Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
ŽIVOTNÍ POCIT BAROKA
Ciprová, Barbora ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Smetana, Matěj (vedoucí práce)
Diplomovou práci vnímám jako vyústění dlouhodobějších úvah nad vztahem architektury a hudby, i nad tím, co zahrnují pojmy genius loci, paměť místa či místně specifické umění. Díky bližšímu setkání s broumovskou krajinou a v ní rozmístěných sakrálních stavbách navržených architekty Kryštofem a Kiliánem Ignácem Dientzenhoferovými, se tyto úvahy propojily v termínu baroko. Práce je experimentem zkoumajícím různorodost současných hudebních přístupů reagujících na jednotné zadání, které vychází z principů barokní architektury.
Modlitba za něco co odchází
Belzová, Denisa ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Zálešák, Jan (oponent) ; Rozbořil, Blahoslav (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Cílem disertace je interpretovat genius loci periferní a industriální krajiny v malbě a fotografii. Na základě konkrétních tvůrců, děl a odkazů analyzuji symbolické aspekty pramenící z atmosféry místa. Dalším cílem disertační práce je mapování současné české scény v malbě . Jejich práce dávám do kontextu s kořeny v historii umění a zahraničními autory. Vyjma malby se nutně dotýkám obrazu fotografického - vybírám však pouze konkrétní jména a díla, na kterých mohu demonstrovat obsahové okruhy, jimiž se zabývám.
Performance art jako hraniční forma uměleckého projevu
Vatulíková, Andrea ; Daněk, Josef (oponent) ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Chamonikolasová, Kaliopi (vedoucí práce)
S přihlédnutím k oboru performativních studií vycházím z předpokladu, že oblast umění nazývaná jako „performing arts“ prodělala v průběhu 20. století řadu reforem, díky kterým je dnes prakticky nemožné stanovit jasné hranice mezi divadlem, tancem a performance art. Zabývám se proto jejich společným základem, který nazývám bodem nula a který mi umožňuje zkoumat výrazové prostředky lidského těla a časo-prostorovou dimenzi živé akce. Bod nula je lokalizován v pánevní oblasti těla a představuje centrum stability, rovnováhy a životní energie. V práci se pak zaměřuji na analýzu fyzických tréningů, které s tímto bodem v rámci divadla, tance a performance art pracují. Základním výstupem této práce je potom analýza těla a tělesnosti jako kulturně kódovaného konstruktu a popis praktické části dizertace zaměřený na realizaci sympozia bod nula
Archivy a dokumentace performance art: hledání cesty mezi historií a mýtem.
Písaříková, Jana ; Šedivá, Barbora (oponent) ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Horáková, Jana (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá rolí archivů a jejich využitím v kurátorské a umělecké praxi s důrazem na oblast performance art. U vybraných (převážně) mezinárodních osobních a institucionálních archivů analyzuje proces jejich vzniku, metodologii a obsah. Cílem dizertace je nalézt odpovědi na následující otázky: jakým způsobem je definována dokumentace performance art a jak se s ní pracuje v rámci archivní praxe? Jak se prostřednictvím těchto archivů, umělecké a kurátorské praxe konstituuje a interpretuje historie performance art? Do jaké míry jsme schopni na základě často fragmentární dokumentace rekonstruovat uměleckou disciplínu, která je ze své ideologické povahy efemérního charakteru? Ponechávají archivy prostor pro dezinterpretaci a utváření osobní mytologie autora? Jakým způsobem je historie performance art vnímána samotnými autory a veřejností? Práce také popisuje proces návrhu a realizace projektu MAP: media archive presents ve vztahu k historii a současnosti media archivu Fakulty výtvarných umění při Vysokém učení technickém v Brně.
Všechno, co jsem kdy chtěl napsat, ale bál jsem se to nakreslit
Polák, Tadeáš ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Vlková, Veronika (vedoucí práce)
Bakalářská práce má podobu autorské knihy snázvem Pesůňova cesta a je barevně ilustrovaným příběhem pětidenního putování fiktivního živočicha pesůně. Ten ve dvaceti sedmi krátkých kapitolách knihy objevuje svět a sám sebe. Kniha osciluje mezi žánry a kolážovitě střídá formy a nedá se jednoznačně říct, jakým věkovým skupinám čtenářstva je určena, slovy spisovatele Kurta Vonneguta tak možná „všem, koho by to mohlo zajímat“. Práce je vyústěním autorova dlouhodobého zájmu o psané slovo, kresbu a ilustraci a svépomocné vydávání knih a zinů.
