Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mobilní aplikace pro naskenování logického obrázku a jeho vyřešení
Zobaník, Michal ; Pánek, Richard (oponent) ; Dyk, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvořit aplikaci, která bude umožňovat skenovat zadání zakódovaných obrázků z novin nebo časopisů a umožní naskenovaný obrázek vyřešit. Práce se věnuje návrhu mobilní aplikace pro operační systém Android, popisuje její funkcionalitu a důležité body implementace. Pro detekci zakódovaného obrázku jsou využity metody zpracovávání obrazu. Pro rozpoznávání čísel je vytvořena a naučena konvoluční neuronová síť. A pro vyřešení naskenované logické hádanky jsou použita logická pravidla a backtracking.
Detekce poškození povrchu materiálu z fotografie
Marek, Radek ; Sakin, Martin (oponent) ; Dyk, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na využití několika typů neuronových sítí pro detekci poškození povrchu materiálů z fotografií a hodnotí jejich účinnost. Identifikace různých typů poškození, jako jsou trhliny, škrábance a další defekty, je nezbytná pro posouzení kondice materiálů a může upozornit na potřebu další údržby nebo oprav. Použití pokročilých neuronových sítí umožňuje přesnější detekci a klasifikaci poškození, což je klíčové pro aplikace v oblastech jako stavebnictví, automobilový průmysl a letecké inženýrství, kde rychlá a spolehlivá diagnostika materiálových vad je kritická. Integrace těchto technologií do pravidelných inspekčních procesů může významně zlepšit prevenci havárií a prodloužit životnost konstrukčních komponent. Práce dále diskutuje možnosti zlepšení a adaptace algoritmů na specifické materiály a typy poškození. Tato práce tedy ukazuje, jak mohou pokročilé technologie strojového učení významně přispět k efektivnějšímu a spolehlivějšímu monitorování stavu materiálů, což otevírá cesty pro budoucí inovace v oblasti údržby a bezpečnosti.
Detection of Material Surface Damage Based on a Photograph
Valko, Marek ; Malaník, Petr (oponent) ; Dyk, Tomáš (vedoucí práce)
This thesis focuses on the detection of surface defects from photograph using computer vision techniques, convolutional neural networks and models for object detection such as Faster R-CNN and YOLO. Different methods of surface damage detection, image processing, neural networks and machine learning are described in detail. The thesis also compares the performance of these models in identification of surface defects on wood and steel using different augmentations of these datasets.
Animal Identification Based on Biometric Information
Jančeková, Lucia ; Sakin, Martin (oponent) ; Dyk, Tomáš (vedoucí práce)
This thesis deals with wild animal identification, specifically wild boar, through photographs of their snouts. It focuses on the identification of individual animal, by utilizing the ridges found on the upper part of the snout. Within this work, a solution is designed and implemented, for the extraction of this biometric information and its comparison with other templates already stored in the system. The solution is tested on photographs from the same wild boar, as well as 49 other individuals.
Reconstruction of Damaged Parts of Fingerprint Image Using Neural Nets
Bobocký, Boris ; Dyk, Tomáš (oponent) ; Kanich, Ondřej (vedoucí práce)
In this paper, I propose a method for reconstructing damaged fingerprints using generative adversarial networks (GANs), implemented with Python and the PyThorch library. I have trained a specific GAN model on a dataset of approximately twenty thousand prints, created with Anguli and other damage simulation tools. This approach produced excellent results and could have wide application in biometric systems. This work highlights the potential of deep learning in the fields of image reconstruction and biometrics.
Návrh elektronického obchodu
Kolář, Michal ; Dyk, Tomáš (oponent) ; Luhan, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vytvořením návrhu a realizací elektronického obchodu pro nově vzniklou společnost, zaměřenou především na servis Apple zařízení. Práce se soustředí na analýzu společnosti, požadavků a implementaci elektronického obchodu s inovativními prvky.
Návrh a implementace informačního systému
Chovaneček, Přemysl ; Dyk, Tomáš (oponent) ; Novák, Lukáš (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje návrhu a implementaci informačního systému pro malý podnik. V práci jsou zahrnuty strategické analýzy podniku a hodnocení současné situace spojené s pandemií Covid-­19. Dále se práce věnuje specifikaci a analýze požadavků zadavatele, sestavení návrhu a samotné implementaci systému odpovídající uvedeným návrhům. Závěrem se práce věnuje zhodnocení a předpokládaným přínosům informačního systému.
Vyhledávání tlačítek ve formulářích
Dyk, Tomáš ; Šolony, Marek (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje systém pro automatickou detekci tlačítek z fotografie obrazovky.Systém je využit společně s robotickou rukou a kamerou, aby detekoval tlačítka na obrazovce vestavěných zařízení. Po detekci tlačítek na obrazovce algoritmus vydá příkaz robotickému rameni, aby klikl na pozici detekovaného tlačítka. Systematickým proklikáváním všech tlačítek algoritmus vytvoří navigační mapu, ve které jsou vidět všechny obrazovky daného zařízení. U každé obrazovky jsou uloženy pozice detekovaných tlačítek a cíl na jakou obrazovku odkazují.
Mobilní aplikace pro naskenování hry Hitori z novin a její dohrání
Burešová, Monika ; Malinka, Kamil (oponent) ; Dyk, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem mobilní aplikace s prvky počítačového vidění a umělé inteligence, která je určena pro operační systém Android. Aplikace slouží pro naskenování hry Hitori z fotografie a její následné dohrání v mobilním zařízení. Navíc tato aplikace poskytuje nápovědu, navrácení změny nebo znázornění porušení pravidel hry. Pro zpracování obrazu je použita knihovna OpenCV, pro samotné rozpoznání číslic pak knihovna Tesseract. Naskenované hry jsou ukládány do databáze, která je implementována pomocí knihovny Room. Správné řešení Hitori je hledáno kombinací algoritmu backtracking (zpětného vyhledávání) a známých technik pro řešení této hry. Výsledná aplikace je dostupná na Google Play pod názvem Hitori Scan & Play.
Mobile Game for Practicing English Vocabulary
Hubík, Antonín ; Kanich, Ondřej (oponent) ; Dyk, Tomáš (vedoucí práce)
The goal of this thesis was to design and implement a multi-platform educational mobile game for practicing and expanding English vocabulary. The game is based on the rules of word chain and similar word games and implemented as an online player versus player mode. The application is implemented in C# and XAML, making use of the .NET platform. The mobile client depends on remote services for its operation. These services were deployed using appropriate cloud services and integration options of the Microsoft Azure platform. An Android version of the application was published on Google Play in limited access for testing and tried on a closed group of users and their devices. Based on user feedback collected from this testing, further improvements were suggested in the areas of removing technical shortcomings and additional functionalities.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.