Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  předchozí10 - 19dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nástroje pro Self–service Data Preparation
Polák, Tomáš ; Matějka, Martin (vedoucí práce) ; Novotný, Ota (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na specifickou oblast Self-service Business Intelligence, zvanou Self-service Data Preparation. Přínos oblasti Self-service Data Preparation spočívá ve zjednodušení získávání a zpracování dat pro koncové uživatele. Tím dochází k urychlení procesu zpracování dat a zároveň poklesu nároků a výdajů na IT oddělení. Cílem této práce je vymezení problematiky Self-service Data Preparation a určení kritérií, podle kterých může být nástroj zařazen do kategorie Self-service Data Preparation nástrojů. Dále je provedena analýza trhu nástrojů Self-service Data Preparation a porovnání vybraných nástrojů. Mezi přínosy této bakalářské práce patří seznámení čtenáře s problematikou Self-service Data Preparation, analýza trhu dostupných nástrojů Self-service Data Preparation a porovnání vybraných nástrojů na základě stanovených kritérií.
Analýza časové řady počtu lázeňských hostů v České republice
Žák, Václav ; Matějka, Martin (vedoucí práce) ; Šimpach, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou časové řady počtu hostů v lázeňských ubytovacích zařízeních v celé České republice od roku 2000 do roku 2016. Jedná se o intervalovou časovou řadu se čtvrtletní periodicitou sledování počtu hostů. Data byla převzata z veřejně dostupných tabulek poskytovaných Českým statistickým úřadem. Cílem bakalářské práce je popsat časovou řadu a vytvořit předpovědi možného budoucího vývoje časové řady. V bakalářské práci jsou použity metody vycházející z deterministického přístupu a modely založené na Box-Jenkinsově metodologii. Všechny výpočty jsou prováděny ve statistickém prostředí R.
Možnosti Self-Service Business Intelligence nástrojů v oblasti metadat
Šebák, Ctibor ; Matějka, Martin (vedoucí práce) ; Novotný, Ota (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na použití metadat v prostředí Self-Service Business Intelli-gence. Metadata jsou strukturovaná data popisující jiná data. Obsahují informace o původu, účelu, umístění, obsahu dat a jiné. Hlavní výhoda self-service nástrojů spočívá v tom, že výstupy (reporty, vizualizace dat atp.) si vytváří sám koncový uživatel podle vlastních krité-rií a požadavků. Cílem práce je stručně vysvětlit a vymezit pojem Self-Service Business Intelligence a pojem metadata. Popsat smysl a přínosy využívání business metadat. Prozkoumat možnosti vybra-ných nástrojů práce s metadaty, a to především s business metadaty. Hlavním přínosem práce je tedy odkrytí možností práce s business metadaty u vybraných nástrojů a její praktické vyzkoušení.
Pilotní implementace Business Intelligence v obchodní firmě
Savka, Ján ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Matějka, Martin (oponent)
Práce se zabývá implementací Business Intelligence v malé obchodní firmě. Cílem práce je navrhnout pilotní řešení Business Intelligence pro podporu řízení ve společnosti Lintea, s. r. o. Firma působí na slovenském trhu se spodním prádlem a doplňky od roku 2004. Měření výkonnosti ve společnosti není efektivně podporováno. Přínosem práce je zvýšení úrovně řízení ve společnosti Lintea, s. r. o., díky poskytnutí dosud nedostupných, nebo velice obtížně získatelných informací ve vhodné formě. Navržené řešení významně usnadňuje, urychluje a zkvalitňuje řídící a rozhodovací procesy ve společnosti. Práce je členěna do dvou částí: teoretické a praktické. Teoretická část se ve dvou kapitolách věnuje řízení výkonnosti jako širšímu východisku pro uplatnění Business Intelligence v podniku, představuje metodu Balanced Scorecard, definuje BI, vysvětluje jeho principy, komponenty a popisuje základní analytickou metodu dimenzionálního modelování, která je použita v praktické části. V závěru teoretické části je popsán aktuální stav na trhu s BI. V praktické části je nejdříve představena společnost, popsán její současný stav a navržena soustava ukazatelů pomocí metody Balanced Scorecard. Druhá kapitola praktické části obsahuje samotný návrh celého Business Intelligence řešení. Jednotlivé kroky návrhu jsou obsahem podkapitol a jsou to: analýza předpokladů a požadavků, analýza datových zdrojů, dimenzionální modelování, návrh datových pump, návrh multidimenzionálních struktur a nakonec návrh prezentační vrstvy.
