Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výskyt interferenčních chyb ve výuce němčiny jako cizího jazyka způsobených vlivem češtiny jako mateřského jazyka se zaměřením na oblast větné skladby u studentů gymnázií
Nováková, Tereza ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Botlík Nuc, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou interlingvní interference mezi českým a německým jazykem. Svou pozornost zaměřuje na oblast větné skladby, která se u těchto jazyků výrazně odlišuje. Kromě nejčastějších chyb, jichž se žáci při osvojování německého jazyka v této oblasti dopouští, se práce věnuje také vybraným didaktickým faktorům, jež se na úspěšnosti a také chybovosti žáků podílí. Jedná se například o využívané metody, práci s učebnicí či celkový přístup učitele. Výzkumné šetření si klade za cíl zmapovat nejfrekventovanější chyby, jichž se studenti předmaturitních ročníků na českých gymnáziích v oblasti slovosledu dopouštějí. Dále se zaměřovalo na zkušenosti a přístup vyučujících k práci s interferenčními chybami ve výuce. Součástí výzkumu je také analýza vybrané učebnice německého jazyka, s níž žáci a učitelé v rámci dané jazykové úrovně pracují. Výsledky ukázaly, že největší obtíže mají studenti s pořádkem slov v rámci vedlejších vět, zejména se spojkami "denn", "weil" a "wenn", a doslovnými překlady. Většina učitelů zahrnuje do výuky i práci s jazykovými strukturami českého jazyka. S interferencí pracují převážně tak, že na problematický jev upozorní, vysvětlí jej a uvedou další příklady. Jen málo z nich využívá speciálních metod, jako jsou například různé pohybové aktivity. Co se...
Comics as a method for improvement of redaing skills in the teaching of german as foreign language
Neradová, Zuzana ; Kafka, Clemens (vedoucí práce) ; Botlík Nuc, Tomáš (oponent)
Eine Steigerung der Lesekompetenz, die in fünf Stufen verläuft, wobei die fünfte Stufe als literarische Kompetenz zu verstehen ist, bei der die Lesenden die gesamte Gefühlswelt der Geschichte und alle implizit beinhaltenen Information aufnehmen und auswerten können. Die Steigerung der Lesekompetenz hat einen positiven Einfluss sowohl auf das gesamte Sprachvermögen als auch auf die interkulturelle Kompetenz. Eine mögliche Methode zur Steigerung der Lesekompetenz stellen Comics - zu räumlichen Sequenzen angeordnete, bildliche oder andere Zeichen, die Informationen vermitteln und/oder eine ästhetische Wirkung beim Betrachter erzeugen sollen - dar, die über mehrere Vorteile wie z.B. kurze Texte, durch Bilder gegebenen Kontext oder authentische Sprache verfügen. Comics bieten eine direkte Methode der Überlieferung von den im Text beinhaltenen Emotionen. Um die Wirksamkeit von Comicbüchern zur Steigerung der Lesekompetenz wurde ein Experiment mit zwei Adaptation von E.M. Remarques "Im Westen nichts Neues" durchgeführt - in einer sprachlich vereinfachten Version und in einer Literatur-Comic-Form. Anhand der Untersuchung wurde festgestellt, dass sich auf dem Niveau A2 für die Steigerung der Lesekompetenz Lektüren in einfacher Sprache besser eignen, da die gemessene Steigerung der Lesekompetenz bei den...
The Use of Multimedia Applications for the Development of Language Training Linguistic Devices in the Teaching of German as a Foreing Language
Borková, Tereza ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Botlík Nuc, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice implementace moderních technologií a multimediálních aplikací do výuky němčiny jako cizího jazyka. První část práce se zaměřuje na vymezení teoretických východisek. Jsou zde představeny důležité pojmy sloužící k lepší orientaci v problematice práce. Dále je popsána role technologií ve společnosti a i ve výuce. Zároveň jsou v této části uvedeny teoretické poznatky k používání moderních technologií v čase pandemie Covid-19 a srovnání frekvence jejich používání před pandemií a po ní, tedy v současné době. V neposlední řadě jsou popsány výhody a úskalí, která přináší používání moderních technologií ve výuce. Rovněž je zde uveden výčet multimediálních aplikací, které lze ve výuce němčiny využít. V další části práce, která je založena na kvantitativním výzkumu, analyzujeme výsledky dotazníkového šetření, které proběhlo u žáků a učitelů 2. stupně základních škol a nižšího stupně víceletých gymnázií. Dospěla jsem k takovým výsledkům, že žáci i pedagogové se staví k využívání moderních technologií ve výuce vesměs pozitivně. Někteří vyučující používají technologie méně, protože zastávají názor, že jsou žáci rozptýleni a nesoustředěni. Naopak žáci vnímají moderní technologie jako prostředek, který je motivuje k lepším výsledkům a přináší do tradiční výuky oživení....
