Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  předchozí11 - 19  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The New Jewish Identity Seen Through Photography Made In Palestine 1881 - 1948
Grondahl, Albert Elias ; SILVERIO, Robert (vedoucí práce) ; ŠIMLOVÁ, Štěpánka (oponent)
The thesis will examine the cultural and ideological context in which photographs were made in Israel/ Palestine at the first decades of the twentieth century, a time when people were forming an identity and an establishment of national identity. It will examine the work of Jewish photographers who worked in the first half of the twentieth century such as Ephraim Moses Lilien, Avraham Soskin and Tzdok Basan. with amphasis on the iconographk style, I will highlight the connection of these photographs to a broader historic Zionistic approach towards a creation of modern jewish identity throughout photography
Pareidolia with regards to visual projections and m etaphors
Egenes, Rune ; SILVERIO, Robert (vedoucí práce) ; ŠIMLOVÁ, Štěpánka (oponent)
Research on the phenomena pareidolia and its relation to simulacra.
Kůň a výtvarné umění
Veselá, Barbora ; Musilová, Helena (vedoucí práce) ; Šimlová, Štěpánka (oponent)
Práce se zabývá především vztahem mezi koněm a současným výtvarným uměním. Důraz je kladem na symbolické významy, které se v kultuře utvářely v průběhu dějin. Proto je na úvod zařazena kapitola, která stručně mapuje vývoj této tématiky v dějinách. Hlavní část práce pojednává o konkrétních dílech dvaceti současných umělců, kde jsou díla interpretována a porovnávána.
Fotografie - médium světla a času anebo současného umění?
Stecker, David ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Grygar, Štěpán (oponent) ; Šimlová, Štěpánka (oponent)
Existuje něco takového jako specifické hodnoty fotografie, které vycházejí ze samotné podstaty tohoto média? A pokud ano, mohou se tyto hodnoty uplatnit i v dnešním uměleckém světě nebo se jich fotografie, aby obhájila své pozice v tomto proměnlivém a konkurenčním prostředí, musí vzdát a hledat a pracovat s jinými, které nevycházejí z její podstaty? Je vůbec perspektivní v dnešní době hledat něco tak archaického jako ontologii jednotlivých médií? Možná ano.
Fotografie jako záznam klamu
Krejčí, Petr ; Silverio, Robert (vedoucí práce) ; Šimlová, Štěpánka (oponent) ; Portel, Robert (oponent)
Tato práce poskytuje přehled výtvarné tvorby, kde se uplatňuje klam. Výraz klam v této práci představuje širokou škálu iluzivních konstrukcí bez ohledu na použité médium s výjimkou digitální manipulace. Hlavní pozornost je směřována na projevy, jejichž výsledným médiem je fotografie. Práce nabízí analytický pohled na současnou fotografickou tvorbu, kterou dělí do kategorií podle povahy uplatněného klamu. Vybraná díla pracují za pomoci nejrůznějších prostředků s manipulovatelností našeho vnímání. Díky jejich systematizaci se daří formulovat, co je pro který přístup příznačné a na jakém principu je jeho účinnost založena. Práce čtenáři nabízí vysvětlení toho, co klamy jsou, jak vznikají, co je umožňuje člověku prožít a jaké mohou zastupovat role, pokud jsou uplatněny v rámci uměleckého díla.
Light Into The Flesh / Flesh Into The Light
Babuščák, Ladislav ; Pospiszyl, Tomáš (vedoucí práce) ; Bregant, Michal (oponent) ; Šimlová, Štěpánka (oponent)
LIGHT INTO THE FLESH / FLESH INTO THE LIGHT skúma symboly zla, hriechu a vykúpenia vo filme a televíznom seriáli Twin Peaks. Nejedná sa však o kritické zhodnotenie diela Davida Lyncha. Charakter postáv a deje sú používané ako symboly, ktoré sú následne vysvetlené na základe knihy Genezis, ktorá je prvou knihou Starého Zákona. K osvetleniu problematiky je použitý aj filozofický pohľad Martina Bubera. Analýza nemá za cieľ predstaviť dielo Davida Lyncha z hľadiska filmovej teórie, alebo kritiky. Cieľom tohto textu, je predstaviť režisérovu kľúčovú tému a tou je boj človeka o svoju dušu (podstatu), pričom ho na tejto ceste sprevádzajú ťažko uchopiteľné aspekty ako napr. strach, váhanie, zlyhanie, ale aj láska, viera a nádej.
Modifikace umrlčí ikonografie v současné fotografii
Čejková, Michaela ; Musilová, Helena (vedoucí práce) ; Šimlová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Cílem této bakalářské práce je přiblížit vrcholně středověkou tendenci zobrazování smrti v umění, tzv. umrlčí ikonografii a její praktickou aplikací na díla současných fotografů, zabývajících se tématikou Smrti, poukázat na blízkost jejich ideových základů i zobrazovacích principů, vytvářejících universální dorozumívaci jazyk soudobé ateistické společnosti.
Digitalization
Abram, Uroš ; Silverio, Robert (vedoucí práce) ; Šimlová, Štěpánka (oponent)
Digitalization has touched every single thing in our environment. We have to think very hard to find something which is not connected to digital technology. Digital photography has been changing photo processes, products, the photo industry and social-connection skills. The development of this sort of photography has had strong effects on other technologies. In its new forms it has been saving lives and causing violence. For some people the fight between film, analogue photography and digital technologies is still very much alive. In digitally manipulated images it is hard to find traces of the original photographs. People are getting a voice. The Internet is supposed to be the most democratic medium. A new form of art is rising.
Internetové fotogalerie
Macháček, Petr ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Šimlová, Štěpánka (oponent) ; Grygar, Štěpán (oponent)
13 českých internetových komunitních fotogalerií, ve kterých si uživatelé navzájem hodnotí své fotografie formou komentářů a bodování, jsou zkoumány a porovnávány zejména z hlediska jejich provozovatelů, funkcí a systému komentářů a bodování. Jsou hledány společné rysy fotografií, které jsou v těchto galeriích považovány za úspěšné. Ve výzkumu mezi uživateli galerií byly zjištěny např. názory uživatelů na kvalitu galerií a jejich věkové rozvrstvení. Jakou zpětnou vazbu lze získat a jak je pro fotografy přínosná bylo zjištěno experimentem, kdy byly vloženy stejné fotografie do všech galerií. Největším přínosem této práce je shromáždění velkého množství autentických názorů amatérských fotografů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   předchozí11 - 19  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.