Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  předchozí10 - 19další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Memetodologie
Polách, Jakub ; Bělohradský, Václav (oponent) ; Magid, Václav (vedoucí práce)
Vizuální komunikace se s dostupností grafických editorů a rozvojem sociálních sítí dostala do stavu, kdy se obrázky zásadní pro kulturní, společenské nebo politické dění vytváří uvnitř internetových subkultur. Vizuální umělci nebo grafičtí designéři s akademickými tituly jejich aktivitu potom pouze tematizují nebo je přímo exploatují na zdech nebo objektech uložených v kamenných institucích, mezi něž patří také školy umění a designu. Ty se dají charakterizovat jako trhem poháněná rekombinace fragmentovaných zadání, dovedností, hostů, přednášek nebo pseudo-konferencí, jejichž povaha je podřízena základnímu nastavení algoritmů digitálních platforem. Školy plní roli rozšíření internetového prohlížeče místo toho, aby se samy staly prohlížeči. Paradoxní je, že výstupy intenzivního tréninku, které jsou součástí tohoto nepřetržitého, pasivně přijímaného infotainmentu konzumně-randomizovaného přístupu ke vzdělávání, nejdou samy o sobě zužitkovat – roli nehraje formální kvalita výstupů, ale jejich šikovné zapletení do sociálního tkaniva účelových vztahů. Diplomová práce proto vychází z předpokladu, že odbornost může mít extrémně nízké obrazové rozlišení – ukazatelem v orientačním systému nemusí být vektorová šipka, ale může jí být třeba interpretace marxismu na TikToku. Diplomová práce tyto a další přístupy nechce jenom tematizovat, ale aktivně se na nich podílet skrze formování memetodologie jako formálně i obsahově inkluzivního open-source sdělovacího prostředku.
Vedlejší produkt
Bartáková, Karolína ; Magid, Václav (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Definice šílenství říká, že je to ztráta rozumového úsudku, pomatenost. Pojetí šílenství závisí na době, místě, kultuře. Každá společnost vidí v šílenství nějaký souhrn rysů, původně nápadných jako odchylky od průměru. S touto definicí jako výchozím bodem jsem se rozhodla zkoumat její význam v dnešním globalizovaném světě, kdy každý má přístup k nepřebernému množství informací prostřednictvím médií a internetu. Vedlejší produkt šílenství chápu jako výsledek neadekvátních hodnocení přijímaných informací a jako výsledek posouvání hranice normality.Hlavním cílem mé práce bylo zkoumat hranici šílenství a normálnosti a produkty vzniklé jejich překčovaním. V průběhu času, kdy jsem dané téma zkoumala jsem našla celou řadu fenoménů, které ačkoliv jsou z podstaty neakceptovatelné se množstvím přívrženců přibližují normálnosti vzájemným ujišťováním se ve správnosti jednání a dalším šíření těchto fenoménů prostřednictvím internetu a médií napříč kulturami. Jako konkrétní zástupce a možné zhmotnění vedlejšího produktu šílenství jsem si vybrala fenomény dětských soutěží krásy(Child pageants) a kreativního stříhání psů (Creative dog grooming), které spojuje nesmyslné zkrášlování a manipulování subjektů do nepřirozených poloh osobami, které mají nad nesvéprávnými bytostmi absolutní kontrolu.
STILL LIVE
Moravanský, Tomáš ; Magid, Václav (oponent) ; Cenek, Filip (vedoucí práce)
Intermedial, conceptual audio-visual audiovisual games built as a theater installation; tableaux vivants.
In Hertford, Hereford and Hampshire, hurricanes hardly happen
Čížek, Štěpán ; Magid, Václav (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
-Schopnost artikulovat svět jeho vlastními prostředky za použití postprodukční manipulace a vzájemné intervence. -Snaha o formulaci "bez přízvuku" tak, aby příjemce sdělení (již subjektivně) vnímal relaci mezi objektivně definovanými entitami. -Vše nové definujeme na základě již poznaného... -Potřeba autorské manipulace a přítomnosti "alter ega", druhého (submisivního) já, v roli nekritického příjemce mých podnětů. -Koexistence a multikulturalismus. -Všechny kočky mají čtyři nohy, můj pes má čtyři nohy - tudíž můj pes je kočka.
39 dní na planině
Magdoňová, Hana ; Magid, Václav (oponent) ; Alster, Darina (vedoucí práce)
Diplomový projekt 39 denního pobytu na planině bývalého lomu na na Brněnských Hádech (17. 5. - 24. 6. 2021) je zamýšlen jako dlouhotrvající performativní událost, která se zaměřuje především na vztah umělkyně a jejího bezprostředního okolí. Prakticky i teoreticky zkoumá postupnou proměnu tělesnosti i smyslovosti z oddělené na prostupnou okolnímu environmentu. V rámci žité performativní zkušenosti popisuje postupné vzdalování se antopocentrickému způsobu uvažování i jednání. V rámci umělecké rezidence je kladen důraz na prožívání každodennosti i praktikování smyslových a meditačních cvičení. Tyto praxe jsou dále zaznamenávány deníkovými zápisy, které využívají výzkumnou metodologii autoetnografie a uvádějí tento projekt do kontextu posthumanistických teorií.
