Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 129 záznamů.  začátekpředchozí105 - 114dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Projekce japonské inspirace v secesních interiérech
Vránová, Veronika ; Šmied, Miroslav (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Projekce japonské inspirace v secesních interiérech Bakalářská práce přibližuje vliv a projekci japonských motivů v bytovém interiérovém designu na přelomu 19. a 20. století. V počátku se zaměřuje na otevření hranic mezi Japonskem a Evropou v polovině 19. století. Návrháři se inspirovali především japonskými dřevořezy, asymetrií, plošností a novými motivy, které západní svět znal jen nepatrně. Průkopníkem se stalo Estetické hnutí, které v 60. a 70. letech 19. století jako první začalo užívat japonských prvků, které se především promítly do designu interiérů a dekorativních předmětů. Důraz v bakalářské práci je kladen na nejdůležitější odvětví užitého umění v bytové architektuře - nábytek, sklo, keramiku a textil a to v období 1890-1910. Jelikož jsou tato odvětví v mé práci hlavním tématem, zabývala jsem se jimi podrobně a analyzovala je na konkrétních příkladech. Klíčová slova Design, interiér, secese, užité umění, ornament, Japonsko, japonismus
Budyně nad Ohří
Frantová, Šárka ; Záruba, František (vedoucí práce) ; Šmied, Miroslav (oponent)
Tématem bakalářské práce je malé městečko v severních Čechách jménem Budyně nad Ohří. Těžištěm bakalářské práce bude dominanta tohoto městečka, a to stejnojmenný středověký hrad. V úvodních kapitolách bude představena historie tohoto místa, následně bude práce zaměřena na samotný hrad, jeho kulturně - historický vývoj až do současné podoby. Závěr práce bude poukazovat na současný stav hradu a jeho využití.
Znaková galerie v chóru pražské katedrály
Šafránek, Pavel ; Sojka, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šmied, Miroslav (oponent)
Znakové galerie v chóru pražské katedrály Cílem bakalářské práce je přiblížit hodnotnou, avšak opomíjenou a původně renesanční, několikrát přemalovanou, heraldickou výzdobu pod vnitřním triforiem katedrály sv. Víta v Praze. Konvolut tvoří na 38 zemských znaků. Předkládaná práce se snaží osvětlit spojitosti jednotlivých znaků v rámci výzdoby metropolitního chrámu. Činí tak s přihlédnutím k dějinným souvislostem a umělecko-historickému, de facto slohovému, vývoji. Katedrála sv. Víta, znaková galerie, heraldika, nástěnné malby, Ferdinand I., král, markrabě, hrabě, princ, znak, erb, štít, klenot, pečeť
Románský kostel sv. Mikuláše v Potvorově
Polesná Týlová, Hana ; Kuthan, Jiří (vedoucí práce) ; Šmied, Miroslav (oponent)
Tématem bakalářské práce je románský kostel sv. Mikuláše v Potvorově, který leží v západních Čechách. První část práce je věnována dějinám Potvorova s důrazem na potvorovskou farnost a především na historii samotného kostela sv. Mikuláše. V této souvislosti jsou nastíněny i snahy o slohovou rekonstrukci ("zromanizaci") kostela v první polovině 20. století. Dále je přiblížena současná situace stavby a působení Občanského sdružení pro románský kostel v Potvorově, které usiluje o jeho zachování pro příští generace. Druhá část je zaměřena na samotnou stavbu - popis exteriéru a interiéru kostela sv. Mikuláše včetně současného stavu mobiliáře. Poslední část je věnována umělecko-historickému zhodnocení objektu. Zde jsou přiblíženy úvahy jednotlivých badatelů, kteří zkoumali slohovou genezi kostela sv. Mikuláše a zamýšleli se nad inspiračními zdroji a vlivy, které působily na jeho umělecké ztvárnění.
Lednicko- valtický areál z pohledu památkové péče
Kramlová, Kristýna ; Pospíšil, Aleš (vedoucí práce) ; Šmied, Miroslav (oponent)
Lednicko-valtický areál z pohledu památkové péče Anotace Tato bakalářská práce se zabývá Lednicko-valtickým areálem, který je chápán jako předmět památkové péče. Zdůrazňuje význam zdejších památek, především zámků Lednice a Valtice, jež vedl k zařazení celého areálu na Seznam světového kulturního a přírodního dědictví UNESCO v roce 1996. Rozebírá však i předchozí vývoj památkové ochrany i stav památek od roku 1945 až do současnosti. Podstatnou součástí této bakalářské práce je období po zápisu do UNESCO, kde hodnotí přínos tohoto kroku hlavně z pohledu realizovaných projektů.