Použití text miningových metod pro analýzu uživatelských recenzí filmů
Palatínus, Vojtěch ; Matějka, Martin (vedoucí práce) ; Novotný, Ota (oponent)
Tématem této práce je problematika spojená s potížemi, které nastávají při práci s nestrukturovanými daty. Konkrétně se zaměřuje na přeměnu nestrukturovaných dat na data strukturovaná pomocí technik text miningu a přiblížení teoretických poznatků v oblasti tzv. Big Data, strukturovaných, semistrukturovaných a nestrukturovaných dat. Cílem práce je ucelené představení problematiky nestrukturovaných dat, ukázat jejich přeměnu na data strukturovaná pomocí metod text miningu a na základě takto vydolovaných dat provést analýzu uživatelských recenzí filmů z webu Mezinárodní Internetové filmové databáze. Přínosem práce je přiblížit čtenáři problematiku nestrukturovaných dat a na praktické ukázce ukázat, jak lze využít text miningových metod při dolování relevantních informací z tohoto typu dat.
Internetový marketing a sociální sítě společnosti Počítačová pohotovost s.r.o.
Matějka, Martin ; Šíma, Jan (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent)
Název: Internetový marketing a sociální sítě společnosti Počítačová pohotovost s.r.o. Cíle: Analýza využití sociální sítě Facebook v rámci internetového marketingu společnosti Počítačová pohotovost s.r.o., zhodnocení firemních a klientských reklamních kampaní prezentovaných na sociální síti Facebook. Metody: kvalitativní výzkum, analýza využití sociální sítě Výsledky: Bylo zjištěno, že společnost Počítačová pohotovost s.r.o. využívá sociální síť Facebook jako doplňující nástroj internetového marketingu. Její využití nenaplňuje plný potenciál, který sociální sítě představují, a je zde prostor pro další zlepšení. Klíčová slova: internetový marketing, sociální sítě, marketing na sociálních sítích, sociální síť Facebook
Efektivní využití PPC systémů k propagaci výrobků a služeb na internetu
Novotný, Ondřej ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Matějka, Martin (oponent)
Tato práce s názvem Efektivní využití PPC systémů k propagaci výrobků a služeb na internetu je zaměřena na tradičních systémy adwords od Googlu a sklik od Seznamu, zbožových srovnávače a atribuční modely v Google analytics. V teoretické části je nastíněna historie internetu, vývoj online marketingu a jednotlivé marketingové nástroje a formy reklamy. Praktická část je rozdělena dle strategického zaměření jednotlivých kampaní, a to konkrétně na akviziční, výkonové a remarketingové kampaně. V poslední části je porovnání měření konverzí ve zmíněných systémech s Google analytics. Cílem práce je navrhnout vhodné metriky pro vyhodnocování efektivnosti kampaní, reklamních inzerátů i bannerů dle jejich strategického zaměření a správný náhled na měření konverzí.
Programovací jazyk Swift a jeho zařazení do výuky podle metodiky Architecture First
Matějka, Martin ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Oraný, Vladimír (oponent)
Hlavní náplní této bakalářské práce je převedení frameworků do programovacího jazyka Swift pro platformu iOS, které se používají v prvních fázích výuky objektového programování v programovacím jazyce Java. V první části jsou vysvětleny základy organizace Swift kódu a některé programovací konstrukce programovacího jazyka Swift. V druhé části práce je analyzována metodika Architecture First, poněvadž tato metodika představuje hlavní myšlenku, proč byly tyto frameworky naprogramovány. Ve třetí části  jsou popsány některé prostředky, které byly použity pro převedení frameworků mezi jednotlivými programovacími jazyky. Při převádění frameworků byla využita verze programovacího jazyka Swift 3.0, která vyšla v září minulého roku. V poslední části práce je prakticky demonstrována funkčnost a funkcionalita frameworků na modelových příkladech, které byly vypracovávány i v rámci kurzu výuky programování v Javě.
Právní a ekonomické aspekty kartelových dohod v ČR
Matějka, Martin ; Hrabincová, Dagmar (oponent) ; Blažek, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá dopadem kartelových dohod na jednotlivé subjekty hospodářské soutěže v rámci širších makroekonomických souvislostí. Na základě predikovaného chování na mikroúrovni jsou nastíněny možné makroekonomické důsledky. Současná praxe ochrany hospodářské soutěže v České republice je vymezena v rámci možných filozoficko-politických přístupů s důrazem na právní rámec. Celková orientace ochrany hospodářské soutěže vyznívá ve prospěch spotřebitelského blahobytu, jenž lze označit za primární cíl. Základní pojmy jsou vymezeny na základě faktického užívání se zaměřením na problematické otázky aplikační praxe. V praktické části je stručně představen průběh řízení včetně možných opravných prostředků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   předchozí10 - 19dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
32 MATĚJKA, Milan
2 Matějka, M.
1 Matějka, Marcel
1 Matějka, Marek
18 Matějka, Martin
3 Matějka, Michal
32 Matějka, Milan
4 Matějka, Miroslav
1 Matějka, Miroslav Pacifik
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.