Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 332 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kolonie 21. století
Ordeltová, Kristýna ; Šindlar, Jiljí (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce zabývá návrhem městského bydlení menšího měřítka v kontextu 21. století. Snahou však bylo nezapomínat na průmyslový odkaz hornické a hutnické Ostravy. Z větší části je součástí tohoto dědictví množství obrovských hal či těžních věží, pravým odrazem doby jsou i bezpochyby malé domy a příbytky na druhém konci škály. Tak jak horníci a hutníci bydleli pod věžemi a komíny fabrik na přelomu 19. a 20 století, zvolila jsem lokalitu pro bydlení i já v této práci. Důl Petr Bezruč je již částečně rekultivovaný a čeká na své budoucí využití. Navrhuji zde obytnou čtvrť o 9 objektech nabízející různou typologii a standard. Součástí je i komplexní urbanistický návrh venkovních prostor, jejich využití a stupeň soukromí. Ústředním motivem návrhu je i „sokolovna“ – rekonverze haly dílen, jež bude sloužit místním obyvatelům jako prostor pro trávení volného času. Územím prochází taktéž i naučná industriální stezka, která pomáhá začlenit tento ostrov pod těžní věží do kontextu města.
Rodinné vinařství v krajině moravského venkova
Adamcová, Kateřina ; Šindlar, Jiljí (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Predmetem diplomove prace je navrh maleho rodinneho vinarstvi v krajine moravskeho venkova. Vybrana lokalita je srdcem vinarske oblasti Jizni Moravy a nabizi poutave vyhledy na Pavlovské vrchy. Prace volne navazuje na preddiplomovy projekt, ktery mel za cil zmapovat a zhodnotit aktualni situaci vinarskych domu/ sklepu ve vesnici Strachotín, jez lezi na hranici Novomlynskych nadrzi. Rozvoj turismu a modernizace staveb ma vliv prave nejcitelneji na historicke objekty sklepu, ktere postupne zmizely nebo jsou prestavovany za ucelem rekreace. Diplomovy projekt je situovan mimo dnes jiz „rozfragmentovanou vinarskou ulicku“ a predstavuje mozny navrh nove architektonicke formy v krajine, primo mezi vinicemi.
"MRAKODRAP" - architektonická studie výškové stavby u Právnické fakulty Masarykovy univerzity v Brně
Obtulovič, Marek ; Sátora, Josef (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Touto diplomovou prací jsem se pokusil vytvořit návrh výškové budovy v Brně a nabídnout možnosti zástavby území způsobem, který respektuje budoucnost rozvoje města. Do samotné konstrukce domu jsem vnesl principy přírodních struktur a tím jsem se přiblížil dokonalosti přírody, která z mého pohledu nabízí elegantní, jednoduché a již jednou prověřené řešení.
Galerie letecké techniky a tradic letectví na letišti Medlánky v Brně
Kašpárek, Michal ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Zadáním diplomové práce je vypracování návrhu Galerie letecké techniky a tradic letectví na letišti Medlánky v Brně. Projekt se v obecné rovině zabývá celkovým provozem sportovního letiště, detailně pak řeší provozy muzea a přidružených služeb návštěvníkům letiště. Nový areál se pokorně zapisuje do krajiny, v atraktivní lokalitě Medláneckých kopců vytváří další přitažlivý prvek a i přes složitý provoz a pohyb techniky nevytváří žádnou bariéru, naopak území spojuje a je jeho přirozeným centrem. Letiště v Medlánkách bylo založeno už ve dvacátých letech minulého století a od té doby se areál poměrně nekoncepčně rozrůstal o další hangáry a různé přístavby. Z těchto byly zachovány pouze dva původní dřevěné hangáry, které doplnil ještě jeden nový, správní a reprezentační budova. Provozní objekty vymezují prostor pro techniku, nová reprezentační budova jej uzavírá a vymezuje prostor pro lidi, propojuje území naučnou stezkou, nabízí nádherné výhledy a dotváří veřejný prostor, který letiště zpřístupňuje kolemjdoucím. Celý areál je orientován zády k zástavbě a otevírá se do krajiny, širokému okolí se tak prezentuje ikonickou siluetou reperzentační budovy. Křivka budovy dává prostor letadlům chystajícím se k letu a umožňuje tak bezkolizní pohyb lidí a techniky po letišti a taky vytváří důstojný prostor pro letadla, která už létat nebudou. Expozice leteckého muzea prochází druhým podlažím budovy a návštěvník tak stoupá vzhůru k jednotlivým kluzákům, které levitují v prostoru, sluneční paprsky vytvářejí na jejich na leštěných kapotách odlesky a v pozadí mají živé letiště a oblohou. Muzeum zde nabízí procházku leteckou historií v jiném kontextu než běžné hangáry. Celá reprezentační budova je funkčně i konstrukčně rozdělena na tři celky. V přízemní části blíže ke vstupu do areálu se nachází restaurace, odkud je možné sledovat letadla jak si to rolujou na rozletovou drahu, závody ultra lightů, kroužení kluzáků a veškerý život letiště. Jižní křídlo je věnováno akt
Polyfunkční dům Křenová
Láníková, Jaroslava ; Boháč, Ivo (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce) ; Pěnčík, Jan (vedoucí práce)
Polyfunkční dům navazuje na stávající zástavbu části ulice Křenová, kterou uzavírá a celá řada tak tvoří funkční celek. Stavba je rozdělena na tři základní funkční celky – muzeum, administrativu a byty. Uvnitř je klidová zóna – atrium. Princip návrhu spočívá v jednoduché linii na sobě navazujících kvádrových hmot. Přední strana stavby, kde bude umístěno muzeum, je situována do ulice Křenová a na fasádě z této strany vizuálně kontrastuje černé a bílé obložení, oživené skleněným kvádrem, Druhý skleněný kvádr je situován na východní straně, kde bude umístěna administrativa. Na východní stranu budovy se otevře pohled z nově plánovaného městského okruhu. Prostor mezi tímto okruhem a budovou je propojen zelení, a bude tak tvořit klidové místo na jinak velmi rušné ulici Křenová. Byty jsou situovány do klidové části ulice Skořepka.
