| |
|
Pedagogicko-psychologický modul a univerzitní (společný) základ: analýza studijních plánů pedagogických fakult
Horská, Kristýna ; Tvrzová, Ivana (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje pedagogicko-psychologickému modulu a univerzitnímu základu v rámci strukturovaného studia učitelství na pedagogických fakultách. V devíti kapitolách je představeno všech devět pedagogických fakult. Jsou seřazeny abecedně podle města, ve kterém sídlí. Jako první jsou analyzovány předměty pedagogicko-psychologického modulu v bakalářském a posléze navazujícím magisterském studiu. Následuje analýza univerzitního základu ve stejném pořadí. V centru pozornosti je skladba předmětů, jejich kreditní ohodnocení, časová dotace, forma výuky a období, ve kterém jsou vyučovány. Je poukázáno na případné změny za uplynulé akademické roky. Jednotlivé kapitoly doprovází tabulky. Závěrečná desátá kapitola si všímá shodných a rozdílných znaků mezi fakultami. Klíčová slova Pedagogická fakulta, univerzitní základ, pedagogicko-psychologický modul, studijní plán
|
|
Prostor modlitby - etnografie řeholní komunity
Horská, Kateřina ; Zandlová, Markéta (vedoucí práce) ; Spalová, Barbora (oponent)
SOUHRN Předkládaná práce se zabývá některými aspekty katolického řeholního života, byla vypracována na základě terénního výzkumu v ženské řeholní komunitě činného řádu v České republice. Zaměřuji se v ní především na téma modlitby a kladu si otázky, jaký je vztah řeholních sester k modlitbě, jaké činnosti je možné za modlitbu v řeholní komunitě považovat a jaký vliv mají tyto činnosti na členy řeholní komunity. Teoreticky je práce založena především na konceptu totálních institucí E. Goffmana a na pojetí habitu P. Bourdieuho. Text se skládá ze čtyř hlavních částí. V první, úvodní části popisuji metodologické a etické problémy týkající se mého výzkumu. Ve druhé části se stručně věnuji řeholnímu životu obecně, jeho vzniku a vývoji a také etapám řeholního života jednotlivce. Následuje empirická část založená na etnografických datech z mých terénních poznámek, která má formu popisu "běžného dne" v dané řeholní komunitě. Poslední část je teoreticko-analytická, zde se zabývám hlavním tématem práce. Nejprve představuji Goffmanův koncept totálních institucí a vysvětluji, jaký vliv má podle Goffmana prostředí řeholní komunity na osobnost členů těchto komunit. Dále upozorňuji na některé odlišnosti oproti mým terénním datům. Od nich se pak odvíjí analýza, kde ukazuji, že tím, co formuje postoje a jednání jednotlivců v...
|
| |
| |
| |
| |
|
Design a syntéza 5,6-disubstituovaných uracilových derivátů jako účinných inhibitorů thymidinfosforylasy
Nencka, Radim ; Votruba, Ivan ; Hřebabecký, Hubert ; Tloušťová, Eva ; Horská, Květoslava ; Masojídková, Milena ; Holý, Antonín
Byla připravena série nových 5,6-disubstituovaných uracilů, které vykazují signifikantní inhibiční aktivitu u lidské a E. coli thymidinfosforylasy.
|
| |
| |