Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza trhu kávy v České republice a na Slovensku na základě dat z maloobchodního auditu
Kolářová, Zuzana ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Čepek, Michal (oponent)
Cílem diplomové práce je komplexní analýza trhu kávy v České republice a na Slovensku na základě dat z maloobchodního auditu. Analýza poskytuje jak přehled o vývoji této dynamické kategorie, tak nabízí srovnání situace v obou zemích. V práci postupuji od historického vývoje trhu po ten aktuální z hlediska jeho velikosti, trendů a struktury. Dále se zaměřuji na promoční významnost kategorie kávy a sezónnost jejích prodejů. Rovněž uvádím nejprodávanější výrobce a značky, analyzuji vývoj oblíbenosti privátních značek v kategorii kávy a významnost jednotlivých prodejních kanálů. Zaměřuji se i na regionální strukturu prodejů kávy, její segmenty a cenový vývoj. Závěrem práce je ucelený pohled na strukturu a vývoj trhu kávy v obou zemích a uvedení jejich společných znaků a odlišností.
Specifika marketingového výzkumu u dětí
Čepek, Michal ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Kolafa, Jan (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku etičnosti marketingových výzkumů prováděných s dětskými respondenty. V dnešní době je ochrana dětí ožehavým tématem, proto by odvětví výzkumu trhu mělo používat jen takové metody, které rodiče tolerují a nepovažují je za nebezpečí pro své děti. Pro zachování etičnosti výzkumu trhu vydávají oborové asociace na globální i lokální úrovni etické kodexy. Stanovují však jen základní, obecné předpisy, ale nevěnují se již jednotlivým výzkumným metodám a technikám. Cílem diplomové práce je identifikovat konkrétní metody marketingového výzkumu, které jsou v rozporu s vnímáním etičnosti výzkumů ze strany rodičů. Zjištěné výsledky by měly motivovat výzkumné agentury k omezení používání takových metod, případně je upravit tak, aby nevyvolávaly tolik kontroverze mezi laickou veřejností. Pro identifikaci neeticky vnímaných metod výzkumu trhu byl proveden autorův vlastní kvantitativní výzkum za pomoci dotazníkového šetření mezi cílovou skupinou rodičů školou povinných dětí. Výzkum odhalil 5 metod, které jsou považovány rodiči za přijatelné -- jedná se o ochutnávku produktů, metodu pozorování, produktový test, eye-tracking a test komunikace. U těchto 5 metod marketingového výzkumu existuje jen minimální riziko ohrožení prestiže celého odvětví výzkumu trhu při jejich nezměněném používání. Výzkum dále odhalil dvě metody, které rodiče považují za neetické: terénní experiment a online diskusní skupiny. Tyto metody mohou být při otevřené komunikaci s rodiči nadále používány, je potřeba však dbát na to, aby rodiče detailně rozuměli použité metodologii výzkumu. Poslední identifikovanou skupinou jsou silně neeticky až nelegálně vnímané metody a techniky výzkumu trhu. Jedná se o výzkumy za pomoci neuromarketingu, netnografie a geolokace. Tyto výzkumné metody představují vysoké riziko pro kladné vnímání odvětví výzkumu trhu; u všech tří metod méně než čtvrtina respondentů dotazníkového šetření souhlasí s jejich používáním a zároveň více než 25 % dotázaných se domnívá, že se jedná o nelegální postupy. V případě neuromarketingu a jeho využití při výzkumu dětí je vhodné nejprve rodiče detailně seznámit s principem metody a nejlépe za přítomnosti lékaře je ujistit o její naprosté bezpečnosti. Co se týče netnografie, tato technika výzkumu trhu je sice respondenty ohodnocena velmi negativně (50 % dotázaných ji považuje za nemorální a 27 % za nelegální), na druhou stranu se však jedná o jednu z technik pozorování, její využití v praxi nemusí nikdo z laické veřejnosti zaznamenat. Její využití tak není potřeba významně regulovat. Jako nejvíce kontroverzní výzkumnou metodu ve spojení s výzkumem dětí pak studie odhalila geolokaci, s níž nesouhlasí 93 % respondentů. Tato metoda by se tak neměla raději v komerční praxi vůbec používat, neboť je s ní spojeno příliš velké riziko poškození prestiže odvětví marketingového výzkumu.
Perspektivy členství Islandu v Evropské unii v kontextu ekonomické krize
Čepek, Michal ; Stuchlíková, Zuzana (vedoucí práce) ; Tunkrová, Věra (oponent)
Bakalářská práce se zabývá perspektivami členství Islandu v Evropské unii po hluboké systemické finanční krizi, která zemi zasáhla v druhé polovině roku 2008. Následující léto islandská vláda podala poprvé v historii přihlášku do Evropské unie. Island je však znám jako země dlouhodobě odmítající politickou integraci se zeměmi kontinentální Evropy, bránící si svou nezávislost a omezující svou zahraniční politiku na obchodní styky. Práce si klade dva hlavní cíle. Zaprvé se pokusí odpovědět na otázku, zda Island nakonec do EU vstoupí či nikoliv. Konečné slovo totiž budou mít při ratifikaci přístupové smlouvy v národním referendu samotní občané. Druhým cílem je snaha zhodnotit výhody a nevýhody přijetí eura pro Island, neboť to byl jeden ze stěžejních argumentů pro-evropsky nakloněných Islanďanů.

Viz též: podobná jména autorů
1 Cepek, Martin
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.