Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Třída bez poražených - akční výzkum
Peřichová, Karolína ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Tématem diplomové práce je závislost efektivity vyučování na komunikaci ve třídě. Těžištěm teoretické práce jsou myšlenky Thomase Gordona popsané v knize Škola bez poražených. Pojednává o tom, jak komunikace mezi učitelem a žákem ovlivňuje výchovně-vzdělávací proces, a nabízí komunikační metody k zefektivnění vyučování. V teoretické části se zaměřuji na různé přístupy v komunikaci s žáky a jejich vliv na motivaci k učení. Východiskem teoretické práce jsou výchovně-vzdělávací cíle dané českým školským zákonem. Otázkou po naplňování těchto cílů se dostaneme ke Gordonovým metodám efektivní komunikace založené na přijímajícím postoji vůči žákům, podepřeným teorií humanistické psychologie zastoupené Carlem Rogersem. Tyto metody porovnávám s další pedagogickou literaturou věnovanou výchově. V praktické části analyzuji vybrané výukové situace popsané v mém učitelském deníku, kam jsem zaznamenávala situace z praxe, v níž jsem se snažila používat Gordonovy metody efektivní komunikace a respektující přístup k žákům. Formou metareflexí jsem následně hledala odpověď na otázky, jak ovlivní používání uvedených metod osobnost učitele a proces vyučování, zda se uvedené metody dají využít i k budování vztahů mezi žák, popřípadě lze-li tento model přenést do jiných skupin mimo třídu. Nakonec jsem popsala, jak...
Projekt Harryho Potttera na 1. stupni základní školy v kontextu třídních vztahů
Pleskačová, Šárka ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá vymezením pojmu projekt a tematické vyučování jakožto nástrojů pro zlepšení třídního klimatu a vztahů mezi žáky. Práce vymezuje pojem třídní klima a jmenuje některé příčiny změn třídního klimatu, spolu se způsoby jeho měření. Jmenuje některé žádoucí vztahy mezi žáky, které jsou ovlivněny klimatem třídy, a které klima ovlivňují nazpět. Práce se stručně věnuje motivaci. Dělí ji na vnitřní a vnější a nazírá ji z hlediska chování a z hlediska učení. Práce také zmiňuje několik možností způsobů práce s kolektivem z hlediska klíčových kompetencí stanovených v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání z června roku 2017. Konkrétně přibližuje projekt, tematickou výuku, prostor třídnických hodin a dramatickou výchovu jako jedny z možných metod a technik při práci s kolektivem. Teoretická část je uzavřena podrobným popisem a reflexí projektu Harry Potter probíhajícím v obou zkoumaných třídách. Praktická část je tvořena dvěma typy dotazníkového šetření. První dotazování pomocí dotazníku Naše třída zjišťuje změny v klimatu ve zkoumaných třídách v průběhu projektu Harry Potter. Druhé šetření pomocí Sociometrického dotazníku podle Morena mapuje změny v interpersonálních vztazích uvnitř tříd během projektu. Obě části výzkumu jsou v průběhu zpracování dat diskutovány a celá...
Řešení kázeňských problémů začínajícím učitelem ve spolupráci s kolegy, odborníky a poradenskými zařízeními
ŠTĚCHOVÁ, Iva
Diplomová práce se zabývá problematikou kázeňských problémů ve třídě, třídním klimatem, vztahy mezi vyučujícím a dětmi, vyučujícím a rodiči žáků a také žáků mezi sebou. V práci je uvedeno, jak by se měly kázeňské problémy řešit, a i to, jak jsou problémy řešeny v reálných situacích. Týká se období začátku profese, tedy začínajících učitelů a jejich vlastních možností řešení školních neshod, jejich spolupráci při řešení třídního problému s jejich kolegy ve škole i mimo ni. Práce je dále zaměřena na obecné povědomí o možnostech spolupráce začínajících učitelů se školskými poradenskými zařízeními. Práce poukazuje na téma nekázně jak ze situací v České republice, tak i ze Španělska, Portugalska i Číny.
Divadlo fórum: možnosti praktického využití při práci s dětmi a mladistvými
Mejdřická, Lenka ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití dramatické techniky Divadlo fórum při práci s dětmi a mladistvými. Teoretická část práce je členěna na tři kapitoly a první z nich první představuje Divadlo fórum. Druhá přibližuje vznik a techniky Divadla utlačovaných, jehož důležitou součástí je zkoumaná technika. Třetí část poskytuje podrobný popis specifik Divadla fórum (dále DF) včetně jeho cílů, pravidel a zásad pro postavu Jokera. V své druhé části práce představuje vztah DF k systému vzdělávání v České republice, konkrétně se zabývá klíčovými kompetencemi, Osobnostní a sociální výchovou a Dramatickou výchovou a si klade za cíl zmapovat současný stav využívání Divadla fórum v praxi a to zejména ve školním prostředí. Konkrétně je zde popsáno za jakým účelem, kým a s jakým úspěchem se metoda aplikuje. Dále jsou zde porovnány aktuálně využívané varianty s původním teoretickým východiskem Augusta Boala, který byl koncipován pro práci s dospělými jedinci. Na základě této analýzy jsou pak prezentovány zásady, které by mohly pomoci při budoucích realizacích DF s dětmi a mladistvými. Klíčová slova: Divadlo Fórum, vztahy ve třídě, vývojová psychologie, téma, Joker, osobnostní a sociální výchova, primární prevence, dramatická výchova, klíčové kompetence, dramatická výchova

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.