Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 151 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti financování provozních nákladů středních škol
Moníková, Marie ; Marková, Jana (vedoucí práce) ; Mach, Václav (oponent)
Závěrečná bakalářská práce analyzuje finanční zdroje provozních nákladů středních škol. Teoretická část je věnována kompetencím zřizovatele při financování středních škol a kompetencím ředitele školy. Jsou zde vysvětleny odborné ekonomické pojmy z oblasti financování středního školství. Je zde popsán průběh sestavování rozpočtu, shrnuty finanční toky a vysvětlena problematika daně z přidané hodnoty. Výzkumná část závěrečné práce vychází z provedeného dotazníkového šetření. V dotazníkovém šetření jsem zjišťovala, zda školy využívají k financování všechny dostupné zdroje, zda mají příjmy v hlavní činnosti, zda provozují doplňkovou činnost a v jakých oborech, zda jsou školy plátci daně z přidané hodnoty. Dotazníkové šetření bylo uskutečněno v rámci náhodně oslovených středních škol, zřizovaných krajem. Praktická část výzkumného šetření přináší informace o problémech, se kterými se školy v oblasti financování setkávají. Závěrečná práce podává přehled o přidělování finančních prostředků středním školám a vysvětluje možnosti získávání finančních prostředků pro střední školy.
Evropská migrační politika : Jsou přechodná období potřebná?
Redlová, Lucie ; Tegze, Miron (vedoucí práce) ; Marková, Jana (oponent)
Práce se zabývá opodstatněností použití přechodných období na volný pohyb pracovníků v případě tzv. "Východního" rozšíření. Analýza dopadu rozšíření na pracovní trhy původních členských států naznačuje, že migrace za prací není tak velká, jak se očekávalo. Ke stejným závěrům došly i studie založené na ekonometrických modelech či průzkumech veřejného mínění. V práci shrnu teoretické přístupy k migraci a migrační pohyby v Evropě v historii. V další části přiblížím společnou migrační politiku Evropské unie. Další kapitoly se zabývají rozšířením - zkušenostmi z minulých rozšíření (vstup Řecka, Portugalska a Španělska), Východním rozšířením i nedávným vstupem Rumunska a Bulharska do Unie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Ředitel školy v roli projektového manažera
Lokajová, Iva ; Marková, Jana (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
NÁZEV: Ředitel školy v roli projektového manažera AUTOR: Mgr. Bc. Iva Lokajová KATEDRA Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr. Jana Marková ABSTRAKT: Diplomová práce "Ředitel školy v roli projektového manažera" se zaměřuje na problematiku projektového řízení ve školství. Zpracované téma by mělo pomoci zejména začínajícím ředitelům škol v základní orientaci v oblasti projektového řízení. Vysvětluje základní pojmy projektového řízení a zabývá se popisem forem a metod projektového řízení. Objasňuje základní úkoly, činnosti a kompetence projektového manažera ve školství. Výzkumná část se snaží zmapovat doposud příliš neprobádanou oblast projektového řízení u ředitelů základních a mateřských škol, analyzovat a zviditelnit potřeby ředitelů škol v této oblasti. Ze závěrů vyplývá, že ačkoliv si zejména základní školy uvědomují přínos zapojení do projektů pro školu, jejich podpora je v této oblasti nedostačující. Diplomová práce přináší návrhy opatření, které by mohly sloužit k lepší podpoře projektových manažerů ve školství.
