Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Historický film v současné evropské kine matografii z producentského hlediska
Kalandrová, Pavlína ; PRAŽSKÝ, Přemysl (vedoucí práce) ; BOBIŇSKI, Filip (oponent)
Žánr historického filmu slouží jako modelový příklad pro sledování problematiky developmentu a financování náročnějších filmových projektů v současné evropské kinematografii. Východiskem je domněnka, že historické filmy bývají většinou producentskými projekty, jelikož mají obchodní potenciál. V práci je představen žánr historického filmu z hlediska teoretického a filmově historického. Dále je vysvětlen pojem evropské kinematografické dílo a stručně představeny možnosti financování evropských koprodukčních filmů. Popíše se, co producent sleduje a ovlivňuje během své práce na vznikajícím historickém filmu. Získané poznatky jsou aplikovány na pěti menších případových studiích. Jejich součástí jsou i reflexe producentů. Výsledkem zkoumání je konstatování, že kvalita a uměleckost filmu jdou napříč žánry, stejně jako producentský či režisérský přístup k projektu. Točit artově zaměřené historické filmy je z finančního hlediska riskantnější, přitom jen tak je film jedinečný, může přežít desetiletí a mít skutečně celosvětový úspěch.
Problematika realizace historického filmu v současnosti
Kalandrová, Pavlína ; Oukropec, Petr (vedoucí práce) ; Pražský, Přemysl (oponent)
Problematika realizace historického filmu v současném českém filmařském prostředí je sledována z hlediska filmologického, producentského a distribučního. Termín historický film je pojímán široce a zahrnuje v sobě jak podkategorii dobových filmů, jichž je většina, tak tzv. retro filmy. Vždy se počítá s míšením žánrů. Historický film je přítomen v dějinách české kinematografie od samého počátku, jeho společenský význam se mění podle politické situace. Významnými představiteli českého historického filmu velkých uměleckých a myšlenkových kvalit byl do osmdesátých let režisér František Vláčil a i v současnosti je scenárista Vladimír Körner. Přestože by se zdálo, že současná doba není realizacím historických filmů nakloněna, lze konstatovat, že vznikají průměrně dva ročně, jde ovšem v zahraničním kontextu o relativně malé projekty. Bývají koprodukovány Českou televizí. Jen některé ze současných historických filmů mají výrazné distribuční a komerční úspěchy (Tmavomodrý svět, Pelíšky). Problémovost realizace historických filmů v současnosti neleží v žánru historického filmu jako takovém, ale v dalších vrstvách jeho podžánrů a dále v tématu a náročnosti uměleckého ztvárnění. Možnost realizace nekomerčně pojatých, uměleckých historických filmů závisí na zlepšení systému státní podpory českého filmu.

Viz též: podobná jména autorů
1 Kalandrová, Pavla
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.