Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 170 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Generovanie obrázkov a animácií pomocou L-sytémov
Jaška, Milan ; Mráz, František (vedoucí práce) ; Holan, Tomáš (oponent)
Cílem práce je navrhnout systém na editaci a vizualizaci planárních a prostorových scén obsahujících elementární objekty a objekty popsané Lindenamayerovými systémy. Vizualizace planárních scén bude přímá, prostové scény budou vizualizované prostřednictvím popisu v jazyce VRML. K vizualizaci VRML bude použit externí program. Systém by měl umožnit zachytávat vybraná stádia vývoje objektů podle Lindenmayerových systémů tak, aby bylo možné animovat vývoj objektu.
Vizualizace a testování týmových profilů
Höschl, Cyril ; Mráz, František (vedoucí práce) ; Holan, Tomáš (oponent)
Cílem práce je představit metody vedoucí k vizualizaci a testování týmových profilů. Osobnostní profil je vektor skórů charakterizujícího člena týmu. Týmový profil je skupina osobnostních profilů. Prvním krokem pro zobrazení týmového profilu je vyjádření podobnosti mezi individuálními profily. Prezentujeme nový přístup k vyjádření podobnosti mezi osobnostními profily pomocí významnosti jejich rozdílu vyjádřenou pravděpodobností. Tuto míru použijeme pro testování profilů i pro spočítání jejich podobnostní matice. Týmový profil zobrazíme sociomapou. Abychom ji mohli sestrojit, prezentujeme vlastní algoritmus pro projekci podobnostní matice do roviny. Tento algoritmus porovnáváme se známými metodami Multidimenzionálního škálovýní a Analýzy hlavních komponent, kterými řešíme stejnou úlohu. Při porovnání MDS a PCA ze srovnávací studie plyne, že náš algoritmus se chová přesněji a srovnatelně rychle. Též prezentujeme některé známé metody počítačové grafiky, kterými docilujeme grafické 3D podoby sociomapy a ukazujeme některá nová vylepšení pro reálnější dojem při čtení sociomapy.
Orientace v prostoru zkoumaná ve virtuální realitě
Šupalová, Ivana ; Brom, Cyril (vedoucí práce) ; Holan, Tomáš (oponent)
Na oddelení neurofyziológie pamäti Akadémie Vied Českej Republiky prebiehajú výskumy orientácie ľudí v priestore v experimentálnom reálnom prostredí zvanom Blue Velvet Arena. Táto diplomová práca sa v úvode zaoberá významom uvedených testov pre medicínu a stručným popisom doterajšieho riešenia. Jej hlavým cieľom je previesť toto prostredie do virtuálnej reality, umožniť parametrizáciu experimentov a zaznamenávať výstupné dáta namerané počas ich priebehu. Výsledný systém využíva prepojenie nástroju Unreal engine, aplikácie v jazyku Java a script enginu. Súčasťou je zakomponovanie prístroju Eyelink II na sledovanie očných pohybov.
Evoluční vývoj modulárních robotických organizmů
Leibl, Marek ; Mráz, František (vedoucí práce) ; Holan, Tomáš (oponent)
Práce představuje systém pro evoluční návrh virtuálních organismů schopných efektivního pohybu v simulovaném prostředí podobně jako živé organismy. Morfologie a řídící systém jsou vyvíjeny současně pomocí evolučních algoritmů. Systém také umožňuje návrh organismů v editoru a evoluci řídicího systému organismů s pevnou morfologií. Vyhodnocení kvality a prohlížení vyvinutých organismů probíhá v simulovaném fyzikálním 3D prostředí. Práce klade důraz na výpočetní a časovou nenáročnost evolučního procesu, které je dosaženo zachycením symetrií organismů a jejich pohybu pomocí HyperNEAT-generativního kódování synaptických vah. Dále k výpočetní nenáročnosti přispívá omezení variability vzájemného propojení modulů a omezení na harmonický pohyb organismů.
