Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj a současný stav digitalizace kin a kinodistribuce v ČR
Herzánová, Eva ; Oukropec, Petr (vedoucí práce) ; Pražský, Přemysl (oponent)
Cílem této práce je informovat čtenáře o vývoji a současné situaci v oblasti digitalizace kin a kinodistribuce v České republice. Práce stručně shrnuje vývoj pronikání digitalizace do filmového průmyslu, následně se podrobněji věnuje vývoji norem DCI a digitálních projekcí. Zdůrazňuje výhody a nevýhody, které digitalizace přináší producentům, distributorům i kinařům a zaměřuje se na důvody, kvůli kterým se digitalizace uskutečňuje v České republice později, než v okolních zemích, ale zato mnohem rychleji. Stručně shrnuje vývoj 3D filmů a jejich současnou pozici ve filmovém průmyslu. V poslední části se autorka snaží přiblížit současnou situaci distributorů a nastínit změny, které se s příchodem digitalizace kin a kinodistribuce nastanou.
Marketing postprodukčního studia
Novák, Petr ; Niubo, Jordi (vedoucí práce) ; Pražský, Přemysl (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá popisem fungování základních marketingových pravidel v prostředí a oboru postprodukce audiovizuálního obsahu. Definuje postprodukci nejčastěji jako následnou úpravu primárně natočeného materiálu a postprodukční studio především jako obchodní společnost, která se touto činností profesionálně zabývá.
Vývoj snímacích technologií
Vach, Tomáš ; Kopecký, Čestmír (vedoucí práce) ; Pražský, Přemysl (oponent)
Ve své práci se zaměřuji na porovnání výhod a nevýhod použití
Kino-distribuční formáty současnosti
Příkaská, Barbora ; Kopecký, Čestmír (vedoucí práce) ; Pražský, Přemysl (oponent)
Bakalářská práce Kino-distribuční formáty současnosti se zabývá aktuální fází stavu digitalizace v České republice. Snaží se popsat současný vztah mezi digitální a analogovou technologií, vyjmenovává jejich výhody, nevýhody a uvádí možnosti kombinace obou technologií v jednotlivých fázích výroby filmu. Popisuje technické parametry související s přechodem z analogové na digitální projekci a snaží se zjednodušeně popsat současné dostupné vybavení pro digitální kina. Uvádí postoj státu k této problematice. Snaží se také zmapovat aktuální nabídku digitálních kamer s vysokým rozlišením.
Pořady pro děti a mládež v České televizi
Kršáková, Lucia ; Sedláková, Magdalena (vedoucí práce) ; Pražský, Přemysl (oponent) ; Svoboda, Otakar (oponent)
Diplomová práce popisuje současné vysílání pro děti a mládež v České televizi a to jak po stránce výrobní a finanční tak i po stránce programové. Práce je rozdělena do několika kapitol. První kapitola se stručně věnuje historii České televize a je zde také zachycen letmý pohled do historie televizní tvorby pro děti. Druhá kapitola se týká nutnosti existence televizního vysílání pro děti a mládež z hlediska zákona. V další kapitole najdeme základní východiska tvorby pořadů pro děti a mládež v dnešní době. Předposlední kapitola popisuje nutnost údajů o diváckém ohlase a dále jsou zde informace o podílu pořadů pro děti a mládež na celkovém vysílání České televize. V závěru práce je zhodnocena současná situace v této oblasti a je zde popsán názor jak by měly pořady a schéma vysílání pro děti a mládež vypadat.
Výroba dokumentárního filmu
Vácha, Pavel ; Oukropec, Petr (vedoucí práce) ; Pražský, Přemysl (oponent)
Bakalářská práce pojednává o producentské stránce výroby dokumentárních filmů v současné době v České republice. S odkazem na historii rozděluje dokumenty dle typů a žánrů. V další části shrnuje nové formy výroby a distribuce.