Nákladové nádraží Žižkov
Koten, Adam ; Šindlar, Jiljí (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Území bývalého překladového nádraží na Žižkově bylo vytvořeno ve 30. letech 20. století a svoji službu dosloužilo na počátku 21. století. Já jsem si toto téma vybral hlavně kvůli pocitu, který jsem získal při návštěvě daného místa. Na nádraží je velmi silná industriální atmosféra a krása funkcionalistické budovy opravdu člověka v daný moment obklopuje. Nechápal jsem, jak někdo může uvažovat, někdy i usilovat o zboření takových prostor.
Obnova a nové využití Svatotomášského dvora v Brně
Holešovská, Anna ; Žalmanová,, Petra (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce) ; Vlček, Milan (vedoucí práce)
Svatotomášský dvůr je kulturní památka města Brna pocházející z konce 18. století. Tato práce se zabývá obnovou a nalezením nového využití pro tento areál, který v současné době slouží pro provoz jezdeckého oddílu. Podstata návrhu spočívá v zachování v původní symetrické kompozici dvora, který vytváří vnitřní prostor, ve kterém budou zrealizovány upravené plochy zeleně s místy pro odpočinek. Tuto strukturu s vnitřní prostorem bude uzavírat terénní hlediště, vznikne tak místo se zelení v centru města, kde lidé mohou nalézt místo klidu. Nové funkční využití objektů bude na společensko-kulturně-komerční úrovni. Levá budova bude věnovaná pro provoz víceúčelového společenského sálu. Hlavní budova bude navržena pro administrativní účely a tomu příbuzné provozy. V pravém objektu se bude nacházet kavárna, obchod a správní jednotka.
Kulturně-společenské centrum Brno-přehrada /téma "Brno-město uprostřed Evropy"/
Vrágová, Pavla ; Ing.arch. Petra Žalmanová, Ph.D (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Kulturně-společenské centrum se nachází na přehradě Brno v lokalitě přístaviště, kde řeší promenádu mezi přístavištěm a Kozí horkou, nástupní body a cyklostezky, a zahrnuje lodní terminál a přírodní amfiteátr s restaurací. Promenádu tvoří víceúrovňová síť bezbariérově propojených stezek a zelených ploch s objekty vybavenosti se skořepinovým ozeleněným zastřešením a barevnými orientačními prvky. Objekt kulturního centra je usazen v teréní vlně, která se zvedá a otevírá směrem k hledišti. Zadní strana objektu je terénním valem se zaměstaneckými vstupy, který tvoří bariéru mezi amfiteátrem a cyklostezkou za objektem. Na různé výšky stezek promenády objekt reaguje uspořádáním pomocí raumplanu. Dělí se na zázemí účinkujících se skladem amfiteátru, veřejné wc a restauraci se zázemím. Nosnou konstrukcí je železobetonový stěnový systém v modulu 4 m, který vynáší přiznanou železobetonovou skořepinovou konstrukci zastřešení se zelenou střechou. Nosné stěny se otáčí o 5°. Konstrukční výška se podle zakřivení skořepiny pohybuje od 2700mm k 4750mm a světlá výška od 2300mm k 3800mm. Celoplošné založení na základové desce s obvodovým pasem do nezámrzné hloubky ovlivnila spodní tlaková voda.
Favorit Brno / cyklistický stadion - bikrosová dráha / architektonická studie - design / etapa 2021/22
Jussupov, Daniyar ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Zadáním je navrhnout moderní velodrom na místě stávajícího velodromu Favorit na ulici Křížkovského. Nový velodrom by měl reagovat na moderní požadavky a olympické normy tohoto sportu. Stávající velodrom neodpovídá moderním olympickým normám cyklistické dráhy která má délku 250 m. Objekt bude umístěn na Na areálů stávajícího velodromu Favorit na ulici Křížkovského blízko řeky Svratka
Velodrom Favorit Brno
Juránek, Marek ; Šindlar, Jiljí (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší návrh Velodromu-cyklistického stadionu v lokalitě Brno-Komárov, včetně napojení na stávající sportoviště ,parkování a dopravu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 332 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Šindlář, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.