Multimediální jazykové laboratoře ve výuce cizího jazyka
Botlík Nuc, Tomáš ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Ondráková, Jana (oponent) ; Fialová, Irena (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou multimediálních jazykových laboratoří ve výuce cizího jazyka. Práce vychází z předpokladu, že laboratoř napomáhá nácviku rozvoje ústního projevu žáků a jak práce v laboratoři souvisí s koncepty autonomního učení, sebehodnocení a vícejazyčnosti. Práce zkoumá, za jakých podmínek lze laboratoř SmartClass Robotel využít ve výuce německého jazyka na střední škole. Výzkumného šetření realizovaného formou případové studie se v období prosinec 2021 až únor 2022 zúčastnilo 69 žáků střední školy. Zdrojem výzkumných dat byly vstupní a výstupní záznamy nahrávek ústního projevu jednotlivých žáků. Každá nahrávka byla hodnocena žákem samotným, jeho spolužákem a učitelem. Hodnocení se zaměřovala na obsah a ústní projev, lexikální, gramatickou a fonologickou kompetenci. Součástí hodnocení bylo také posouzení kvality a identifikace nedostatků projevu. Z výsledků vyplývá, že za určitých podmínek může výuka v jazykové laboratoři usnadnit učitelům realizaci konverzačních aktivit a umožnit žákům pracovat vlastním tempem a volit pořadí aktivit. Přínosem pro učitele je možnost sběru dat o učení žáků. Ve všech sledovaných oblastech došlo ke zlepšení ústního projevu žáků, k největšímu v kategorii "obsah a projev". Součástí práce je také analýza současného stavu využívání...
Sakrální dědictví královského města Mostu
Botlík, Tomáš ; Foltýn, Dušan (vedoucí práce) ; Patrný, Michal (oponent)
První zmínky o lokalitě Mostecka pochází již z kronik 10. století. Ve městě vzniklo mnoho klášterů, kostelů a dalších sakrálních památek. Většina z nich však byla zlikvidována v průběhu 2. poloviny 20. století z důvodu těžby uhlí. Práce je věnována historii vybraných sakrálních památek převážně ve 2. polovině 20. století, a také současnému stavu církevních památek. Klíčová slova: demolice, kostel, klášter, Most, minorité, kapucíni, magdalenitky, piaristé
Rizikové chování na sociálních sítích a jeho prevence u žáků základních a středních škol
Botlík, Tomáš ; Záškodná, Helena (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Předložená diplomová práce "Rizikové chování na sociálních sítích a jeho prevence u žáků základních a středních škol" představuje problematiku primární prevence kyberšikany a bezpečnosti na sociálních sítích vzhledem k jejich současnému užívání žáky základních a středních škol. Dalším úkolem diplomové práce je zjistit, s jakými formami rizikového chování se cílová skupina na sociálních sítích v současné době setkává, a jak tyto sítě využívá (nejpoužívanější aplikace, frekvence užívání apod.). Práce se nezaměřuje pouze na sociální sítě samotné, ale dotýká se také problematiky kritického myšlení, neboť k problematickým jevům na sociálních sítích patří i čerpání z mnoha zdrojů, aniž by mladí lidé ověřovali správnost informací. Na základě těchto zjištění jsou navrženy krátkodobé aktivity primární prevence pro obě cílové skupiny podporující rozvoj kritického myšlení a mediální výchovu, které mohou být součástí dlouhodobých preventivních programů. Součástí návrhu aktivit jsou i doporučení pro přípravu lektorů. Obsah aktivit je založen na základě studia teoretické i metodologické literatury. Teoretickými východisky je současné pojetí primární prevence na základních a středních školách. Práce se věnuje také informačním a vzdělávacím zdrojům v této oblasti a následně i možnostem dalšího vzdělávání...
Možnosti využití jazykových portfolií ve výuce německého jazyka na středních školách
Botlík, Tomáš ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Předložená diplomová práce "Možnosti využití jazykových portfolií při výuce německého jazyka na středních školách" teoretické části věnuje okolnostem vzniku portfolia, souvisejícím dokumentům a jednotlivým složkám portfolia. Praktická část práce je orientována na konkrétní možnosti využití portfolia ve výuce a především na aktivity podporující portfolio První se teoretická část věnuje Evropskému jazykovému portfoliu, jeho historii a rámcovým vzdělávacím programům a školním vzdělávacím plánům. Druhá je pozornost věnovaná jazykovému pasu, tedy jednotlivým oddílům. V této části se práce zabývá také motivací a interkulturní kompetencí, které jsou pro portfolio velmi důležité. Třetí oddíl se věnuje jednotlivým strategiím učení se cizího jazyka a procesu jejich osvojování. Poslední část teoretické části je věnovaná dokumentům a aktivitám, které s JP přímo souvisí (například Strategie celoživotního učení a program Erasmus+). Praktická část je založena na analýze situace na konkrétní škole a rozebírá konkrétní aktivity podporující výuku cizího jazyka, respektive němčiny s ohledem na posílení využití
Sakrální dědictví královského města Mostu
Botlík, Tomáš ; Foltýn, Dušan (vedoucí práce) ; Patrný, Michal (oponent)
První zmínky o lokalitě Mostecka pochází již z kronik 10. století. Ve městě vzniklo mnoho klášterů, kostelů a dalších sakrálních památek. Většina z nich však byla zlikvidována v průběhu 2. poloviny 20. století z důvodu těžby uhlí. Práce je věnována historii vybraných sakrálních památek převážně ve 2. polovině 20. století, a také současnému stavu církevních památek. Klíčová slova: demolice, kostel, klášter, Most, minorité, kapucíni, magdalenitky, piaristé

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.