|
Recycling in photography
Veselá, Barbora ; Musilová, Helena (advisor) ; Silverio, Robert (referee)
The text introduces recycling as one of the main trends of contemporary fine arts that deserves attention, especially in the area of photography. The author explains the term and shows evolution of recycling in the history of fine arts. The author spares a thought for the status of photography and its recycling in post-modern situation from the view of a beholder and the author. She perceives doubts of legitimacy of using unoriginal pieces of art in her own art production. Method of recycling can be useful for creating the new possibilities for expression of feelings and thoughts. The author specializes in physical recycling of photography, not in the one of the content. In the art of photography the author classifies recycling according to the method of processing of taken-over shots. She lists the authors and their specific pieces of art on which she explains creative methods in more details
|
|
Současná politická fotografie
Müller, Kristyna ; Silverio, Robert (advisor) ; Musilová, Helena (referee)
V me bakalarske praci zkoumam fotografy, kteri pracuji s politikou, politicke fotografy. Ty kteri fotografuji zamerne politicky, aby mohli komentovat specificke politicke udalosti. Fotografove jako Alfredo Jaar, Raphael Dallporta a Jean-Christian Bourcart. Jejich praci prozkoumavam s otazkami, jak fotografuji, ktere politicke situace a jak pracuji s pozorovatelem.
Je to siroke tema, a ja zkousim dat ctenari prvni seznameni s tim, co politicka fotografie je.
|
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
|
Slovinské umění po roce 1980 a skupina Irwin
Sadovski, Katarina ; Dvořák, Tomáš (advisor) ; Silverio, Robert (referee) ; Klaricová, Kateřina (referee)
Ve své diplomové práci se zabývám slovinským uměním po roce 1980. V první části přibližuji politické pozadí tehdejší doby a jeho vliv na Interrupted Histories, subkultury a slovinské umělce, kteří vzešli z této scény. Ve druhé části hodnotím NSK a NSK state, skupinu Laibach a především kolektiv Irwin, kterému věnuji ve své práci větší pozornost. Zaměřila jsem se na jejich činnost a na jejich hlavní myšlenku, která říká, že žádný totalitní systém se nesmí opakovat. Snaží se přenášet svůj uhel pohledu na veci tím, že oživují původní totalitní systémy. V roce 1980 získala slovinská fotografie svou nezávislost.
|