Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  předchozí11 - 16  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Molecular Simulations of Surfaces of Aqueous Solutions
Vácha, Robert ; Jungwirth, Pavel (vedoucí práce) ; Kolafa, Jiří (oponent) ; Barvík, Ivan (oponent)
This thesis consists of 18 papers, in which we investigated the behavior of molecules and ions at aqueous interfaces by means of molecular dynamics (MD) simulations. We started our simulations with the surface of neat water, where we investigated the behavior of hydronium and hydroxide ions, i.e., the products of autolysis of water that are of 10�7M concentration in pure water. The results, ranging from ab initio high level calculations on water clusters and ab initio dynamics on small systems to statistically converged classical molecular dynamics simulations are mutually consistent47,48,50. The observed surface adsorption of hydronium is also consistent with the surface selective spectroscopy experiments (VSFG, SHG, PES)45,51,55{59, surface tension measurements60, and with _-potential measurements of acidic solutions62,63. The spectroscopy and surface tension experiments are also in agreement with the weak surface repulsion/non-accumulation of hydroxide observed in our simulations. However, there are macroscopic measurements, such as higher pH electrophoretic mobility measurements, titration of oil emulsions, and thin _lm stability experiments that indicate a negative charge on air/water and oil/water interfaces 61{71. Even though these experiments do not directly reveal the chemical nature or...
Specifika marketingového výzkumu u dětí
Čepek, Michal ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Kolafa, Jan (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku etičnosti marketingových výzkumů prováděných s dětskými respondenty. V dnešní době je ochrana dětí ožehavým tématem, proto by odvětví výzkumu trhu mělo používat jen takové metody, které rodiče tolerují a nepovažují je za nebezpečí pro své děti. Pro zachování etičnosti výzkumu trhu vydávají oborové asociace na globální i lokální úrovni etické kodexy. Stanovují však jen základní, obecné předpisy, ale nevěnují se již jednotlivým výzkumným metodám a technikám. Cílem diplomové práce je identifikovat konkrétní metody marketingového výzkumu, které jsou v rozporu s vnímáním etičnosti výzkumů ze strany rodičů. Zjištěné výsledky by měly motivovat výzkumné agentury k omezení používání takových metod, případně je upravit tak, aby nevyvolávaly tolik kontroverze mezi laickou veřejností. Pro identifikaci neeticky vnímaných metod výzkumu trhu byl proveden autorův vlastní kvantitativní výzkum za pomoci dotazníkového šetření mezi cílovou skupinou rodičů školou povinných dětí. Výzkum odhalil 5 metod, které jsou považovány rodiči za přijatelné -- jedná se o ochutnávku produktů, metodu pozorování, produktový test, eye-tracking a test komunikace. U těchto 5 metod marketingového výzkumu existuje jen minimální riziko ohrožení prestiže celého odvětví výzkumu trhu při jejich nezměněném používání. Výzkum dále odhalil dvě metody, které rodiče považují za neetické: terénní experiment a online diskusní skupiny. Tyto metody mohou být při otevřené komunikaci s rodiči nadále používány, je potřeba však dbát na to, aby rodiče detailně rozuměli použité metodologii výzkumu. Poslední identifikovanou skupinou jsou silně neeticky až nelegálně vnímané metody a techniky výzkumu trhu. Jedná se o výzkumy za pomoci neuromarketingu, netnografie a geolokace. Tyto výzkumné metody představují vysoké riziko pro kladné vnímání odvětví výzkumu trhu; u všech tří metod méně než čtvrtina respondentů dotazníkového šetření souhlasí s jejich používáním a zároveň více než 25 % dotázaných se domnívá, že se jedná o nelegální postupy. V případě neuromarketingu a jeho využití při výzkumu dětí je vhodné nejprve rodiče detailně seznámit s principem metody a nejlépe za přítomnosti lékaře je ujistit o její naprosté bezpečnosti. Co se týče netnografie, tato technika výzkumu trhu je sice respondenty ohodnocena velmi negativně (50 % dotázaných ji považuje za nemorální a 27 % za nelegální), na druhou stranu se však jedná o jednu z technik pozorování, její využití v praxi nemusí nikdo z laické veřejnosti zaznamenat. Její využití tak není potřeba významně regulovat. Jako nejvíce kontroverzní výzkumnou metodu ve spojení s výzkumem dětí pak studie odhalila geolokaci, s níž nesouhlasí 93 % respondentů. Tato metoda by se tak neměla raději v komerční praxi vůbec používat, neboť je s ní spojeno příliš velké riziko poškození prestiže odvětví marketingového výzkumu.
Simulace transportu hmoty v replikách pórovitých látek pro účely odhadu jejich efektivních transportních vlastností
Čapek, P. ; Veselý, M. ; Kolafa, J. ; Hejtmánek, Vladimír ; Brabec, Libor
Účelem této práce bylo vypočítat efektivní transportní vlastnosti replik pórovitých látek a výsledek porovnat s experimentálními hodnotami.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   předchozí11 - 16  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Kolafa, Jan
2 Kolafa, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.