Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nadaní žáci v geografii
Růžičková, Zuzana ; Řezníčková, Dana (vedoucí práce) ; Kühnlová, Hana (oponent)
Diplomová práce je prvotním vstupem do problematiky nadaných žáků v geografii. Hlavním cílem práce je definovat nadaného žáka v geografii v gymnaziálním věku. Široké mezioborové téma je dále zúženo do dílčích výzkumných otázek. Před vlastním výzkumem jsou diskutovány základní teoretické přístupy k definici nadání obecně a k definici nadání v geografii. Vlastní výzkum je realizován prostřednictvím obsahového hodnocení otázek Mezinárodní geografické olympiády a strukturovaných řízených rozhovorů. Otázky Mezinárodní geografické olympiády jsou obsahově hodnoceny na základě vlastního strukturovaného hodnocení a jsou srovnány s požadavky maturitní zkoušky ze zeměpisu. Odpovědi získané při řízených rozhovorech jsou organizovány a interpretovány pomocí rámcové analýzy. Navzdory určitým problémům při získávání dat a jejich analýze jsou v závěru práce definovány hlavní znaky nadaného žáka v geografii v gymnaziálním věku.
Význam školy pro rozvoj a formování regionální a lokální identity - případová studie okresu Tábor
Mrázková, Anna ; Kučerová, Silvie Rita (vedoucí práce) ; Kühnlová, Hana (oponent)
Reforma školských dokumentů, současné změny ve společnosti i bližší spolupráce s obcí jako nejčastějším zřizovatelem poskytují školám možnost věnovat se dříve méně obvyklým tématům a také s nimi nově pracovat. Škola jako taková nyní nepředstavuje pouze místo vzdělávání, je to znovu také významný prvek kulturního a společenského života obce. Na základě těchto změn se dostává stále více do popředí také možnost školy formovat a posilovat vztah žáků i místních obyvatel k obci a blízkým místům, tedy možnost školy a jednotlivých pedagogů formovat a posilovat územní identitu. Tato diplomová práce si proto klade za cíl analyzovat specifické přístupy učitelů k výuce územní identity i k posilování tohoto typu identity "vně" školy. Pro výzkum jsme zvolili 3 málotřídní školy v okrese Tábor. V rámci nich analyzujeme z hlediska sledovaného tématu ŠVP, prostřednictvím hloubkových rozhovorů s učiteli dále analyzujeme zamýšlené kurikulum týkající se územní identity a na základě pozorování v hodinách zjišťujeme tématicky zaměřené kurikulum realizované. Klíčová slova: územní identita, složky územní identity, málotřídní škola, kurikulární dokumenty
Hodnocení regionálních učebnic vydaných v Česku po roce 1990. Ukázka tvorby pracovní učebnice o Krnovsku
Pitelková, Petra ; Kühnlová, Hana (vedoucí práce) ; Kučerová, Silvie Rita (oponent)
Diplomová práce "Hodnocení regionálních učebnic vydaných v Česku po roce 1990. Ukázka tvorby pracovní učebnice o Krnovsku" je zaměřena na problematiku poznávání místního regionu, která představuje z pohledu geografického vzdělávání značný a dosud nevyužitý potenciál. První část objasňuje na základě dostupné odborné literatury pojem místní region a jeho vymezení, následuje zakotvení výuky místního regionu v Rámcových vzdělávacích programech a v zahraničních kurikulech. Ve čtvrté a páté kapitole je nastíněna koncepce poznávání místního regionu a tvorby regionální učebnice. Sbírka regionálních učebnic školského zařízení Lipka v Brně se stala předmětem kvantitativního a kvalitativního výzkumu, podkladu pro hodnocení vybraných učebnic. Závěrečná část diplomové práce je jejím těžištěm. Na základě svého studia, hodnocení regionálních učebnic a zkušeností z praxe autorka vytvořila kapitolu připravované učebnice o Krnovsku.
Další vzdělávání gymnaziálních učitelů geografie v Karlovarském kraji
Fenklová, Eva ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Kühnlová, Hana (oponent)
Diplomová práce se věnuje dalšímu vzdělávání gymnaziálních učitelů geografie v Karlovarském kraji. Problematika byla podrobně studována prostřednictvím provedeného kvalitativního výzkumu formou mnohonásobné případové studie - kvalitativní analýzy polostrukturovaných rozhovorů s osobami, které mají úzkou souvislost s dalším vzděláváním ve zkoumaném území. Realizovaný kvalitativní výzkum přináší širokou škálu dat týkajících se přístupu vedení škol a samotných gymnaziálních učitelů geografie k dalšímu vzdělávání, možností dalšího vzdělávání v Karlovarském kraji i následného transferu jeho výsledků do výuky geografie. Na základě dat získaných od dotčených osob byl vytvořen návrh na možné rozšíření nabídky dalšího vzdělávání gymnaziálních učitelů geografie v Karlovarském kraji, který představuje podnět pro zvýšení kvality výuky geografie na gymnáziích v kraji.
