Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Animace automatů
Schejbal, Jiří ; Holan, Tomáš (oponent) ; Kryl, Rudolf (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvoření grafického prostředí pro studování konečných automatů. Pro snazší tvorbu této aplikace byla vytvořena knihovna komponent vhodná pro tvorbu aplikací zobrazující konečné automaty. Součástí práce je také definice množiny operací nad konečnými automaty, ze kterých lze sestavit většinu konstruktivních důkazů tvrzení o konečných automatech, a jejich implementace v prostředí pomocí vestavěného skriptovacího jazyka. Práce navíc podává návody jak lze jednoduše knihovnu i skriptovací jazyk rozšiřovat.
Webová aplikace pro komunikaci mezi učiteli a studenty
Horký, Vojtěch ; Holan, Tomáš (oponent) ; Kryl, Rudolf (vedoucí práce)
V r ámci práace bude vytvo řen softwarov ý náastoj Lakmus pro usnadn ění komunikace mezi učiteli a jejich žáky i mezi žáky navzájem. N ástroj bude vytvořen tak, aby byl snadno kon gurovatelný a roz šiřiteln ý o nové funce.
Řízení virtuálních lidí ve velkých virtuálních světech
Brom, Cyril ; Kryl, Rudolf (vedoucí práce) ; Neruda, Roman (oponent) ; Kelemen, Jozef (oponent)
Tato práce pojednává o řízení virtuálních lidí s komplexním chováním ve velkých virtuálních světech. Představuje původní representaci ISMA, která slouží pro popis toho, co a jak mohou virtuální lidé ve svém prostředí provádět, a algoritmus SGHRP, jenž řeší, jak na základě popisu v ISMA generovat konkrétní akce. Od jiných podobných přístupů se ISMA a S-GHRP liší právě v tom, že jsou zaměřeny na popis velkých světů a řízení virtuálních lidí se složitým chováním. Mezi nejdůležitější vlastnosti representace a algoritmu patří to, že (1) umožňují nahrávat do simulace nové komponenty (akce, objety, místa) jako plug-iny, přičemž virtuální lidé se na ně dokáží okamžitě adaptovat bez potřeby mechanismu strojového učení, (2) umožňují automatické pozvolné zjednodušování simulace v místech, které jsou v daný okamžik mimo střed dění, pomocí tzv. level-of-detail techniky pro chování a prostor, (3) pracují s tzv. přechodným chováním. ISMA a S-GHRP vychází z percepční teorie afordancí J. J. Gibsona a aparátu praktického rozhodování M. E. Bratmana. Vedle vlastního představení ISMA a SGHRP jsou v práci rovněž popsány jejich dvě prototypové implementace.
Podpora pro zpřístupnění aplikací nevidomým a zrakově handicapovaným
Ficek, Michal ; Holan, Tomáš (oponent) ; Kryl, Rudolf (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je shrnout poznatky o přístupnosti softwarových aplikací a představit vlastní praktickou implementaci nástroje pro testování přístupnosti - JAWS Accessibility Explorer. Práce vymezuje pojem přístupná aplikace: uvádí souvislosti, které ovlivňují využití aplikací za pomoci kompenzačního software pro nevidomé a slabozraké na platformě Windows. Jsou představeny současné metody pro zpřístupnění aplikací - rozhraní pro přístupnost. Součástí práce je klasikace, popis a srovnání nejpoužívanějších odečítačů obrazovky a přehled nástrojů pro testování přístupnosti. V druhé polovině práce je popsána praktická implementace nástroje využívajícího ojedinělou koncepci testování přístupnosti, založenou na automatizovaném zjišťování informací z testované aplikace pomocí odečítače obrazovky JAWS a jejich následném vyhodnocení.
Prostředí pro animaci algoritmů - interpret a řízení animace
Římský, Pavel ; Holan, Tomáš (oponent) ; Kryl, Rudolf (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o některých hlavních komponentách softwarového projektu AAnim. Projekt AAnim je prostředí (vytvořené v jazyce Java) pro vizualizaci algoritmů, které umožňuje psát vlastní programy v pseudokódu (jazyk AL), krokovat je, nastavovat breakpointy, sledovat hodnoty proměnných pomocí tabulky i pomocí obrázku, měnit hodnoty proměnných za běhu algoritmu a ukazovat průběh výpočtu konkrétních algoritmů ve speciálním panelu (tzv. animátoru). Hlavní důraz byl kladen na snadnou rozšiřitelnost - jazyk AL lze rozšiřovat o nové funkce, procedury a datové typy (pomocí tzv. modulů), lze přidávat nové zobrazovače proměnných a animátory. Tato práce pojednává o správci modulů, interpretu, řízení animace, editoru kódu, hlavních aspektech GUI a shrnuje zkušenosti autora nabyté při tvorbě tohoto projektu.
