Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 196 záznamů.  začátekpředchozí106 - 115dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Studie využití měděných tyčí a soustředěného vinutí v asynchronním motoru
Trn, Ondřej ; Ondrůšek, Čestmír (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o možnosti použití soustředěného vinutí v asynchronním motoru a o využití měděných tyčí v rotorové kleci. První část práce vysvětluje základní teoretické poznatky o činnosti a principu asynchronního stroje. V této teoretické části se dozvíme, co je vlastně soustředěné vinutí a jak se rozmisťuje po statoru. Druhá část je zaměřena na analytický návrh stroje s klasickým rozloženým vinutím a se soustředěným vinutím. Třetí teoretická část tvoři úvod do problematiky ovlivnění motoru vyššími harmonickými. Poslední závěrečná část diplomové práce zobrazuje rozdíly v provozních vlastnostech navrhovaných strojů.
Návrh komunikačního mixu vybraného podniku
Boček, Petr ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Milichovský, František (vedoucí práce)
Diplomová práce je návrh komunikačního mixu pro vybraný podnik. Zvolený podnik je Pantograff art store, který se zabývá prodejem barev ve spreji a nátěrových hmot. Diplomová práce je rozdělena na 3 části. První část je teoretická, kde jsou popsány teoretická východiska, které se týkají daného tématu marketingového výzkumu na trhu B2C. Analytická část se zaměřuje na důležité analýzy pro návrh revitalizace dosavadního komunikačního mixu podniku. V poslední části diplomové práce jsou jednotlivé návrhy na zlepšení marketingu podniku.
Design of a Magnetic Bearing for an Electrical Machine
Rúra, Dávid ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Bárta, Jan (vedoucí práce)
The current development in the field of electric machinery is focusing on high-speed electric machines. This opens also other fields related to high-speed machines. One of them are magnetic bearing systems. Tradition approach of using ball bearing brings a few problems in design dealing with friction at high speeds. Together with magnetic bearings, development is their control. Faster chips opened a new way of thinking of control and helped to evolve robust control loops. The biggest advantage of magnetic bearing is non-friction run and almost no maintenance. Compare to traditional ball bearing, a magnetic bearing system needs more space and in some applications could happen that the shaft will be twice as long. This problem can be solved designing complex system with motor and integrated magnetic bearing what leads to downsizing. In this master thesis, the design of magnetic bearing for 12kw, 45000rpm is discussed. It focuses on practical design and correlations between parameter selection. The analytical approach is used to sketch the design and optimization is done afterwards. Problem with an analytical design is that it doesn't cover all parasitic phenomenae and thus numerical modelling snd optimization are demanded. Also, the critical speed analyze is included in this thesis. The results of the work will be used for manufacturing prototype as an extension to the existing high-speed machine.
Elektromagnetický návrh synchronního motoru s permanentními magnety
Žák, Ondřej ; Mach, Martin (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou synchronního motoru s permanentními magnety. Je zde proveden návrh motoru za pomoci analytických a empirických vztahů. Hlavní důraz je kladen na popis magnetického obvodu motoru. Následně je provedena analýza motoru metodou konečných prvků. Hlavním cílem této práce je najít způsob, jak použít feritové permanentní magnety v synchronních motorech.
Analýza hybridního synchronního generátoru metodou konečných prvků
Suchomel, Vít ; Ondrůšek, Čestmír (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá výpočtem a návrhem synchronního generátoru s vyniklými póly a následnou úpravou tohoto stroje na takzvaný hybridní synchronní stroj. Práce je zpracovávána pro společnost Siemens Electric Machines s.r.o. v Drásově. Od této firmy byl poskytnut návrh synchronního generátoru s vyniklými póly. Z návrhu stroje se vytvořil model v programu Ansys, a to v prostředí RMxprt a v prostředí Maxwell 2D. Návrhy se porovnaly a vyhodnotily se jejich vypočítané parametry a jejich odlišnosti. Vytvořený model synchronního generátoru se v programu Maxwell upravil na takzvaný hybridní synchronní generátor. Do rotoru s vinutím byly navíc přidány permanentní magnety a zkoumal se jejich vliv. V části Úvod je blíže popsáno a rozvedeno zadání práce. V teoretické části je obecně popsán synchronní generátor a také hybridní synchronní generátor. V další části práce je popsán návrh synchronního generátoru s vyniklými póly. Následně je popsán výpočet a návrh modelu zadaného generátoru v programu Ansys. Dále jsou zde srovnány dílčí výsledky modelu generátoru s návrhem firmy. Poté je popsána tvorba modelu hybridního generátoru. A jsou zde srovnány a vyhodnoceny vytvořené modely hybridních generátorů.
