Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv stylu výchovy v rodině na volbu povolání studentů gymnázia
Pikhartová, Alena ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Jeliko profesní identita tvoí nedílnou souást naeho já, je volba povolání jedním z nejdleitjích krok v ivot. Proto je téma volby povolání v poradenské praxi stále aktuální. Teoretická ást práce zahrnuje krom základních charakteristik vývojového období adolescence a základních charakteristik rodiny a výchovných styl také výstupy dosavadních výzkum zabývajících se vlivem rodiny na volbu povolání adolescent. Krom toho zohleduje i specifika volby povolání u gymnazist, kteí jsou cílovou skupinou empirické ásti práce. Experimentální skupinu tvoí 62 student posledního roníku gymnázia v Jindichov Hradci ve vkovém rozmezí 18 20 let. Výsledky výzkumu neukázaly signifikantní vztah mezi stylem výchovy v rodin a volbou dalího profesního smování student gymnázia. Jediná významná korelace byla prokázána pro vztah mezi emoním vztahem otce a dítte a jejich mírou komunikace o volb vysoké koly a budoucího povolání. Dalí zjitní ukazují na ji pedchozími výzkumy odhalenou významnost vlivu oekávání rodi na volbu povolání jejich dtí a na významnost stupn vzdlání rodi. Pro poradenskou praxi je cenné zjitní, e dívky proívají o nco mení pocit jistoty s volbou vysoké koly ne chlapci. Tato míra jistoty jde ruku v ruce s komunikací v rodin (pedevím komunikací matky). Vzhledem k výzkumem odhaleným znaným nedostatkm v informovanosti...
Mravní dimenze problematiky sňatku u mladých dospělých
Pikhartová, Alena ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent) ; Hnilica, Karel (oponent)
NÁZEV: Mravní dimenze problematiky sňatku u mladých dospělých AUTOR: Alena Pikhartová KATEDRA: Katedra psychologie ŠKOLITEL: PhDr. Miroslav Klusák, CSc. ABSTRAKT: Předkládaná práce vychází ze studia psychologie morálky a její metodologické tradice, zaměřuje se zejména na morálku péče Gilliganové. Předmětem tohoto výzkumu se stal sňatek. Hlavním zdrojem empirických dat je vedení rozhovoru nad dilematickou situací Svatba a navazující rozhovor o tématu. Cílem výzkumu je jednak zprostředkovat vhled do tvorby úsudku respondentů v mladé dospělosti o mravně dilematické situaci týkající se sňatku a založení rodiny a jednak poodkrýt mravní dimenzi sňatku. Kromě přispění k teoriím morálky se jedná o příspěvek k diskusi o přijímání a odmítání sňatku současnými mladými dospělými a k diskusi o morálním rozměru sňatku. Dle mých zjištění (a za použití mnou zvolených metod) lze pozorovat rozdíl v uvažování sezdaných a nesezdaných respondentů. Morální dimenze sňatku spočívá v možnosti ublížení druhému v případě, že se partneři na sňatku neshodnou. Jeden, nebo druhý je nucen (v diskutovaném případě do sňatku) nebo se musí zříkat svých potřeb. Inspirace pro praxi může spočívat v etice péče a jejím konceptu vzájemné citlivosti, vnímavosti a slaďování vzájemných potřeb. KLÍČOVÁ SLOVA: sňatek, dilema, mravní dimenze,...
Posouzení kognitivní plasticity u seniorů s použitím FIE
Fišarová, Zuzana ; Váňová, Eva (vedoucí práce) ; Pikhartová, Alena (oponent)
4 Abstrakt Práce se zabývá rozvojem kognitivních schopností metodou Feuersteinova Instrumentálního obohacování u seniorek v ústavní péči. Měla by objasnit, zda je program Instrumentálního obohacování uplatnitelný při práci se seniory a jaký vliv bude mít na rozvoj kognitivních schopností těchto lidí. Teoretická část práce pojednává o období stáří, kognitivních specifikách seniorů, soudobých názorech na fungování mozku a především o programu Instrumentálního obohacování. Praktická část zahrnuje výsledky kvalitativního výzkumu. Hlavní metodou sběru dat bylo "dynamické hodnocení" kognitivního testu a případová studie. Kvalitativní zhodnocení výsledků Addenbrookského kognitivního testu ukázalo na zkvalitnění způsobu řešení v téměř všech položkách. Obecně došlo k rozvoji kognitivních funkcí na všech třech úrovních (vstup, elaborace, výstup). Výsledky studie ukázaly, že program Instrumentálního obohacování je pro seniory velmi vhodný. Jeho využití je smysluplné nejen u klientů s lehkým poškozením kognitivních schopností, ale velice efektivní je také u lidí s těžším stupněm demence.
Vliv stylu výchovy v rodině na volbu povolání studentů gymnázia
Pikhartová, Alena ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Jeliko profesní identita tvoí nedílnou souást naeho já, je volba povolání jedním z nejdleitjích krok v ivot. Proto je téma volby povolání v poradenské praxi stále aktuální. Teoretická ást práce zahrnuje krom základních charakteristik vývojového období adolescence a základních charakteristik rodiny a výchovných styl také výstupy dosavadních výzkum zabývajících se vlivem rodiny na volbu povolání adolescent. Krom toho zohleduje i specifika volby povolání u gymnazist, kteí jsou cílovou skupinou empirické ásti práce. Experimentální skupinu tvoí 62 student posledního roníku gymnázia v Jindichov Hradci ve vkovém rozmezí 18 20 let. Výsledky výzkumu neukázaly signifikantní vztah mezi stylem výchovy v rodin a volbou dalího profesního smování student gymnázia. Jediná významná korelace byla prokázána pro vztah mezi emoním vztahem otce a dítte a jejich mírou komunikace o volb vysoké koly a budoucího povolání. Dalí zjitní ukazují na ji pedchozími výzkumy odhalenou významnost vlivu oekávání rodi na volbu povolání jejich dtí a na významnost stupn vzdlání rodi. Pro poradenskou praxi je cenné zjitní, e dívky proívají o nco mení pocit jistoty s volbou vysoké koly ne chlapci. Tato míra jistoty jde ruku v ruce s komunikací v rodin (pedevím komunikací matky). Vzhledem k výzkumem odhaleným znaným nedostatkm v informovanosti...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.