Adaptivní agenti a emoce
Kadlec, Rudolf ; Kryl, Rudolf (oponent) ; Brom, Cyril (vedoucí práce)
Tato práce zkoumá možný přinos emocí pro autonomní adaptivní agenty pracující v prostředích podobných skutečnému světu. Emoce u živých organismů vznikly jako jeden z mechanismů adaptace na okolní prostředí a je proto na místě klást si otázku zda by se jim podobné mechanismy nedaly přenést i do modelů autonomních agentů. V rámci práce byl implementován model etologicky inspirovaného agenta používajícího algoritmus zpětnovazebního učení. Emoce v něm ovlivňují vyvážení mezi průzkumem nových strategií a využíváním strategií již známých (tzv. "explore/exploit problem"). Negativní emocionální hodnocení současného počínání vede ke změně strategie výběru akcí. V některých typech prostředí dosahovala emocionální varianta agenta lepších výsledků než neemocionální, v jiných se ale očekávání nepotvrdila. Nestabilita výsledků je pravděpodobně zapříčiněna neoptimální parametrizací celého modelu.
Prostředí pro animaci algoritmů - překladač a práce s daty
Štěpán, Petr ; Holan, Tomáš (oponent) ; Kryl, Rudolf (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje některé z hlavních komponent softwarového díla AAnim. Program AAnim poskytuje prostředí pro prohlížení a vývoj vlastních programů v jednoduchém, Pascalu podobném jazyku AL. Programy v AL mohou být krokovány, lze zobrazovat i měnit hodnoty jejich proměnných pomocí tabulky proměnných i pomocí pokročilejších zobrazovačů a editoru typu. Specializovanější animaci prováděného programu obstarávají vizualizační moduly, tzv. animátory. K algoritmu lze z prostředí AAnimu vytvořit a dále používat a spravovat pojmenovaná vstupní data (vstupní sady proměnných) a konfigurace animátoru. AAnim je rozšiřitelný o moduly, které přidávají do AL nové typy, funkce a procedury, a animátory. V této práci jsou popsány tyto hlavní součásti AAnimu: překladač, jednotná správa dat algoritmu, editory a zobrazovače typu a animátory.
Animaci algoritmů vnějšího třídění
Louženský, Zdeněk ; Kryl, Rudolf (vedoucí práce) ; Kučera, Luděk (oponent)
Tato bakalářská práce popisuje hlavní komponenty softwarového díla Animator. Program Animator umožňuje uživatelům studovat algoritmy vnějšího třídění. Uživatelé mohou algoritmy trasovat nebo je nechat animovat a pozorovat pásky s tříděnými prvky pomocí různorodě zaměřených pohledů také nazývaných zobrazení. Průběh algoritmu mohou ovlivňovat přenastavováním hodnot proměnných nebo změnou prvků uložených na páskách. Také se mohou zaměřit na zkoumání efektivity algoritmu pomocí statistik, které jsou v průběhu třídění shromažďovány. Animator je dále možné rozšřovat o nové algoritmy a obohacovat o nové pohledy na pásky s tříděnými prvky.
JAWS framework pro ozvučování nestandardních aplikací
Ficek, Michal ; Kryl, Rudolf (oponent) ; Cejnar, Pavel (vedoucí práce)
Aplikace JAWS (www.freedomscienti c.com) je schopná zpřístupnit ovládání počítače nevidomým uživatelů. Aplikace s grafi ckými ovládacími prvky nahrazujícími standardní ovládací prvky Windows nebo aplikace, jež nemají plnou podporu ovládání z klávesnice, musí být dozvučeny přes skriptovací jazyk JAWS. V této práci popisujeme vytváření skriptu pro vybranou nestandardní aplikaci a analyzujeme, které části skriptu je možné generovat automaticky. Zároveň představujeme aplikaci JAWS framework, včetně návodu na použití, programátorské dokumentace a diskuze řešení vzhledem k specifi kaci projektu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.