Občanské záložny v Telči 1867-1914
HAVLÍK, Vladimír
Diplomová práce se zabývá občanskými záložnami v Telči mezi léty 1867-1914. V práci je nejprve stručně nastíněn historický vývoj záložen v českých zemích, který je doplněn o popis norem, jež ve zkoumaném období upravovaly zakládání a správu záložen. Dále následuje charakteristika města Telč z hlediska správního začlenění, obyvatelstva, školství, kultury a hospodářství. Stěžejní kapitoly diplomové práce se jednotlivě věnují občanským záložnám v Telči, a to Vzájemné záložně, Úvěrní jednotě pro hospodářství, obchod a průmysl a Spořitelnímu ústavu, jsou v nich vedle historického vývoje zmíněných peněžních institucí představeny i jejich členské základny, finanční a veřejně prospěšné aktivity. Seznam použitých pramenů a literatury, seznam zkratek a přílohy, které obsahují hlavně jmenné seznamy členů ředitelství a výborů telčských záložen, jsou nedílnou součástí práce.
Performance art jako hraniční forma uměleckého projevu
Vatulíková, Andrea ; Daněk, Josef (oponent) ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Chamonikolasová, Kaliopi (vedoucí práce)
S přihlédnutím k oboru performativních studií vycházím z předpokladu, že oblast umění nazývaná jako „performing arts“ prodělala v průběhu 20. století řadu reforem, díky kterým je dnes prakticky nemožné stanovit jasné hranice mezi divadlem, tancem a performance art. Zabývám se proto jejich společným základem, který nazývám bodem nula a který mi umožňuje zkoumat výrazové prostředky lidského těla a časo-prostorovou dimenzi živé akce. Bod nula je lokalizován v pánevní oblasti těla a představuje centrum stability, rovnováhy a životní energie. V práci se pak zaměřuji na analýzu fyzických tréningů, které s tímto bodem v rámci divadla, tance a performance art pracují. Základním výstupem této práce je potom analýza těla a tělesnosti jako kulturně kódovaného konstruktu a popis praktické části dizertace zaměřený na realizaci sympozia bod nula
Návody
Kopčil, Tomáš ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Ve své práci se zabývám způsobem, jak věci dělat. Instruktážní videa, tištěný papírový návod k používání výrobku či k uskutečnění umělecké akce - to vše slouží pouze jako platforma vlastní realizace. Podmínkou v přístupu není striktně dodržovat stanovené postupy. Spíše se jedná o přehodnocení toho, co jest nezbytně nutné v dané chvíli konat.
Volby do zastupitelstva města Telč (1848-1914)
HAVLÍK, Vladimír
Bakalářská práce se zabývá volbami do zastupitelstva města Telč mezi léty 1848-1914. Je rozdělena na tři tematické oddíly. V prvním je stručně představena kulturní a hospodářská situace města, která je doplněna o zařazení Telče do systému státní správy ve zkoumaném období. Druhý oddíl charakterizuje na základě vydaných pramenů zákonné normy upravující volby a fungování městské samosprávy, a to Prozatímní obecní zřízení, Obecní řád Markrabství moravského a Volební řád Markrabství moravského. Stěžejní třetí část se věnuje volbám do zastupitelstva města Telč, kdy jsou převážně podle protokolů ze schůzí výboru sestavovány jmenné seznamy jeho členů a náhradníků.
Esence performance
Martinek, Filip ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Zásadní je otevřenost vůči specifickému zakoušení bytí a možnosti dosažení relativní dokonalosti při horizontu maxima, příp. i následného přehoupnutí se přes tento horizont, tedy naplnění potence v jejím maximu a nejvyšší výkonnosti, jež vrcholí performativním aktem. Ten nás vede k odkazu, jenž je potvrzením autenticity, opravdovosti presence. Taková presen(ta)ce je pak autotelická. Takto aktualizovaná potence, je ve své presen(ta)ci zbavena hédonistického sobectví.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
14 HAVLÍK, Vladimír
3 HAVLÍK, Václav
1 Havlík, V.
6 Havlík, Vojtěch
1 Havlík, Vratislav
3 Havlík, Václav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.