Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 

Vývojové tendence ve výuce informační vědy ve světě a u nás
Lorenz, Michal ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Souček, Jiří (oponent) ; Steinerová, Jela (oponent)
Dizertační práce se zaměřuje na téma vývoje vzdělávání ve studijním oboru Informační studia a knihovnictví. Cílem práce je identifikovat trendy, které se uplatňují ve výuce informační vědy v celosvětovém měřítku a porovnat je s trendy projevujícími se v České republice. Práce věnuje pozornost popisu nejvýraznějších tendencí ve vývoji vzdělávání všeobecně, stejně jako analýze vývojových tendencí ve výuce informační vědy se zvláštní pozorností k vývoji v USA a v Evropě. Teoretickým východiskem práce je koncept informační ekologie, který slouží jako vhodný nástroj pro strukturování srovnávací analýzy studijních program metodou benchmarkingu. V závěrečné části jsou představeny výsledky dvou analýz univerzitních obor realizujících výuku informačních studií a knihovnictví. Analýza fenomenologických rozhovor s tvrci a realizátory oborových kurikul odkrývá, jak se trendy ve vzdělávání promítají do zpsobu práce respondent. Dotazníkové šetření zážitku komunity analyzuje vliv školního klimatu na studentské zkušenosti s realizovaným kurikulem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.