OCR not
Valchová, Ivana ; Holan, Tomáš (vedoucí práce) ; Mráz, František (oponent)
Emergence of Intelligent Behaviour of Social Insects
Ulman, Attila ; Surynek, Pavel (vedoucí práce) ; Holan, Tomáš (oponent)
Naxov prace: Vznik intcligcntniho chovani u hmyzich spolec'enstcv Autor: Attila Ulman Katedra (ustav): Katcdra tcorctickc informatiky a matematicke logiky Veduci bakalarskej prace: RNDr. Pavel Surynck e-mail veduccho: Pavcl.Surynek@mff.euni.cz Abstrakt: Praca sa zaobcra skiimanim a simulaciou rozsiahleho spoloCenstva jcdnoduchych agentov - mravcov. Tito rclativnc jcdnocluchi jedinci v spojeni dokazu dosiahnut' ovcl'a zlozitejSie ciele, ktore viacnasobne prevySia ich individualize schopnosli. Su schopni kolcktivnc ricsit' iilohy, ktorc by jednotlivo ncmali sancu zvladnul' a to bez cxistencie nejakej riadiacej autority a dopredu danych fixnych struktur, naprick pritomnosti silneho vnutorneho gumu. Aplikaciou jcdnoduehych pravidicl vznika komplexnc chovanie cclku. Zaujimavy jc najma ich primarily zivotny ciel' - hfadanie potravy - pravc tu sa najviac prejavuje ich koopcracia a inleligencia celeho systemu ako ,,supcrorganizmu". Pochopenic emcrgcntnych schopnosti mravcich ko!6nii moze byt' prinosne pri Studii koleklivneho chovania vyspclcjsich spoloCcnsticv. Zamerom praec je skumat' chovanie socialneho hinyzu a pokusit' sa vytvorit' simulaciu ,,in silico" ktora je co najblizSic k realite a co najviac zachycuje Jntcligentnu kooperaciujedincov. Kl'ucovc slova: umely zivot, socialny hmyz, pocitacova simulacia...
C++ library for symbolic manipulation
Majdan, Ján ; Holan, Tomáš (vedoucí práce) ; Dědek, Jan (oponent)
Cielom tejto bakalárskej práce je návrh a implementácia knižnice pre symbolickú manipuláciu s matematickými výrazmi. Ďalším zámerom práce je opísanie a odovodnenie použitých metód a techník. Vyvinutá knižnica by mala byt' jednoducho rozšíritel'ná a modifikovatel'ná. Na druhej strane, táto knižnica má byt' použitel'ná pre dlhé a zložité výpočty. Demonštrácia riešenia oboch spomenutých požiadaviek, ktoré sú protichodné, je tiež súčast'ou predloženej práce. V neposlednom rade sú v tomto texte poskytnuté návody a príklady použitia tejto knižnice.
Univerzální diskrétní simulátor
Vytasil, Jiří ; Pergel, Martin (vedoucí práce) ; Holan, Tomáš (oponent)
V této práci je rozebrán návrh a implementace programu umožňujícího provádět diskrétní simulace. Dále je v programu implementována vizualizace průběhu diskrétní simulace. Důraz je kladen především na univerzalitu. Kromě programu a jeho popisu jsou zde informace o diskrétní simulaci, které umožní jednodušší pochopení činnosti programu. Pro popis diskrétní simulace používáme konečné automaty a regulární gramatiky. Zmíněné části zde více popisujeme, abychom jednodušeji pochopili popis diskrétní simulace. Systém dále umožňuje úpravu vstupních souborů pro jednodušší práci programu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
RoboRally
Královec, Jiří ; Holan, Tomáš (vedoucí práce) ; Bednárek, David (oponent)
Název práce: RoboRally Autor: Jiří Královec Katedra / Ústav: Kabinet software a výuky informatiky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Tomáš Holan, Ph.D., Kabinet software a výuky informatiky Abstrakt: Práce se zabývá realizací počítačové verze deskové hry RoboRally. Vytvořený program umožňuje hru jednoho nebo více hráčů na jednom počítači. Do hry je možné přidat i počítačem řízené hráče. Program umožňuje sestavení hracího plánu z předem připravených desek, je možné přidávat i nové vlastní desky. Pro realizaci umělé inteligence řídící počítačové hráče byly vytvořeny dva enginy (počítačoví hráči) s různými způsoby rozhodování. Dále byl vytvořen program hledající vhodné nastavení enginů pomocí techniky genetických algoritmů a program umožňující provádět souboje mezi různě nastavenými enginy a tím je porovnávat. Pomocí implementovaných prostředků byla nalezena taková nastavení jednotlivých enginů, která jsou člověku rovnocennými protihráči. Klíčová slova: RoboRally, desková hra, umělá inteligence, genetické algoritmy
Program pro tisk not
Hanslík, Ondřej ; Holan, Tomáš (vedoucí práce) ; Parízek, Pavel (oponent)
Cílem práce je návrh a implementace aplikace, která dokáže převést MIDI data do notového zápisu vhodného pro tisk. Samozřejmostí je správné rozdělení hudebního dokumentu do stránek a splnění notačních standardů. Aplikace bude nabízet následující funkce: - práci s libovolným MIDI souborem splňujícím specifikaci SMF - možnost vybrat, které party budou z MIDI souboru načteny - široké možnosti editace načteného dokumentu - podpora většiny používaných hudebních značek - různé způsoby rozdělení dokumentu do stránek - záhlaví a zápatí stránky Aplikace bude postavena na platformě .NET Framework, implementačním jazykem bude C#.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 170 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.