zda má na trhu v oblasti vodní turistiky a kanoistiky úspěch konkrétní typ publikace, jako prostředek ke zvýšení bezpečnosti a jaké další prostředky se využívají ke snížení počtu nehod. V hlavní části práce shrnuji, které subjekty se o problematiku zajímají a jakým způsobem se podílejí na zlepšování podmínek na vodě. V závěru práce navrhuji možnosti zvýšení bezpečnosti na českých vodních tocích. V práci používám následující metody: metoda indukce na základě dotazníků, metoda srovnávání zpracovaných výsledků z rozhovorů vybraných půjčoven a deskriptivní statistické metody v podobě grafických analýz. Bezpečnost na vodě se posouvá o malé krůčky vpřed. Na bezpečnosti svých klientů a vodáků se podílejí dokonce i půjčovny lodí, dále například sbor hasičů nebo kraje. Snad se blíží i doba, kdy se začnou stavět bezpečné jezy.
Rozdíly ve využívání doplňků sportovní výživy v tréninkové přípravě rychlostních kanoistů u nás a ve světě.
Šišpera, Ondřej ; Polášková, Marcela (vedoucí práce) ; Daďová, Klára (oponent)
Název práce: Rozdíly ve využívání doplňků sportovní výživy v tréninkové přípravě rychlostních kanoistů u nás a ve světě. Cíl práce: Porovnat rozdíly ve využívání doplňků sportovní výživy mezi zahraničními a českými vrcholovými rychlostními kanoisty. Metoda: Bylo provedeno grafické porovnání dat, zjištěných dotazníkovým šetřením u skupiny zahraničních a českých vrcholových rychlostních kanoistů, kajakářů a kajakářek. Výsledky Mezi českými a zahraničními rychlostními kanoisty nenacházíme rozdíl ve zvolených typech doplňků stravy. Obě skupiny užívají v prvé řadě vitaminy, antioxidanty (C, A, B, E, Q10, multivitaminy) a minerály (Mg, Ca, Zn, K, Fe, Na a multiminerály). Dále sportovní nápoje, sacharido - proteinové nápoje pro rychlejší regeneraci, látky pro podporu výkonu (kreatin, L- karnitin a inosin), větvené aminokyseliny (BCAA) a stimulanty (kombinace kofeinu, guarany a taurinu). Rozdíly mezi zahraničními a českými rychlostními kanoisty vidíme v tom, že volbu vhodných druhů a dávkování jednotlivých doplňků zahraniční rychlostní kanoisté v naprosté většině konzultují s odborníky na výživu, či trenéry, oproti českým závodníkům. Dále všichni zahraniční respondenti užívají doplňky stravy, na rozdíl od českých respondentů, z nichž část doplňky neužívá vůbec a k jejich vlivu na výkon i zdravotní...
Současné trendy výuky lyžování dětí
Drbohlavová, Jana ; Matošková, Petra (vedoucí práce) ; Polášková, Marcela (oponent)
Název práce: Současné trendy výuky lyžování dětí Cíle práce: Cílem práce bylo shromáždit dostupné výukové materiály, dokumenty, týkající se lyžování předškolních a mladších školních dětí. Metody práce: Jedná se o rešerši literatury na základě analýzy dokumentů. Výsledky práce: Ze získaných zdrojů vyplynulo, že výuku lyžování dětí předškolního věku a mladšího školního věku lze realizovat třemi rozdílnými způsoby, tedy lyžováním pod vedením rodičů, účastí na "povinném" lyžařském kurzu nebo placenou výukou v komerční lyžařské škole. Každou z těchto výuk charakterizují jak výhody, tak i nevýhody s ní spojené. Při výuce lyžování vedené rodiči je výhodou účast rodiče, kterou nejvíce ocení nejmladší děti v úplných začátcích. Je vhodná pro pozitivní motivaci k získávání dalších lyžařských dovedností. Nevýhodou lyžování s rodiči je možnost neprofesionálního pedagogického působení na dítě, které může vést až k demotivaci. Na školním lyžařském kurzu je výuka lyžování vedena školním pedagogem, podpořená profesionálním instruktorem, čímž je zajištěna kvalitní metodická posloupnost výuky. Výhodou je, že pedagog děti dlouhodobě zná a může volit individuální přístup. Další výhodou je, že s lyžařskými dovednostmi se setká i skupina nesportovních dětí, které by jinak nepřišly s lyžováním do styku. Obtíží této výuky...
Preparation and characterization of fibrous non-woven textile decorated by silver nanoparticles for water filtration
Peer, Petra ; Polášková, M. ; Mosnáček, J. ; Sedlařiková, J. ; Masař, M.
The environmentally friendly preparation of silver nanoparticles was proposed for the production of antibacterial non-woven textile used in water filtration. The silver nanoparticles were prepared by chemical reduction of silver nitrate using two environmentally friendly reducing agents, such as fructose or ascorbic acid. For comparison also commonly used reducing agent-sodium borohydride was used. The silver nanoparticles in various size and yield were produced by immersion of the plasma pre-treated polypropylene (PP) nonwoven textile in the colloidal solutions for different periods (35, 45 and 135 min). The morphology of the silver nanoparticles was characterized by SEM and EDX analysis. Additionally, the antibacterial activity of the silver decorated PP non-woven textile was evaluated by an agar diffusion test using both Gram-positive Staphylococcus Aureus and Gram-negative Escherichia coli. The results suggest that the type of the reducing agent has major effect both on the morphology of silver nanoparticles and the antibacterial activity.
Dependence of morphology of electrospun PVB nanofibres containing fumed silica on elasticity of the processed solutions
Peer, Petra ; Polášková, M. ; Filip, Petr
Application of various types of fumed silica gives a possibility to tailor a degree of hydrophilicity or hydrophobicity of the resulting electrospun nanofibrous mats where as a basic polymeric material is taken poly(vinyl butyral) (PVB) solved in methanol. Presence of fumed silica substantially changes viscoelastic attributes in comparison with the neat PVB solution.\nThe aim of this contribution is to compare morphological structures of the resulting electrospun mats generated from the solutions with presence and absence of various types of fumed silica differing in surface morphology, size and the specific surface area. This comparison is based on the rheological characteristics with the emphasis to elasticity of the pre-processed solutions. The differences in elasticity among fumed silica based solutions are indeed remarkable. The obtained results show that elasticity does not play a crucial role in creation and morphological aspects of the corresponding nanofibrous mats including fibres diameter.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 59 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Polášková, Marie
5 Polášková, Markéta
2 Polášková, Michaela
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.