Tumbové relikviáře a jejich česká perla relikviář svatého Maura
Špererová, Kateřina ; Šmied, Miroslav (vedoucí práce) ; Otavský, Karel (oponent)
Tumbové relikviáře a jejich česká perla relikviář svatého Maura Anotace Práce představuje relikviáře tumbového typu jako jedinečnou skupinu relikviářů. Popisuje jednoho ze zástupců této skupiny, relikviář svatého Maura. Věnuje se jeho dějinám, které začaly v belgickém městě Florennes a pokračovaly s notnou dávkou dramatu v západočeském městě Bečově nad Teplou. Relikviář sv. Maura čtyřicet let neviděl denní světlo, byl nalezen v roce 1985. Práce popisuje bohatý ikonografický program relikviáře, který nám mimo jiné připomíná životní příběhy svatého Maura, svatého Timoteje, svatého Apolináře a svatého Jana Křtitele. Dále se práce věnuje složitému restaurování relikviáře sv. Maura, který byl poté, v roce 2002, vystaven na bečovském zámku. Stručně práce popisuje cášský relikviář Karla Velikého a pokouší se oba tyto relikviáře porovnat. Okrajově se zmiňuje i o porovnání s jinými relikviáři domečkového typu.
PLENÁŘ HANUŠE II. Z KOLOWRAT Z CHRÁMOVÉHO POKLADU SVATOVÍTSKÉHO
Stránská, Kateřina ; Sojka, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šmied, Miroslav (oponent)
Bakalářská práce nazvaná Plenář Hanuše II.z Kolowrat z chrámového pokladu svatovítského se monotematicky zabývá jedním z předních liturgických předmětů doby Jiřího z Poděbrad. Ačkoliv Svatovítskému chrámovému pokladu je věnována dostatečná umělecko- historická pozornost, tak tento pozdně-gotický plenář unikal samostatnému zpracování. Vzhledem k zájmu studentky o dějiny užitého umění a dřívějšímu studiu na Umělecko- průmyslové škole v Turnově je zvoleno téma, kde může být prokázána schopnost propojit klasický umělecko-historický pohled s praktickým náhledem, věnujícím se zevrubně umělecko-řemeslným technikám. Přehledné řazení kapitol, v nichž je přiblížena osoba donátora, jeho rod, výstižný popis předmětu a historie jeho oprav, úprav a restaurování ústí v syntetický pohled přinášející nové informace. Relikviářová deska není vnímána jen jako chladný umělecký výtvor ale především jako stále živý liturgický předmět s poukazem na jednotlivé relikvie a teologický nadčasový význam obětin ve středověku. Cílem práce je mj. přiblížit se kultuře a donátorské činnosti pozdně gotických Čech.
Malířské dílo Antona Einsleho, Johanna Nepomuka Endera a Leopolda Buchera
Melicharová, Jana ; Sojka, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šmied, Miroslav (oponent)
Základním smyslem bakalářské práce je bližší seznámení s malířskými díly u nás nepříliš doceněných umělců Antona Einsleho, Johanna Nepomuka Endera a Leopolda Buchera, které souvisejí s osobou Ferdinanda V. Jelikož se jedná, především u Antona Einsleho a Johanna Nepomuka Endera, o portrétní tvorbu, zaměřila jsem se na konkrétní ikonografii obrazů, zachycujících mj. duši a charakter portrétované osoby. Z důvodu, že jedna z maleb má historický námět (od malíře Leopolda Buchara), zaměřila jsem také na přiblížení souvislostí s poslední českou korunovací. Klíčová slova Anton Einsle, Johann Nepomuk Ender and Leopold Bucher
Dokumentace a kritika nepsaných pramenů k Čínskému pavilonu U Cibulky č.p.118, v Praze - Košířích ze sbírek Muzea hlavního města Prahy
Moučková, Jaroslava ; Scholz, Stefan (vedoucí práce) ; Šmied, Miroslav (oponent)
Nástin podmínek, které ovlivňovaly změny v kultuře 19. století. Práce studuje a rozebírá venkovská šlechtická sídla, pojetí parkových úprav, které se z barokních symetrických útvarů mění v anglický park či okrasný statek. Proměna vkusu s sebou přinesla změnu účelu i stylu, ve kterém se stavěly drobné doprovodné parkové stavby. Jejich funkce se z užitkové mění na pohledovou. Romantická a sentimentální zahradní architektura byla ovlivněna malířstvím a zpětně ho ovlivnila tím, že se stala vzorem pro krajinomalbu. Pozornost je věnována sbírce Muzea hlavního města Prahy, která se tematicky soustřeďuje na dokumentaci usedlosti Cibulka v proměně času. Umělecká zobrazení byly pořízeny umělci i samouky, jak malíři, tak grafiky i fotografy. Práce se věnuje především grafické tvorbě.
Strakonický hrad a komenda
Králová, Radka ; Záruba, František (vedoucí práce) ; Šmied, Miroslav (oponent)
Tématem mé bakalářské práce je strakonický hrad a komenda, kde vedle sebe po téměř dvě století žili Bavorové a maltézští rytíři. Nejprve se práce bude zabývat vývojem osídlení Prácheňska, zejména Strakonicka, od nejstarších dob až do 13. století. Dále představí rod Bavorů a řád maltézských rytířů a jejich působení na strakonickém hradě. Na závěr se bude věnovat založení komendy a hradu, jejich dalšímu stavebnímu vývoji a architektonickému rozboru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 129 záznamů.   začátekpředchozí105 - 114dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.