Problematika realizace historického filmu v současnosti
Kalandrová, Pavlína ; Oukropec, Petr (vedoucí práce) ; Pražský, Přemysl (oponent)
Problematika realizace historického filmu v současném českém filmařském prostředí je sledována z hlediska filmologického, producentského a distribučního. Termín historický film je pojímán široce a zahrnuje v sobě jak podkategorii dobových filmů, jichž je většina, tak tzv. retro filmy. Vždy se počítá s míšením žánrů. Historický film je přítomen v dějinách české kinematografie od samého počátku, jeho společenský význam se mění podle politické situace. Významnými představiteli českého historického filmu velkých uměleckých a myšlenkových kvalit byl do osmdesátých let režisér František Vláčil a i v současnosti je scenárista Vladimír Körner. Přestože by se zdálo, že současná doba není realizacím historických filmů nakloněna, lze konstatovat, že vznikají průměrně dva ročně, jde ovšem v zahraničním kontextu o relativně malé projekty. Bývají koprodukovány Českou televizí. Jen některé ze současných historických filmů mají výrazné distribuční a komerční úspěchy (Tmavomodrý svět, Pelíšky). Problémovost realizace historických filmů v současnosti neleží v žánru historického filmu jako takovém, ale v dalších vrstvách jeho podžánrů a dále v tématu a náročnosti uměleckého ztvárnění. Možnost realizace nekomerčně pojatých, uměleckých historických filmů závisí na zlepšení systému státní podpory českého filmu.
Česká filmová pohádka z pohledu filmového producenta
Berčík, Pavel ; Pražský, Přemysl (vedoucí práce) ; Kallista, Jaromír (oponent)
V roce 1952 natočil režisér Bořivoj Zeman první významnou a dodnes veleúspěšnou pohádku Pyšná princezna a od té doby se pohádky staly zcela nedílnou a samozřejmou součástí české kinematografie. Tato diplomová práce ve své první části popisuje podmínky vzniku a výroby pohádek v období Československého státního filmu a analyzuje jejich postavení na trhu. Druhá část se zabývá vznikem filmových pohádek po roce 1989, opět zkoumá podmínky jejich výroby a to především s důrazem na vznik soukromého producentského sektoru. Poslední část pak porovnává závěry obou předchozích částí a zamýšlí se nad dnešní i budoucí úlohou filmové pohádky.
Problematika pojištění filmu
Kraslová, Vendula ; Kallista, Jaromír (vedoucí práce) ; Pražský, Přemysl (oponent)
Tato práce popisuje pojištění filmového natáčení obecně, co se na natáčení dá pojistit, co by určitě mělo být pojištěno, jaké možnosti pojišťovny v České Republice nabízí. Druhým důvodem, proč mne pojištění filmové produkce zaujalo, je má zkušenost ze stáže v Londýně. Byla jsem přítomna několika malým natáčení. I to nejmenší však nemůže být zahájeno bez potvrzení kompletní pojistky. V práci se tedy věnuji také pojištění filmového natáčení v zahraničí, především pak popisuji speciální pojištění Completion Bond, které se u nás moc nevyužívá, ale v zahraničí jde o naprosto běžný typ pojistky natáčení. V druhé částí mé práce pak vysvětluji jak funguje a na co se vztahuje pojistka školy, jak se na škole řeší pojistné události a uvést konkrétní případy. Představuji rovněž možnost, jak by studenti měli být sami pojištěni, aby předešli případným nepříjemnostem.
Prodej a distribuce českých filmů v zahraničí
Havas, David ; Kallista, Jaromír (vedoucí práce) ; Pražský, Přemysl (oponent)
Cílem této práce je informovat čtenáře o současném postavení českých snímků a jejich tvůrců na mezinárodním trhu. V první kapitole je pouze stručně nastíněn historický vývoj českého filmového exportu včetně činnosti vývozního úseku Československého film ? Filmexportu. Další kapitoly reflektují zahraniční povědomí o současné české kinematografii v kontrastu se současnými trendy v mezinárodní tvorbě. Poukazují přitom také na rozdílné strukturální a ekonomické postavení mezi západoevropskými filmy a snímky z bývalého východoevropského bloku. Ve finále se autor snaží prezentovat spolupráci s Českým filmovým centrem a sales agentem jako cestu, která může zefektivnit snahu nezávislého producenta prosadit jeho snímek do zahraniční distribuce, a poukazuje na mechanismy, jak by tato spolupráce měla fungovat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Pražský, Přemysl
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.