Analýza výuky geografie ve vyšším sekundárním vzdělávání ve Spolkové republice Německo
Jindřichová, Eliška ; Řezníčková, Dana (vedoucí práce) ; Kühnlová, Hana (oponent)
Název práce: Analýza výuky geografie ve vyšším sekundárním vzdělávání ve spolkové republice Německo Autor: Bc. Eliška Jindřichová Katedra: Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje Vedoucí práce: RNDr. Dana Řezníčková, Ph. D. Diplomová práce je zaměřena na analýzu německé vzdělávací koncepce výukového předmětu geografie na vzdělávací úrovni ISCED 3. Cílem diplomové práce je odpovědět na základní koncepční otázky: Za jakých podmínek probíhá výuka geografie? Jakým způsobem probíhá výuka geografie? S jakými očekávanými efekty probíhá výuka geografie? V návaznosti na hlavní cíle je v diplomové práci popsáno postavení předmětu geografie a možnosti mezipředmětové spolupráce. Důraz je kladen na analýzu formy a obsahu cílů výuky a formulace geografických dovedností. Důležitou součástí práce je popis hodnocení průběhu a výsledků výuky geografie. Základní metodou pro získání relevantních údajů je obsahová analýza kurikulárních dokumentů jednotlivých spolkových zemí. Výsledkem práce je soubor vyplněných záznamových archů. Na základě zvolené metody sběru a vyhodnocení dat jsem získala odpovědi na všechny tři základní koncepční otázky a výsledné údaje jsem porovnala s českou vzdělávací koncepcí. Klíčová slova: výuka geografie, školský systém v Německu, kurikulární dokumenty, obsahová analýza, 13
Revitalizace průmyslového objektu Školní geografický projekt
Pitelková, Petra ; Marada, Miroslav (oponent) ; Kühnlová, Hana (vedoucí práce)
Bakalářská práce "Revitalizace průmyslového objektu: školní geografický projekt" je rozdělena do dvou částí. Teoretická část bakalářské práce pojednává o problematice kritického myšlení a projektové výuky. V rámci této části bylo provedeno dotazníkové šetření u 11 vyučujících zeměpisu, jehož cílem bylo zjistit využívání projektové výuky a metod kritického myšlení na základních a středních školách v Krnově. V tvůrčí části je představen "Projekt Karnola 2020", který je navržen pro žáky druhého stupně základní školy a odpovídající ročníky víceletého gymnázia. Jeho cílem je navrhnout využití nefunkčního průmyslového objektu Karnola a apelovat tak na vedení města, aby tato technická památka dále nechátrala.
Výuka geografie na školách pro zrakově postižené v Česku
Míková, Hana ; Kühnlová, Hana (vedoucí práce) ; Matějček, Tomáš (oponent)
6 ABSTRAKT Tato diplomová práce se zabývá problematikou geografického vzdělávání zrakově postižených žáků a studentů. Cílem je pak předložit nový koncept výuky geografie pro studenty na speciálních školách pro zrakově postižené. Na základě výsledků šetření koncepce výuky geografie, jež proběhlo na Gymnáziu pro zrakově postižené v Praze-Jinonicích, je zpracován modelový tematický celek, prostřednictvím kterého jsou ukázány možnosti využití moderních výukových metod a organizačních forem v procesu výuce studentů s různým stupněm zrakového postižení. Diplomová práce je rozdělena do několika tématických kapitol. Nejprve je pozornost věnována problematice zrakově postižených v obecném kontextu, jsou vysvětleny a definovány základní pojmy spojené s touto problematikou, je popsán informační deficit, který se objevuje u jedinců s poškozeným zrakem, a možnosti jeho zmírnění prostřednictvím reedukace a kompenzace. Navazuje kapitola, která je věnována problematice vzdělávání zrakově postižených a speciálnímu školství zrakově postižených v ČR. Další kapitola se zabývá geografickým vzděláváním zrakově postižených žáků a studentů. Nejprve je obecně objasněno postavení geografie v současném systému vzdělávání a v kutikulárních dokumentech, pak jsou definovány obecné cíle geografické vzdělávání, používané metody a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.