Memetodologie
Polách, Jakub ; Bělohradský, Václav (oponent) ; Magid, Václav (vedoucí práce)
Vizuální komunikace se s dostupností grafických editorů a rozvojem sociálních sítí dostala do stavu, kdy se obrázky zásadní pro kulturní, společenské nebo politické dění vytváří uvnitř internetových subkultur. Vizuální umělci nebo grafičtí designéři s akademickými tituly jejich aktivitu potom pouze tematizují nebo je přímo exploatují na zdech nebo objektech uložených v kamenných institucích, mezi něž patří také školy umění a designu. Ty se dají charakterizovat jako trhem poháněná rekombinace fragmentovaných zadání, dovedností, hostů, přednášek nebo pseudo-konferencí, jejichž povaha je podřízena základnímu nastavení algoritmů digitálních platforem. Školy plní roli rozšíření internetového prohlížeče místo toho, aby se samy staly prohlížeči. Paradoxní je, že výstupy intenzivního tréninku, které jsou součástí tohoto nepřetržitého, pasivně přijímaného infotainmentu konzumně-randomizovaného přístupu ke vzdělávání, nejdou samy o sobě zužitkovat – roli nehraje formální kvalita výstupů, ale jejich šikovné zapletení do sociálního tkaniva účelových vztahů. Diplomová práce proto vychází z předpokladu, že odbornost může mít extrémně nízké obrazové rozlišení – ukazatelem v orientačním systému nemusí být vektorová šipka, ale může jí být třeba interpretace marxismu na TikToku. Diplomová práce tyto a další přístupy nechce jenom tematizovat, ale aktivně se na nich podílet skrze formování memetodologie jako formálně i obsahově inkluzivního open-source sdělovacího prostředku.
Kolektivní předměty
Tománek, Adam ; Magid, Václav (oponent) ; Malý, Břetislav (vedoucí práce)
Téma práce „Kolektivní předměty“ vychází z osobní zkušenosti z různých specifických míst společnosti a prostředí, jako jsou staveniště, tržiště, panelová sídliště. Symbolem tohoto tématu se staly věci denní potřeby, skrz které jsem poznal propojenost lidí z různých tříd společnosti. Fascinuje mě sledovat lidi a hledat jejich propojení nebo rozdělení v určitých situacích. Například jak se schází v obchodech u regálů s potravinami, či se shlukují u cisterny s pitnou vodou během havárie vody na panelovém sídlišti. S touhle fascinací jsem se rozhodl pracovat, protože v tom vidím určitý přesah. Tím přesahem mám na mysli, že lidé se mohou nacházet v různých situacích, ve kterých je může spojovat jedna věc. Běžné aspekty denního života jsou mi blízké, protože sám jsem se v podobných situacích ocitl nebo se v nich ocitám velmi často. Zvolené téma budu zpracovávat v sérii obrazů a instalací. Obraz jsem zvolil záměrně, protože obrazem mohu zachytit určitou emoci s existenciálním rozměrem. Pomocí obrazu mohu divákovi zpřítomnit moje hledání propojenosti mezi různými skupinami lidí.
Nový mýtus, poezie a obraz v kontextu českého umění 30. a 40. let
Havelková, Tereza ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Magid, Václav (oponent)
Diplomová práce se zabývá novým mýtem ve výtvarném umění v období od konce dvacátých let do únorového převratu v roce 1948. Sleduje tvorbu Josefa Šímy a umělců Skupiny 42 a vychází z teze, že v obou případech vznikal novodobý mýtus v obrazech. Tato teze se opírá o dobové texty i sekundární literaturu a je dále rozvíjena. Struktura práce odpovídá časové následnosti sledovaných témat, která jsou rozčleněna do jednotlivých kapitol. Celou práci svým způsobem propojuje osobnost Josefa Šímy, který byl i mladším umělcům vzorem, významné jsou také pohledy na nový mýtus tří osobností Václava Navrátila, Jindřicha Chalupeckého a Karla Teigeho, kteří se vyjadřovali jak k Šímově tvorbě, tak k nově vystupující mladé generaci a všichni tři komentovali také politické události své doby. Důraz je kladen na odlišení uměleckého a politického mýtu v dané době a poslední kapitola je věnována politické rovině nového mýtu, která se v únoru 1948 projevila nastolením totalitního režimu. Klíčová slova Nový mýtus, krize, revoluce, symbol, Josef Šíma, Le Grand Jeu, Skupina 42, romantismus, Karel Hynek Mácha, Jindřich Chalupecký, Václav Navrátil, Karel Teige, Jan Patočka
Diplomová práca
Němec, Jakub ; Magid, Václav (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Cieľom mojej práce je reflektovať expresívnu nahodilosť, ktorá sa odráža z teoretického pozadia celulárnych automatov a kvantovej mechaniky. Som názoru, že umenie by malo poukazovať na príklady exaktných vied a týmto spôsobom ich šíriť medzi potenciálnych divákov. Touto cestou sa snažím priblížiť k subjektívnej utopickej spoločnosti WERP-VEGA. Niesom úplne presvedčený, že výtvarne umenie môže zmeniť chod politického režimu, alebo riešiť zásadne aktuálne civilizačné komplikácie, verím ale, že umenie je schopné voľne predpovedať jednu z možných scenárov budúcnosti, pretože človek je schopný spraviť len to, čo si dokáže predstaviť.
Noble, generous and cultivated
Jamrichová, Kristína ; Magid, Václav (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
It moves on the frontiers of the sides it looks from and the media it uses following the vision to assemble miscellaneous knowledge so that a certain truth (or a semblance of a truth) could come to the jigsaw that just has been created. Starting in a context originally coming from another argumentation field (social) and in the subsequent topic (the moment of effect of power), which may not necessarily be explicitly readable, it wants to examine what does it take to activate "the image" to be a (partial) autonomous comment about real spaces, even if translated to fictional or virtual. On the background of this heterotopic matter they want (the images and processes of their creation) also to test themselves, to ask on their own sense, to negate the conceptual difference between static and moving images.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   předchozí10 - 19další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.