Úroveň právního vědomí řídících pracovníků škol a školských zařízení
Smutný, Lukáš ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Marková, Jana (oponent)
NÁZEV: Právní vědomí řídících pracovníků základních škol v Moravskoslezském kraji a jejich orientace v základních právních předpisech v oblasti školství AUTOR: Ing. Lukáš Smutný KATEDRA (ÚSTAV): Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr. Jindřich Kitzberger ABSTRAKT: Bakalářská práce na téma Právní vědomí řídících pracovníků základních škol v Moravskoslezském kraji a jejich orientace v základních právních předpisech v oblasti školství zkoumá úroveň právního vědomí ředitelů základních škol, a to ověřením jejich orientace ve školském zákoně a zákoně o pedagogických pracovnících. Teoretická část shrnuje základní teoretické informace, ze kterých následně vychází praktická část práce, jejíž cíl vyúsťuje ve výzkumné problematice dvou hypotéz, zda je úroveň právního vědomí řídících pracovníků základních škol závislá na délce řídící praxe či kvantitě absolvovaných vzdělávacích seminářů-kurzů v oblasti legislativy a srovnání této úrovně s ohledem na úplnost řízené školy. Práce analyzuje systém dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, mapuje nejvýraznější instituce v této oblasti v Moravskoslezském kraji a navrhuje ekvivalentní model dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Těžištěm praktické části jsou výsledky dotazníkového šetření, průzkumu, anonymních testů v podobě uzavřených a otevřených otázek...
Právní (i jiné) aspekty vztahu zřizovatelů a ředitelů základních škol
Parmová, Kateřina ; Marková, Jana (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
1 ABSTRAKT Předkládaná bakalářská práce mapuje vztah mezi zřizovatelem a ředitelem základní školy. Zaměřuje se na ředitele základních škol, které jsou součástí regionálního školství, mají formu příspěvkové organizace a jsou zřizovány krajem, obcí nebo dobrovolným svazkem obcí. Práce si klade za cíl provést na základě relevantních zdrojů vymezení jednotlivých právních i jiných aspektů, které formují vztah mezi zřizovatelem a ředitelem základní školy a na základě výzkumného šetření prováděného technikou dotazování zjistit, jaká jsou současná problémová místa v tomto vztahu a jak se tyto liší v závislosti na typu zřizovatele. V teoretické části jsou objasněny základní pojmy související s danou problematikou, jsou představeny dva pohledy na vztah zřizovatel - ředitel. Tím prvním jsou povinnosti ředitele, jako nejvyššího vedoucího pracovníka řídícího organizaci, vůči zřizovateli. Tím druhým je přímý vztah zřizovatele k osobě ředitele školy. V experimentální části jsou ověřeny výzkumné předpoklady týkající se zkoumaných aspektů vztahu. Pro ověření výzkumných předpokladů byla zvolena metoda kvantitativního výzkumu a jako výzkumný nástroj byl použit dotazník. Jako výzkumný vzorek byly vybrány stratifikovaným výběrem obce I., II. a III. typu a kraje, které zřizují minimálně jednu školu se zařazením oboru vzdělávání...
ICT a její využívání při práci vedoucí zařízení školního stravování
Ouředníková, Božena ; Marková, Jana (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Bakalářská práce na téma ICT a její využívání při práci vedoucí zařízení školního stravování se v teoretické části zabývá historií, výběrem specifických programů, jejich rozvojem a získáváním odborných znalostí vedoucích zařízení školního stravování s informační komunikační technologií. Charakteristika vedoucí školního stravování vyzdvihuje její profesní růst v oblasti financování provozu školního stravování. Zpracovávání rozsáhlé administrativní agendy pomocí ICT přináší úsporu času v její manažerské pozici. ICT je nezbytným nástrojem při interní i externí komunikaci v celé oblasti stravování. Její schopnost zdokonalovat se v moderních informačních technologiích, získávat nové informace je vnímána jako celoživotní vzdělávání. Výzkumná část se zabývá strukturou respondentů, jejich spokojeností s používaným softwarem a schopností využívat internet a jiné informační technologie při své práci, což vede ke zkvalitnění služeb a přispívá k úspoře času v pracovní době vedoucí školního stravování v různých typech zařízení v České republice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 151 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
40 MARKOVÁ, Jana
5 MARKOVÁ, Jaroslava
2 MARKOVÁ, Jiřina
5 Marková, Jaroslava
1 Marková, Jindřiška
7 Marková, Jitka
3 Marková, Johana
1 Marková, Josefína
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.