Optimalizace magnetického obvodu klasického asynchronního motoru při napájecí frekvenci do 210 Hz
Binek, Martin ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se v její první části zabývá teorií týkající se asynchronního motoru. Stručným způsobem je popsána konstrukce třífázových asynchronních motorů, princip vzniku tažné síly, tok výkonu s rozdělením ztrát a také momentová charakteristika. S respektováním teorie asynchronního motoru je v další části předveden analytický výpočet parametrů náhradního schématu pro konkretní třífázový asynchronní motor s rozměry danými výkresovou dokumentací. Díky dopočtení těchto parametrů je poté možné zjistit jmenovité parametry motoru, což umožňuje následné srovnání. V dalším kroku je vytvořen model motoru v programu RMxprt, který je následně převeden i do programu ANSYS Maxwell 2D. Pro obě prostředí jsou provedeny simulace. Následuje srovnání a zhodnocení výsledků získaných analytickým výpočtem a simulacemi s naměřenými hodnotami. Finální částí diplomové práce je optimalizace magnetického obvodu motoru pro vyšší napájecí frekvence. V rámci optimalizace je zkoumána účinnost upraveného motoru na vyšších frekvencích prostřednictvím modulu RMxprt Optimetrics, a to jak pro plechy výchozí, tak alternativní.
Měření a modelování synchronních reluktančních motorů
Gábriš, Richard ; Bárta, Jan (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca v úvode popisuje princíp fungovania a využitie synchrónnych reluktančných motorov. Jadro práce je rozdelené na dve časti. V prvej je popísané merania na vzorkách motorov a vyhodnotenie merania. Obsahom druhej časti je tvorba modelu motora v programe ANSYS Maxwell, analýza výsledkov a ich porovnanie s výsledkami získanými meraním.
Zvýšení účinnosti jednofázového asynchronního motoru
Bořil, Michal ; Mach, Martin (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je zvýšení účinnosti jednofázového asynchronního motoru. Práce je rozdělena na několik částí a obsahuje informace uvedené k tématu. V první části je uveden teoretický princip všech točivých strojů, od třífázových motorů až po jednofázové motory, kde je podrobně popsán princip, konstrukce a funkce těchto zařízení. Ve druhé části je analyticky navrhnut nový model motoru podle štítkových hodnot zadaného jednofázového asynchronního motoru a upraven tak, aby měl co nejlepší účinnost. Model motoru je vytvořen v programu ANSYS RMxprt a srovnán s modelem zadaného motoru, který je rovněž vytvořen podle parametrů z technické dokumentace ve stejném programu. V předposlední části bakalářské práce je vytvoření několik modelů s navrhnutými úpravami motoru pro zvýšení účinnosti a srovnáno se zadaným motorem. Tato část je zaměřena na analýzu jednotlivých druhů ztrát, které ovlivňují účinnost a výkon motoru. V poslední části bakalářské práce je v programu ANSYS Maxwell simulován model zadaného motoru a model motoru s nejvyšší účinností pomocí MKP. Získané informace modelů z programu Maxwell jsou porovnány s informacemi získané z programu RMxprt a vyhodnoceny.
Model víceotáčkového motoru a simulace v programu ANSYS Maxwell
Záškodný, Jiří ; Ondrůšek, Čestmír (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá výpočty a simulacemi víceotáčkových asynchronních motorů. V první části je popsán základní princip těchto strojů. Dále jsou uvedeny tři příklady statorových vinutí s možností přepínání počtu pólů a jsou analyzovány jejich vlastnosti (činitele vinutí, průběhy magnetických napětí). Hlavní část práce se věnuje simulacím a měření konkrétního motoru, který vyrábí firma Siemens Mohelnice. Jedná se o motor s přepínáním počtu pólů 2/1 v zapojení Y/YY. U tohoto motoru je nejprve analyzován vliv natočení rotorových drážek na průběh proudu a momentu. Dále jsou uvedeny parametry motoru získané ze simulací a tyto výsledky jsou porovnány s měřením.
Contactless loading and measurement of high-speed machines
Vojče, Zbyněk ; Ondrůšek, Čestmír (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Work deals with problematic of torque measurement for very high speed machines. Because of high speeds are traditional torque measuring tools unusable, for this reason is needed to develop new contactless measurement method. For measurement is selected Eddy current brake method, for which an analytical calculation of its properties using Maxwell’s equations is performed and a model of Eddy current brake in program FEMM and Ansys/Maxwell 2D is created. In the end the results of simulations and calculations are compared with measurements on brake prototypes.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 196 záznamů.   začátekpředchozí106 - 115dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Vitek, O.
3 Vítek, O.
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.